Sevgi dünyadaki yaşam ırmağıdır. -Henry Ward Beecher |
|
||||||||||
|
Ah ne acı günlerdir o bitmeyen İnsanları bazen perişan eden Bazen de anlamadan padişah eden Bazen bir badeden zehir içer gibi Bazen de tepsiden baklava yer gibi Her gün biraz daha biraz daha derken Hayat yudum yudum geçip giderken Bakmışın ömür biter mutluluğu beklerken Ah şu kocaman hayatın içinde Neler olmaz ki o zavallı insanlara ah neler Beklenmedik bir anda ne acımasız sürprizler Tam kendine gelir mutluluğu yakaladım derken Bakmışın kendini bulur feleğin ağında birden Dur durak demeden evrile çevrile dönerde döner Bir gün korktuğu başına geliverir birden Hasta olur yataklarda inim inim inler Zaten acımasız hayatı o zar zor yaşarken Kahpe felek vurur onu hiç düşünmeden Cebinde kuruşu yoktur aklı şaşar korkudan Hastanede sıra beklerken bayılır açlıktan O hayatı yudumlar hiç zevkini duymadan Farkı yoktur narkoz yemiş hastadan Sıradan vatandaş mısın korkarsın hayattan Hiç birşeye hakkın yoktur yaşamdan Senin ne doğumun ne de ölümün Neden duyulsun ki herkes tarafından Konu komşu hep yardımına koşar Onunda sınırı vardır bir yere kadar Adın şanın yok yükseklerde değilsin Paran yok çünkü zengin değilsin Daha ne bekliyorsun ki sen bu hayattan Nasıl olsa sen anadan doğma fakirsin Böylece istemesende bu hayata mahkumsün Hep itelenirsin son güne kadar Oraya buraya derken yardım beklerken Ta derinlere batağın dibine kadar Onlar hayatın kaymağını yudumlar altın tabaktan Sen ise tortusuyla yaşarsın sonsuza kadar Ah şu dünya yok mudur ah şu dünya Hiç acımaz içinde yaşayanlara o Neler yoktur ki evrende zorla nefes alanlar Elden ayaktan düşmüş yardıma muhtaç olanlar Ne bağrı yanık ne üzgün ana babalar Hayallerini umutlarını kaybeden o insanlar Neler çekmez ki hayatta onlar ah neler Ne dolu dolu çileler ne beklenmedik acılar Kör olası hayatta şu para yok mudur Bazılarını bir anda hiç yoktan vezir eder Onun doğuştan şansı yaver gider Yaşar herkesin hayal ettiklerini Bazılarını ise hiç yoktan rezil eder Hayatını cehenneme çevirir zından eder O yerde yürüyemezken açlıktan Öteki havalarda uçar gururundan Haberi bile olmaz dünyada yaşayanlardan Onlar hayatı hep yudumlar doya doya Sen hayatı yaşarsın düşe kalka Biter mi hiç bu acımasız hayatın cilvesi Ne kadarda büyüktür çemberinin çevresi İnsanlar içinde kapana sıkışmış fare gibi Ne kadar çabalasalar delemezler çemberi Saymakla bitmez zavallı insanların dertleri Ah neler çeker onlar ah neler Ne zor günler ne acı ve üzgün çileler Onlar her gün yaşarken bin defa ölürler Bakan bıkar hayatından yatan bıkar yaşamaktan Anlayamaz onların halinden başında olmayanlar Bazıları hayatı yudumlar güle oynaya Sen ise nalet okursun bu iğrenç dünyaya Daha neler yok ki şu vahşi dünyada ah neler Ne görgüsüz ne kültürsüz taş kalpli insanlar Düşkünü hor gören ne vicdansız yaratıklar Gelecekte ayni kalacağına senet yapmış gibi Onlara alaylı gözlerle bakıp pis pis gülenler Onların dertlerine biraz çare aramak yerine Acımasızca zincire vuran cani tipli babalar Bu insanlık dışı olaya sehirci kalan İğrenç tipli gadder yürekli sahte analar Onların ölmesini dörtgözle bekleyen vijdansızlar Saymakla bitmez bu gibi canavarlar Başkaları hayatı zevkle yudumlar Onlar her gün ölüm ölüm diye ağlar O zavallılar sadece nefes alıp verirler Yaşıyor onlar buna yaşamak deniyorsa eğer İşte insanlık aleminin yaşam senaryosu Daha doğuştan başlar onların hayat hikayesi Budur yudum yudum hayat dedikleri İnsanoğlunun durmadan cayır cayır çektikleri Bu acımasız dünyaya neden geliyoruz ki ? İşte kocaman yaşamdan insanlık manzarası Bir gürültü , bir telaşe , bir kargaşa En sonunda bir gün yorgun düşürür onları Çaresiz kabul ederler bütün sorunları Ayni yosun tutmuş kart ağaçlar gibi Demek ki insanoğlu hiç yaşamıyor Yazık ; eğer buysa yaşam dedikleri !
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel Denizeri, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |