Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin |
|
||||||||||
|
Firûze… taşların âşiyan yüzü Tenimle canciğer, sılama düşman Aydınlıkta üşür dîvâne mevsim Gelgitler kuşağı altında zaman Firûze… taşların âşiyan yüzü. Esrik günâhıma yeltenme sakın Ayak izlerinden tanırım seni Hayâlime batar tel tel kirpiğin Sana veriyorum bendeki beni Esrik günâhıma yeltenme sakın. Hicrânlar kaybetti sırrını aşkın Yokluğun dokunur, kanar bir yanım Resimli acılar bırakmam sana! Vuslatları getir, sen aksın kanım Hicrânlar kaybetti sırrını aşkın. İnsan acılarla pişer Firûze Terimi soğutma, bana aşkı sun Körler görmeden de sever Firûze Topraklar çorak ve takvimler yorgun. İnsan acılarla pişer Firûze. Mevsimsiz hasretler getirdim sana Yarım nefeslik bahar molası Mürekkep kandan ve parmağım kalem Ölümlerden öte gül boyası Mevsimsiz hasretler getirdim sana. Eteğinden yangın çıkar her dâim İçimde bir Yunus, ki aşka durur Su temizleyemez kalbin kirini Bütün güller Yesrib yolunda kurur Eteğinden yangın çıkar her dâim. Yaldızlı umutlar devşiriyorum Benim de içimde bir kandil yanar Merkezine düştüm kör karanlığın Çöle ne hacet, kalp yanar, dil yanar Yaldızlı umutlar devşiriyorum. Irmaklar denize akar Firûze Ne ölüm ne tövbe kalmaz sabâha ve Babilin asma bahçelerinde Her karanlıklı yol çıkmaz sabâha Irmaklar denize akar Firûze. Leyâlim nurlanır tek nazarından Bilmem hangi hayâl cemâline eş Yüzünde Meryem’in bâkireliği Mevlevî hislerle elimde güneş Leyâlim nurlanır tek nazarından. Mısralarım saklar seni şiirde Ahenksiz şarkılar çalınır dâim Ki bulurum seni deniz dibinde Almak isteyince seni bir kavîm Mısralarım saklar seni şiirde. Aşk ki hecelere bölünmez asla Üşüyorsan eğer gözlerime bak Firûze; bir deniz kızının adı Bir Pazar sabâhı geldiğim şafak Aşk ki hecelere bölünmez asla. Zamanın zamansız lâl şâiriyim Korkak aşklar artık tarih Firûze Baskınına uğra hayâllerimin El, ele güç katar… talih Firûze Zamanın zamansız lâl şâiriyim.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zafer ŞIK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |