..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Sihem Tachouli




19 Mart 2004
Umudumu Vermem!  
UMUDUMU VERMEM !!!

Sihem Tachouli


UMUDUMU VERMEM !!!


:AEAF:
UMUDUMU VERMEM !!!

Umutlu olmak kadar insanı ayakta tutan bir durum daha olamaz bana göre..
Çünkü umudu olan insan her zaman ihtimallere değer verir..
Elinden geldiğince yaşama pozitif yaklaşır..
Etrafındakilere de o pozitif enerjiyi dağıtır..
Gülümseme ile hayal kurma arasında sıkışıp kaldığı anlarda başkaları tarafından uyandırıldığında kendini rahat ve özgür hisseder..
Çünkü onun umutları vardır..
Hayalinde canlandırdığı bir mekan ve kesinlikle belirli kişiler vardır..
Günlük yaşamında karşılaştığı küçücük ayrıntıları bile aklındaki kişiyle çağrıştırır..
Dokunduğu her şey yaptığı her iş duyduğu her söz yada gördüğü her renk içinde çoğunu kendisinin bile fark edemediği minik depremler yaratır ve bilincine yerleşir..
Rüyaları ve dalıp gittiği o boş vakitleri bu düşünceler aleminde gezinmekle geçer.
Aslında bir insanın en büyük ihtiyacı ümit etmektir..
İnsan bir mimar gibi kendi geleceğinin planlarını da ümitleriyle dolu bu hayallerde çizer..
Tekrar tekrar üzerinden geçer eksikleri tamamlar fazlaları çıkarır..
Bazen planda temelli değişiklikler yaratmasını sağlayacak kadar geniş çaplara yayılır düşleri..
Her gece kilometrelerce yol alır o engin rüya alemlerinde..
Her sabah içinde planını yenilemenin verdiği huzur ile güne güzel bir gülümseme hediye ederek kendinden emin sağlam bir adım atar yatağından yere..
Güçlüdür ümitleri olan insan..
En azından çoğu insandan bir adım öndedir daima..
Çünkü bir beklentisi vardır ve geçirdiği her anın o beklentiye doğru atılan çok önemli bir adım olduğunun farkında olması nedeniyle yaşadığı her an onun için değerlidir..
Değer verme kavramı diğer insanlara göre çok daha fazla gelişmiştir..
Yersiz yere hassas davranmaz anlayışlıdır ümidi olan insan..
Kırmaz etrafındaki kişileri..
Fakat işin can alıcı noktası vardır ki:
Eğer bir insan o ümitlere hayallere o hassasiyetle çizilmiş planlara dokunmak isterse işte o an dünyası ters döner ümitli insanın..
Savunma mekanizması devreye girer..
Sahip olduklarını korumak amacıyla birden çelik zırhları kuşanır üzerine..
Gerekirse yıkar yakar ama kimsenin izinsiz bir şekilde değeri biçilmez planlarında kalem silgi sallamasına izin vermez…
İşte ben bu ümitli insana hayranımdır …
Ben ümitli insanım ve ümitlerimi planlarımı hayatım pahasına savunurum..
Aşkım olsun işim olsun başarım olsun yeter ki benim olsun…

Nice umutlu ve mutlu günlere ey insanoğlu….



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sözün Bittiği, Gücün Tükendiği An...
Açıldı Gözlerim Yaşama...
Çırpınan Gençliğimin Hatırına Bırakın Beni Artık…. Bırakın Gideyim…
Unuttun Mu?
Söylemesi Zor….
Gülümsemekten Korkuyorum…...
Bir Serseri Hayal Kırıklığı….
Hayat Zorla Öldürüyor İçimizdeki Çocuğu…
Ben Buyum!
Anlamaz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gerçek Aşk Fedakarlıktır…
Ahmet Mehmet Süreyya Hepsi Boş Hepsi Rüya...
Tuttum Sıkıca Ellerini…
Sevdiğim Erkeğe
Kaybetmiyorum, Kaybediyorsunuz...
Bıkmıyor Yüreklerimiz Risk Almaktan...
Binler Bir Olsun, Binlerin Boynunu Büken Kahrolsun!
Uzaktakilere Mektuplar - 1 -
Hikayenin Devamı...
Ulaşamadığım Nokta...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dostluğum Düşmüş Gamzelerine... [Şiir]
Gülüşünü Özledim… [Şiir]
Senden Uzak Olmak Kolay Değil [Şiir]
Ben Her Zaman Seninleyim... [Şiir]
Hayatımsın... [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Canımsın Benim! [Şiir]
Bir Yürek ki Yürekler Katında Kral [Şiir]
Devam Etmiş Hayat [Şiir]
Sevdaya İhanet Haram [Şiir]


Sihem Tachouli kimdir?

Tüm duygularımı gerçek olarak üzerine perdeler çekmeden yansıtmasını bildiğimi düşünüyorum zaten asıl olması gerekende bu değil mi ?

Etkilendiği Yazarlar:
Hayatın ta kendisinden...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sihem Tachouli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.