"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal |
|
||||||||||
|
Daha Can içeri girer girmez, tüm kitapların yüzleri güler, hepsinin isteği kendisinin satın alınmasıdır. Birinci kitap: ___ Beni al, beni al. der heyecanla ve "Eğer beni alırsan sana Pamuk Prenses ve 7 cüceleri anlatırım seninle çok keyifli zaman geçiririz. Sana, iyiliğin ve doğruluğun yararlarını anlatırım. Lütfen beni al. İkinci kitap: ____Beni almalısın; sana , Yüzyıl Uyuyan Adam'ı anlatırım. gerçek bir macera okumak istemezmisin? Beni alırsan pişman olmazsın. Üçüncü kitap: ____Beni alırsan hiç pişman olmazsın . Sana, Çizmeli Kedi'yi anlatırım, aklın ve zekanın maldan daha önemli olduğundan bahsederim. Beni almalısın, bu senin için akıllıca bir seçim olurdu. Dördüncü kitap: ____Beni almalısın, ben, sana Pinakyo'nun masallarını anlatırım, tahtadan bir çocuğun insana nasıl dönüştüğünü, yalan söyleyinci burnunun nasıl uzadığını ve doğruyu söylemenin yararlarını öğrenmek istemezmisin? Beşinci kitap: ____Hayır, beni almalısın, sana Küçük Prens'in maceralarını anlatırım, hem ben büyükler için yazılmış ilk masal kitabıyım. Eğer büyükleri tanımak istiyorsan beni almalısın. Can, biriktirtiği parayla hangi kitapları alacağı konusunda aklı karışır, elindeki paraya bakar ve yüzünde üzgün bir ifadeyle şöyle der: ___Hepinizi alacak kadar para biriktiremedim, inanın daha az cips, dondurma, hamburger yiyeceğim ve sizleride almaya geleceğim, ama sadece ikinizi götereceğim giderken. der ve iki kitabın elinde tutarak yüzlerinde, dostlarıyla yeni bir dünyanın kapısını aralamak için can atan bir ifadeyle sahneden ayrılırlar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gülşen ÖZALTAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |