..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Hatice Kübra TÜZÜN




10 Mart 2007
Vak Vak Yavrusu Çirkin (!) Ördek…  
Hatice Kübra TÜZÜN
Hastalığımı belli etmeden, içimde kalanlar... Baki dua ile...


:BFBF:
Selam… Hepinize merhaba!

Ne kadar özlemişim yazmayı. İnanın en son ki yazımdan sonra çok yoğundum, günlüğümü bile yazmadım… Bol bol test çözdüm, şiir okudum… Çok kalın bir kitap bitirdim… Yoruldum, hemde çok yoruldum… Hatta dün, gündüz vakti dört saat uyudum… Uyandığımda yüzüm gözüm dayak yemiş gibi şişti…(Sakın dayak benzetmesi yaptım diye, içinizde komik bir sevgi oluşmasın dayağa karşı, çok kötü bir yöntemdir!..) Sanırım bu aralar gözlerim de bozulmaya başladı, üstelik ara sıra ellerimde titriyor… He, birde başım çok ağrıyor, omuzlarımda ağrıyor ama neyse…:) Galiba erkenden yaşlanıyorum, yok yok gençleşiyorum… Ee, ne de olsa günümüz gençliğinin hepsi problemli ve hastalık hastası… Galiba ben gerçekten gençleşiyorum…Aman bunları annem duymasın, yoksa vallahi çeker kulakçıklarımı…

Hafta sonu, Sapanca Gölü kenarında gördüğüm, yalnız başına gezen bir ördek yavrusu beni çok etkilemiş olacak ki, hala gözlerimin önünden gitmiyor ve bunları yazmama vesile oluyor... Sevimli ördek (aslında çirkin ördek; nazar değmesin!) paytak paytak süzülüyordu toprağın üstünde sanki, yok vallahi gözlerim bozulmuş; hiç ördek yavrusu toprakta süzülür mü?.. Neyse… (bende ne kadar çok neyse diyorum, kızmayın bana, gençleşiyorum gençleşiyorum.) Yavrucakta en çok dikkatimi çeken ve beni en çok etkileyen sanırım onu kendime benzetmem olacak. Aynı ben, cidden ben; tembel ve yavaş! İnanın, adını ‘VAK VAK YAVRUSU’ koyduğum; küçük, sevimli(çirkin) ördek çok tatlıydı. Ayıp olmasa ve yaşayacağını bilsem evime getirip, banyoda ki küvette beslerdim, en azından annesini bulasıya kadar. :)

Fakat bu düşüncemi anneme anlattığımda, çok güldü bana. “Anne ya neden gülüyorsun?! Kötü mü düşündüm sanki, hem tamam kabul ediyorum; o vak vak yavrusu, cici ördek evde yaşamazdı. Üzüldüm ama…” dediğimde, “Kızım sen ne kadar duygusal ve iyimsersin, seni çok seviyoruz… Sen benim yavrumsun, kızımsın, canımsın…” deyip sarıldı sımsıkı bana. Bende kardeşlerime dil çıkarttım, kıskansınlar diye, Çirkin ördek Vak Vak Yavrusu’na da uzaktan göz kırptım… Hayal dünyamda ki annesini, belki de hiç kaybetmediği annesini bulsun diye…

Yahu bu annelerde amma şeker oluyorlar, ben annemi çok seviyorum… Canım annem!..

Hepiniz sağlıcakla kalın…


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...............
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
1 Nisan 2007
Merhaba Sevgili Hatice; Genç yaşta yazmaya yönelmen, çok güzel.Bir öğretmen olarak memnun oldum.Kutlarım seni.Yazınla ilgili bazı tespitlerim var.İzninle bu tespitlerimi yazmak isterim.Senin daha iyi yazmana belki yararı olur diye :Konu, tam olarak işlenmemiş.Az pişmiş yemek gibi.Ele aldığın konuyu, enine boyuna işle.Dokunmakla yetinme; vur, devrilsin..."Vurdun mu öldür, yedirdin mi doyur" hesabı....Bazı yazım hataları var.Daha dikkatli olmanı öneririm.Çünkü burada, onlarca kişi okuyor - okuyacak yazını.Bu hatalar şunlar:son ki – sonki...........hemde çok – hem de çok..........birde – bir de.........bende ne kadar çok neyse diyorum – ben de ne kadar çok neyse diyorum.........banyoda ki – banyodaki........Yahu bu annelerde- yahu bu anneler de....Yazmaya devam et lütfen.Başarılar diliyorum..Sevgiyle kal.Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gitme!..
Ayn - Şın - Kaf
Yaşamak Düşlerde Güzel...
Gözü Yaşlı Bir Medeniyettir Adapazarı...
Her Yerde Sen'i Ararım...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yitik Bir Ezgiyim... [Şiir]
Izdırap... [Şiir]
Ömrüm Kadar... [Şiir]
Uyuyan Kız [Şiir]
Güle Hasret... [Şiir]
Görüşürüz... [Şiir]
Sen Ağlama Ne Olur, Ben Dökeyim Yaşları... [Eleştiri]


Hatice Kübra TÜZÜN kimdir?

Merhaba:) Lise öğrencisiyim. . . Bebekken sürekli gazete yermişim:)Ailem bu zamana kadar benim yazı yazdığımdan haberdar bile değilmiş, bende zannediyordum ki biliyorlar fakat bana destek olmuyorlar:)Liseye ilk Sakarya Anadolu İmam Hatip Lisesinde hazırlık sınıfını okuyarak başladım ama sonra ayrıldım. . . Şimdi Arifiye Çok Programlı Lisesin'de okuyorum. . . sözel bölüm öğrencisiyim. Ayrıca yerel bir gazetede köşe yazarlığı yapıyorum. . . Tek isteğim bir gün sevilen bir yazar olmak, inşaallah diyorum. . . selamlar!

Etkilendiği Yazarlar:
Sait Faik Abasıyanık, Cezmi Ersöz, Pınar Yılmazer, İpek Ongun, Senai Demirci, Ahmet Altan, Hülya Kartal...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hatice Kübra TÜZÜN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.