..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Beklenmedik > Fatih PESTİL




14 Kasım 2005
Geceyarısı Cinayetleri 2  
KAYBOLUŞ

Fatih PESTİL


Her şeyin bittiği yerde başlayan bir masaldı bu; bir söylence belki... Kimselerin bilmediği bir ezgi, hayatın görmezden geldiği bir yazgıydı. Öyle ki mütemadiyen sevdalanmalar ve daha da mütemadiyen terk edilişler üzerine kurulu bir yap-boz oyunuydu.


:BBDE:

BİR

Her şeyin bittiği yerde başlayan bir masaldı bu; bir söylence belki... Kimselerin bilmediği bir ezgi, hayatın görmezden geldiği bir yazgıydı. Öyle ki mütemadiyen sevdalanmalar ve daha da mütemadiyen terk edilişler üzerine kurulu bir yap-boz oyunuydu.

İKİ

Adam suskunluğunu yalnızlığıyla, yalnızlığını arsızlığıyla paylaşıyordu. Her kötü giden şeyin terkisine zevkle, utanmadan ve sıkılmadan yapıştırıveriyordu bir ağız ambarı küfrü. Bu adamı rahatlatmıyordu ama içinden birkaç dopdolu küllüğü boşaltıyor, adamın içindeki kül rengi umutlar, böylece her defasında bahara yüz veriyordu, nasıl ki kışa sıfır verdiği gibi...

ÜÇ

Düşünüyordu adam. Düşlüyordu... Çok fena halde ihtiyacı olana paraya, hiç göz kırpmadan değiştiği mutluluğun hülyasında, yani çekim alanında sefanın, bir kez daha anlıyordu, ayılmak suretiyle düşlerinden, hayatın reel acımasızlığını ve şarkıların, türkülerin, yalancı birer hayal olduğunu...

DÖRT

Neydi gerçek olan? Hayalin sonu neydi? En felsefi şiirler anlatabiliyorlar mıydı hayatın gerçek yara ve berelerini... Düşüncelere daldı adam. Ürkmekle cesaretlenmek arsında duygularda sürüklenerek o büyük ve yüce kararsızlığa vardı! İyiden iyiye karışmıştı kafası adamın. İki kere iki dört etmiyordu artık. Matematik, metafizik ve hatta ilahiyat yerle bir olmuştu, her şey bir ile çarpılınca birdi. Adam yerle birdi... Galiba adam bir’in ta kendisi idi!

BEŞ

Sürekliliği daimi bir karanlığın metrosunda biletsiz bir yolcuydu adam. Mütemadiyen kendini kaybederek yepyeni kendini arama maceralarına atılan hızlı bir sergüzeştperver...

ALTI

Fakat bütün bunlar hiçbir kıyıya çıkarmıyordu adamı. Kırgın, bezgin, yorgun ve dargın olarak arşınlıyordu sonunu bilemediği, yoksun yolculuğunu. O gördüğü mor ışık huzmesine doğru her ilerleyişinde, farklı farklı oktavlardan dinlediği ‘ay ışığı sonatı’ karşısında, bilmem kaçıncı kez kendi dehlizlerine biletsiz yolculuk yapıyor ve bilmem hangi kaçıncı kez, kendi dehlizlerinde boğuluyordu...

YEDİ

Çeviremedi adam hatıratına yoldaşlık eden defterin sayfasını, beceremedi... Sanki o son sayfada adamın sonu yazıyormuşçasına bir ‘hatıratofobi’ geliştirdi... Belki de böyle bir fobi yarattı. Geçmişi hatırlamakla cehennemi hayal etmek aynı şeydi galiba...

SEKİZ

Birden duraladı adam. Arkasını dönüverdi birden... Kırk beşlik bir ampulün aydınlattığı, kahverengi eskisi çerçeveli aynada buluverdi cemalini. Ne cemali ne de kendisi böylesine soğukkanlı olabilirdi. Düşündü adam. Düşündü, düşündü... Her şeye karşı durmak ve her şeyi alt üst etmek isteyen adam, bir kere daha hatırladı o kiraz dudaklı dilberi... Fakat bir terslik vardı bu işte. Adam ne kadar düşünürse elma yanaklıyı, bir o kadar yok oluyordu kadın. Güzellik öylece kayboluyordu adamın estetiğinden...

DOKUZ

Anlam veremiyor adam. Anlamsızlaşıyordu bütün dünya. Ne estetik kalıyordu ne de sevda, düzleminde yahut düşleminde; kayboluyordu gerçeklik... Adam için tek doğru var artık: NE SEVMEYİ BİLDİM NE DE SVİLMEYİ! – Ne kötü bir durumdur böyle bu iş...

Ah! Sevdikçe yok olan ne vardır senin sevdandan gayrı?



Mart 2004
./ ANKARA




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın beklenmedik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geceyarısı Cinayetleri 1

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
03. 11. 2005
Nurullah Çıkmazsokak Soruyor
Yarım Kalmış Sevdalar Mezarlığımın Bekçisine ..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Bir Gece Masalları... [Şiir]
Bir Bir Gece Masalları... (2) [Şiir]
Kayıp Senfoni [Şiir]
Yoksun Mahkum [Şiir]
Sahipsiz [Şiir]
sergüzeşt-i perişan [Şiir]
Sussun Sessizliğimiz [Şiir]


Fatih PESTİL kimdir?

sevdalanmaya sevdalı bir tiyarocu. Edirne - Ankara arasında, iki karasal iklimde ömür törpüleyen, kah gülen kah güldüren, çokça yazan, düşünen, dudaklarına dertli ezgiler iliştiren ve üreten, ağlayan bir palyaço tadında bir adam. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ferhan Şensoy, Ahmet Altan, Yılmaz Erdoğan, Haldun Taner, Orhan Duru


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatih PESTİL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.