En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey |
|
||||||||||
|
'Hırsızlık yaptım. Beni hiçbir zaman suçlamadılar; çünkü malı çalınanlar bir hırsızın çaldıklarına sahip olmak istediğii vrsayıyorlardı...' Ingrıd Noll, ergenlik çağındaki bir kızın ağzından yazmıştı bu cümleyi; nereden bilebilirdi ki, aslında bu coğrafyanın kaderini kanattığını... Acil servisten çıkan yaralı, onu arkadan vuran katil adayını uzaklardaki karanlık yüzde araken; en yakınında 'melek yüzlü' diya anılan birinin içindeki caniyi hep göz ardı etmiştir. Sokaklarda gezer dolaşır; eli boş dönünce o meleğe koşup, derdini anlatır. Dosttut o, kardeştir ona; arkasını dönmeden düşman yüz takılmaz. Hem niye öldürmek istesin ki?..Kimse düşünmez ki; nefret, arsız ısırgan otları gibi tohumu ekilmeden yeşerir; büyür ve birinin ölümü oluverir. Tek kurtuluş yolu, seken bir kurşundur; ölüm aletidir tek kurtarıcı...Katilin istediği birkaç nefeslik havadır..Alınan solukların kime ait olduğu görülmedikçe de masum caniler dolaşır aramızda...Çalınan yaşamlardır hiç sahip olunmak istenmeyen... Geceleyin yatağında diz çöküp ağlayan bir çocuk için suçlu, uyumadan önce dinlediği masalın kabusa dönüşen kötü adamıdır. Annesinin sesi, masal anlatırken öyle tatlı gelir ki ona, şüpheli olup sorguya bile çekilmez. Oysa annenin bilinç altında, kabustan uyanıp ağladığı geceler vardır. Nesiller boyu ağızlarda dolaşan aynı masallarla korkutulur çocuklar; bazen masallar gerçeğe dönüşür. Uykusunda sıçrayıp bağıran küçüğün yanına anında koşan annenin yüzü, yavrusunun hep gülmesini isterken; içinde onun göz yaşlarına saplantılı tutkular büyütmüştür. Kötü anılarını anlatır o gözler; ve geçmişini yaşatması yukarılarda görünemeyen derin bir haz verir ona... Yazar olmayı çok isteyen; ama bir türlü beceremeyen birnin bütün edebiyat öğretmenleri siliktir. İsimleri hatırlanmadığı gibi, onları kalıpçılıkla suçlayıp; bütün cümleler devrik yazılır. Peki yüklem midir sorumlu olan; yoksa yüklemi yaratamayan eylem mi? Bir edebiyat öğretmeni, nasıl birinin yüreğine girip onun hayatında eksik kalan yaşanmışlıkları tamamlasın?Aydın bir yazar olamaya olan tutku, nasıl olur da büyücülüğe öykünür? Aslında o da, herkes gibi yalanın yanıltan yansımasıyla oluşan bir gerçeği yaşar. Biriktirilemeyen anılar sokakta eli boş gezerken; yazarlığın yarı yolunda kalan, hep bir perinin günahını alır. Ingrıd Noll, devam eder, 'İfademizde çocuksu bir yan vardı, sanki hemen öncesinde onun böceklerinin kanatlarını koparmışız gibi...' Ben de, hepimiz gibi bir çocuksulukla yaşıyorum; kopardığım kanatların ardında yüzümde ancak masum bir gülümseme oluyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NURGÜL SEVİNÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |