Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Asıldığımı görmedim de şizofrenik rüyalarda Ve başka bir ses değildi bendeki bu gürültü Kalp atışıydı sadece ayaklarımın altındaki cansız yerin Tükense mürekkebi hârelerimi karalayan kalemin Bulanık hava kalır bir/ kanımı pıhtılaştıran Yüzüme saplanan ayak izleri nerden/ dilim kesilmiş Vakur yürüyüşüydü gölgemin süzülüşü alnımdan Yavrusunu koruyan bir anne kadar hırçınlaşmamıştım da Dört duvarda sallanan ıpıssız gölge bendim oysa! Yanılmışım (mı?) / yağma olmuş dünyalarda vuruluduğum Kıvranıyordum bir kanadı kırık kuş gibi acının kollarında Devşirin bana yüzümü/ varoşların çocuğuyum ben Benim değil rüya(m) da görülen bu yüz. Bir önceki giden yolcu kadar beklenmemiştim Adına esrâr sinmiş kartal yuvasındaki “çocuk”um ben Gösterilseydi bana düşeceğim yer/ gerek kalmazdı tut(un) manıza Yanıbaşımda bir gölge/ yüzünde ısınan mistik bir dua Ben miydim? / adını eşkıyalara ödünç veren esir Masum da değilim ruhumda sakladığım sır kadar Çöle yağmurun düşmesi gibi muhal bir şeydi bu sükût Dil varır mı sükûta? / kelimeleri eskimiş sesler(in) ocağında Bir o(r) dunun yanarak tutuşması kadar kolay bir şeydi tebessüm Dürülürdü yüzümü buruşturan renklerde ruhum. Dudakları perçinleyen/ susuz bir yakarış Ağladıkça/ gülmesi istifleşen yalnızlıklar dizilir göz ucuma Karla karışık günah yağdıran gökyüzü Serinletemez ateş kütlelerinde yanan yüreğimi Dolunayı yutan bir dudak/ pencere ardında mahkûm Çarpar ellerime/ camı ışık sanıp da öpen kelebek Ateşte kıvranması mıydı/ uyuyan denizin horuldaması Ayın dördüne kuşanmış enginlere sarkıtılan elvân uçurtmalar Boşlukta bir inilti/ kulakları törpüleyen keskin çığlık Hançer geninde patlak veren bu ses/ artık parmaklarımın ar(k) asında Rüyamda her vurulduğunda bir çocuk/ düşerdi omzuma boynum Ki, yutkunduğumda avucumdaki acıya bezenmiş telveyi Serperdim yollara kıvrım kıvrım olan bakışlarımı/ gelmemeniz için. Mahşere uzanan kelimelerim var/ dudağımda öyle dağınık Toplanmasına an kala vurulduğumu varsaysam/ haince Yine de aldandığımı sanacak bu ruhsuz ücretli köleler Koskoca bir hüsrandı payıma düşen yine! Her sarstığımda gök/yüzümü mimiklerimle Dökülen bu gözyaşları mizâh mıydı/ gülüşünüze müsebbeb En büyük acıydı/ beni çıldırtan kahkahalarınızı duymak Sonu gelen bir mahkûmun son sigarası gibi Tezcanlı bitiveriş misâli bir şeydi bu ağlayışım Âvare gezinir harabe kentler üzerinde cirit atan rüzgârlar Sanki bir kitabın son sayfasıydı bu tuttuğum gün. Sahipsiz mi? makilere serilen bu hayatlar/ üşüşüyor insanlar Garipsenecek ne var ki, aradığım yolculuk bu değil oysa Bana urbaları kan toplayan nesil gösterildi/ kan(a) bulaşmış elleri Saz benizli çocukları öptüğüm dudak Yarıldı başlattığınız savaşlarda kılıç şakımalarıyla Tarihe düşülen bir not/ kimin hayatından çalınmış? Neresine sığdırayım bu son mehcûr kelimeyi Bir destanı/ genç asil çocuklar söylüyor şarkısını Bırakılmıştı susmalara/ nakaratlarda kilitlenen diller Her okuduğumda devamı mazide kalan bu şiiri Karanlık bir gecenin/ rengi solgun yıldızların gölgesinde Yağmur altında serenat hüzün mevsimi Parçalıyor ruhumu düşen her damlayla Kalbime sızan hâlecan/ köpük saçıyor damarlarıma Alnımdan silinen öfkeme ne demeli? ey Sen! Bir hüzündü sanki gök/yüzümle buluşan her yıldız kümesi Şiirlerimde kurulan mayın tarlasıydı her kafiye(m) .
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Muslim KILIÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |