..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > düşge su




1 Şubat 2007
Mahzene Yolculuk  
gecenin kalbi, bağışla beni

düşge su


Ah diyorum senle de ayrı düşeceksem, ben . Bitmiş demektir hayatımda suya yakın günler.


:BBID:
Mahzene yolculuk


Dünyanın kimlik karmaşası içerisinde oradan oraya sürüklediği biz insanlar, tanrı aşk ve arkadaş ikliminde sırtımızı güneşe verip, bu kıyameti yaşamaya çalışıyoruz. Ömür dediğimiz şeyin, inanılmaz sıkıcılığı ve olağan üstü yıkıcılığı ile baş etmeye çalışıyoruz. İlk aşklarımız bitiyor, ilk hayal kırıklıklarımız yitiyor, ilk kayıplar başlıyor.
Birini alıp toprağa gömüyoruz.
Kimini alıp ciğerini söküyoruz.
Hepsi içinde onca sır ve hüzün taşıyor.

Bütün bu yüklerle ilerliyoruz doğrusal olduğunu düşündüğümüz bir düzlemde
Önce 15 sonra 25 bir bakmışım 35

-gerisini saymıyorum- zira ben de bir kadınım!

Şaka bir yana bu düz bir çizgi mi, emin değilim. Sayılarla birlikte hayatımızda azalan ve artan bir şeyler var sanki.
-Sanki?
-Sahi emin değil miyim bundan?
Neler eksildi aklımdan?
Neler büyüttüm kucağımda?
Utanmasam gebelenip, bir hayli debelenip, kara kutumdan bana benzer bir yumru bile çıkarabilirdim. Adını verip, altını temizleyip, onun için işkillenebilirdim.
..
Ah bir utanmasam?

Zihnimin saati artık zamanı acımasızca bölüyor.
Takım elbiselerimin altında kıvrandıkça kıvranıyor ruhum.
Sanki bir açmazdayım.
Yüzümdeki ince çizgiler anneminkilere dönüşecek. Bacağıma yağmur gecelerinin ağrısı girecek. Acımasız ve sorgusuz kabulleneceğim her şeyi.

-Sahi bu mümkün mü?

Takım elbiselerimin altında – oyuncakları ve balonları ile oynayan bir çocuk yok! Siz onu nerenizde sakladınız hiçbir fikrim yok!

Takım elbisemin altında kırmızı başlıklı bir kız yok! Onu yiyenlerin memleketinden geliyorum. Kusurum çok!

Yetişkin olmanın denklemlerinden memnunum.
“içindeki çocuğu yaşat” söylemlerinde hiç nasibim yok!

Hiç faydası yok.

Aklımın -ne varsa geçmişten kalan, bana yansıyan- ne varsa, yerine yenilerini koymak için beklediğini biliyorum. Tıpkı bir bilgisayar programının seçeneği gibi -uzun süredir kullanılmayan dosyaları- sıkıştırması talimatını veriyor.
En son hangi aklı evvellik ettiysem, onu anımsıyorum.

Şayet bir şişe şarap ve geçmişin demir asası bedenimi yalıyorsa, gevşiyorum.
O zaman açılan saçılan kutuların arasından, eski ve küflü bir zaman çıkıyor. İçim acıyor. Aynanın karşısında değişen yüzüm, fotoğrafların kıyısında ne genç ve rüzgarlı duruyor.
-O olağan üstü bir andı. Unutulmamalıydı-
Derinden çekiyorum artık benim de bırakmam gereken sigaranın dumanını içime.

Ah diyorum senle de ayrı düşeceksem, ben .
Bitmiş demektir hayatımda suya yakın günler.

Takım elbisemin altına bakıyorum. Karanlık izbe bir kuyudan geçmişin çığlıkları duyuluyor. Bir mahzen beni çağırıyor, anlıyorum.

Mahzenine inen kadının sivri uçlu, uzun topuklu zarif siyah bir ayakkabının tıkırtısıyım ben. Her bastığı yerden ürkütücü bir ses getiriyorum ben.

Mahzene inen kadının tutunduğu küflü ahşap merdiven kollarıyım ben. Tutundukça toz kaldırıyorum yerden. Titredikçe titriyorum ben.

Mahzene inen kadının kah bedenini sarıp kah ciğerine dolup içini ürperten soğuk nemli bir rüzgarım. Gömleğinin düğmelerinden memelerine, oradan sırtına iniyorum. Derin bir soluk daha alıyor, artık ciğerindeyim ben.

Mahzene inen kadının tam önündeyim ben. Geçmişin tüm sırrını arkasına saklamış, ince oymalı yüksekçe bir kapıyım. Üzerimdeki boyanın en son ne zaman yenilendiğini bilmeyecek kadar küçüktü bana geldiğinde. Şimdi büyümüş, kolumu rahatça tutuyor, eskiden iki küçük elle karanlığa girerken ne sımsıkı kapatırdı gözlerini. Şimdi tek eliyle açıp, eğilip altımdan geçiyor. Gözleri aklının uyruğunda, elektrik düğmesi arıyor!

Mahzene inen kadın büyümüş, ellerini duvarlara sürüyor, boğuk havaya, küfe toza, aldırmadan topuklu sivri burunlu pabuçlarının üstünde bir oraya bir buraya adımlar atıyor. Duvarların ince çatlaklarına dokunup –kırılmış odun parçalarının saklanan kömür parçalarının bulunduğu odaya ilerliyor.

Aklının içinde bir yılan sinsi sinsi dolanıyor…


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yitik Yazılar
Gönderen: Ebubekir GÜL / istanbul/Türkiye
2 Şubat 2007
Merhaba. Yazınızı tesadüfen okudum. Beğenmek şöyle dursun, inanılmaz keyif aldım. Ancak birazda hüzün kapladı içimi. Neden dersen mükkemmel diye ifade edebileceğim bir anlatım var. Duygu, İsyan, sevgi, Kavga, Barış, Öfke hepside birazcık yer bulmuş yazının içeriğinde en önemliside yaşama başkaldırı. Bu kadar güzel bir yazıyı çok kişi okuyamayacak işte ona üzüldüm. Ben okudum, şanslıyım. Yeni yazıarında görüşmek dileği ile Sevgiyle kal.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Delirmiş Deliler
Saçma Ada
Dilek
Olmuyor

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Evlilik
Kaktüs
Ulus Kayboldu
Islak Yatak
Seviş Üstüne
Şiir Sarhoşluğu 4
Üzgünüm
Elim
Hatırladım
Aşk Herşeyi Affeder mi, Doğumu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal [Şiir]
Paket [Şiir]
Benek [Şiir]
Hüzün [Şiir]
Zü'nün Karanlık Koridorları - I [Şiir]
Türkü [Şiir]
Zaman [Şiir]
İstanbul [Şiir]
Ankara Çıkmazı [Öykü]
Makara [Öykü]


düşge su kimdir?

uygun gördüğüm bir yol yok, uygunsuzum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © düşge su, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.