Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Aklıma ilk yansıyanlar, küçük ayrıntılar; kaldırım taşları, yağmur olukları, sokak kedileri... Ve bakıp göremediğim, birçok küçük şey; çocuk parkları, yorgunluklar, hayal kırıklıkları, terk edilenler, üst geçitlerden sonra baraka çiçekçiler ve başlangıçlar... Sabahı karşılayan bir şehir olmak nasıl bir duygudur? Aslında hiç kimse bir kentten ayrılırken, tam olarak ayrılamaz. (?) Çünkü o kent ayrılanın üstünde parmak izlerini bulaştırmıştır. Şehir, içinde hem büyük uçurumlar, hem de köprüler taşır; kendimden yine kendime. Terk edilen bir şehir olmak ne menem bir şeydir? Parmağımın ucuna gelenleri sıralıyorum sana, alfabetik bir sıraya sokmaksızın. Eylülleri güzel olan şehirler, bilirim. Mayısları güzel olan şehirler de tanıyorum. Sonra, her şehrin parmak izi de farklıdır zaten. Her kent bu yüzden başka şeyler ifade eder, hiç birini bir başkasına benzetmek istemem, ayıp ederim. Ben aslen Akdenizliyim. Biliyorum kopamam denizden de su yosunlarından da, balıklardan da. Yapraklarım deniz yeşili belki ama köklerim Orta Asya rengi. Bu yüzden belki de Ankara'nın tenimdeki renk uyumu. Sen çocukken ne yapardın bilmiyorum ama ben sokakta çamur oynayan, su savaşı yapan, ateş yakan çocuklardandım. Ortalarda koşuştururken şarkılar uydururduk. Oyunlarımız için kafadan senaryolar uydururduk. Başka bir deyişle hem yönetmen, hem yazar, hem de aklımızca, iyi oyunculardık, şehirlerarası yolcuklara çıkan. Sıradan görünümlerin altında yatan gizli üstünlükleri bulmak da özgürlüktür. İfade dolu bir sessizliği tercih ederim.”Kendini bağıra çağıra tanıtmaya çalışanlar yerine bir şeyleri kanıtlama gereği duymayan bir alçakgönüllülük” iyi değil midir? Böyle sular seller gibi yazdığıma bakma şimdi felsefi edebiyat... Zaman zaman öyle suskun içine kapanık bir kızım ki, bazı toprak yollu şehirler kadar. Bugün güzel şeyler hatırladı kalemim. Şimdi gidip akasyalı bir şehir olacağım. Ya siz?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yasemin Cankaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |