Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk |
|
||||||||||
|
Bir ayet... sabahın yırtılan ağlarından kuytu bir tansık doğmadan da takılır, kızıllığına şafağın siyâmi edâyla yağmur yağar pencereme, güneş içindedir gözlerimin... gözlerimi kamaştırır, nâif sızımsı kelebek kanadından kadim tarihten kalma, futursuz yansıma kırık ışıklar.. duâmda hüzün var, yâr!.. ben dünden yorgunum saatimi ayrımadım gitme vaktine dair sensiz kaçtı.. ki hiç bilmeyeceğim, bakmadım belki de az zaman oldu da, şöyle uzun çocukluk günleri.. geceden kayan ben ve hüznüm.. ayrılığı giyotin mürekkebi tükendikçe yazmayan mavi bir kalem... anaç yollar uzar da durur, her şafakla rüyâmdan bacalardan tüter belki meneviş kokulu tütsüler ben henüz uyumadım, irkilip sarsıldıktan sonra kapıyı gıcırdatarak süzülen rüzgar, tılsımı toprak yaprağı süzerek içer beynime, firûze mavisi renkle sabah henüz soğuyordu...şubatta aralıktan sonra... tarlada ekin var, kurumuş başaklar arası nadide bir endâm, sağır bir tabloda devrilir düşlerimin gölgesine en altta eski bir hât, imzaya hiç benzemeyen şekil çirkin durur da sarı yapraklar üzeri, sazlıklarda silinmiş yalnız ruhu yerde duran cansız ağacın altında..ölgün gün doğdu kağnı misâli... kapıdan uzaklaşarak ayrıldım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Muslim KILIÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |