Geçmiş ölmedi. Henüz geçmedi bile. -William Faulkner |
|
||||||||||
|
Yedi mavi anlamaz beni, bir şiir kadar!.. Ruhumun nazlı yâri, alıp götürür beni İçten içe yakar, bir İstanbul aşkı beni. Tarife ne hacet ki, mısralara sığmazsın, Melekler imla etse de kitaba sığmazsın. Sandalların dansına Kadıköy hep göz kırpar, Senin kokunu taşır Çamlıca’dan bir rüzgar! Hasret imtihanıydın artık taşınmaz oldu Manasını yitirdi herşey içim gam doldu! Gökten güneş inerse ihtişamıyla eğer Gelip divana durur seni alnından öper. Ayasofya, ipucu verir.. tarihten koku! Fatih’in sevdasını al, hisarlardan oku. Can ve ten, ikliminde kavuşur birbirine Soylu bir intikamdır siyahın mevsimine! En sefil aşklar, sende âbâd olup çıktılar, Yolu sana düşenler bir daha çıkmadılar. Mavinin gülmesidir boğazdaki köpükler Bakışların insanı beyaza tutsak eder!.. Sönmüş bir yanardağın sesidir sessizliğin Kız Kulesi’nde yollar kavuşuncaya değin. Bak! Özlemin oturdu gecenin gizemine, Ama nedendir uyku girmemiş gözlerine? Vuslat nasıl bir duygu, öldürür mü adamı? Hasretlere mil çekmek İstanbul’a reva mı? Paylaştıkça, sevdası çoğalan kutsal şehir! Yıldızlar batmış ama birgün doğacak fecir! Boğaz kenarlarında dertler bir türkü olur, Sesler denize akar, dalga yüreğe vurur! Bahtıma firak düşer, kızıl cemre misali, Beni benden eder de hep kavurur hayali. Aşk, zamana sonsuzluk katar fani dünyada Surların soyunur bir ölümsüz saltanata! Yedi Tepe, ruhlara takılan bir kelepçe.. Cennetin emzirdiği gölgen yansır Haliç’e! Mavinin uyur gezer kızıdır, Kız Kulesi! Kalbe nakşedilmeli gökteki ezan sesi! Çıkılmaz dehlizlerde yine maviyse hayat, Beyoğlu’nda neden hep yükselir acı feryat? Bir muamma, bir efsun diyâr-i yâr İstanbul! Gönül tahtımıza gel de sen gönlünce kurul! Senin gölgendir güneş, sana susar heceler Nisyan tutsağı seni hiç anmayan şairler. Aşk üstü aşk menzili İstanbul; tende barış, Çok uzağında, dili lâl şairler olsa da İstanbul’un teninde aşk, Allah’a yakarış!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zafer ŞIK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |