..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Seviyorum, öyleyse varım. -Unamuno
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > nazlı usta




29 Nisan 2007
İlim de Neymiş (!)  
nazlı usta
Zaman zaman artık bir şeylere farklı bakmamız gerektiğini farkederiz. Çoğu zaman doğru düşünmüşüzdür...


:BADC:
Türkiye’de olan ya da oldurulmaya çalışılan şeyleri çoğu zaman anlayamam. Kafa yorsam da çözülmesi en zor sistem bizdedir. En zor insan da... Kimi zaman kendi isteğiyle esir olan, kimi zaman esir olduğundan haberi bile olmayan...
“Bir grup insanı meşgul etmeye çalışıyorsanız bir stadyum yapınız.” demiş vatandaşın biri. Babam gelip bunu ilk söylediğinde “Trabzon gibi futbolla yoğrulmuş bir kentin göbeğinde yetişmiş, yıllarını da futbola vermiş biri ne diye böyle bir laf etti ki şimdi?” diye düşünmekten kendimi alamamıştım. Gel zaman git zaman, hem o yıllardaki erkek arkadaşımın futbol maçları ardından büründüğü garip kişilik, hem çevremdeki insanların önemli bir maçın ardından birkaç gün boyunca konu dışına çıkmamaya yeminli gibi pozisyonları, kaçan golleri,hakemi... konuşması babamın ne dediğini anlamama yardım etti sanırım. Babam sadece bu veri kabul ettiğim durumun aslında normal olmadığını anlamama yardım etmeye çalışmıştı.
Ardından üniversite hayatım geldi. Siyaset Bilimi okumanın verdiği kendini bilmişlikle (!) yapılan siyaset sohbetleri, zamanla etrafımdaki kimsenin siyasi görüşünü, daha doğrusu siyasete bakışını beğenmememe neden oldu.
Uzunca bir süre düşündüm bu insanlar neden takım tutar gibi parti tutuyor, neden seçim zamanları tribünde birbirlerine küfreden karşı takımın taraftarlarıymışçasına düşmanlık ve nefret besliyorlar içlerinde diye. Neden herkesin bir siyasi akıma gönül vermişliği yok da herkes partilerin diliyle konuşuyor diye. “Ben liberalim” “Ben sosyal demokratım” “Ben komünistim” “Ben muhafazakarım” demek varken neden insanlar “Ben A Partisi’ni tutuyorum” “Ben B partisini tutuyorum” diyorlar diye düşündüm. Neden yurdum insanı siyasi görüşüne yakın bir partiye seçim zamanı programına bakıp oy vermez de hâlâ “Ben A Parti’sinden başka partiye oy vermem” der diye düşündüm. Ama inanın bir cevap bulamadım. Hâlâ da ara sıra düşünürüm partisini koşulsuzca, hatalarıyla günâhlarıyla seven, tartışılmasına tahammül bile edemeyen, parti başkanını babasından daha bir güvenle ve inançla savunan insanlara rastladığımda... Ama zaman zaman Türkiye’deki bu ters işleyişe fazlaca kafa yorsam da bir şeyin değişeceğine inancım olduğundan değildir bu. Sadece düşünürüm işte...
“Gönüllü Kulluk Üzerine Söylev”* yazmış yazar, üzerine ne denir ki? Hem kuluz, hem gönüllüyüz, hem de sevmeyi biliyoruz be kardeşim! Hatalarla günâhlarla... Doğru bir şey bulamasak da seviyoruz... Ayrıca birileri benim gibi kafa patlatsa, okusa da bu işin ilmini bilmini, yine de sevmeye devam edeceğiz ya daha ne diyeyim?

* Etienne de La Boétie

.Eleştiriler & Yorumlar

:: .....
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
19 Haziran 2007
Merhaba Sevgili Nazlı Usta; Ben de hep sormuşumdur kendime; "İnsanlar, neden futbol takımı tutar gibi parti tutuyor acaba?" diye.Yanıtı mı?Yok...Meramanızı çok anlaşılır ve güzel yazmışsınız.Tebrik eder, devamını dilerim.Sevgiyle kalın. Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ihlamurlar Altında
Yeni Bir Nefes...
Dayak
Hepiniz Hepimizdensiniz Aslında

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Doğru Nerede [Şiir]
Sorgu [Şiir]
Tek Sen [Şiir]
Zordu [Şiir]
İstanbul'da [Şiir]
Ne Deseydim? [Şiir]
Bilirim [Şiir]
Dilsiz Uşak ve Yaratılan Simetriler [Öykü]
Akıllılık ve Delilik Üzerine... [Öykü]
İki Bardak Çay [Öykü]


nazlı usta kimdir?

Değişken ruh hali değişik yazılar. Bazen iç yakan bir acı, bazen siyasi bir eleştiri. Günlük hayat gibi. Dünya gibi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Görünür görünmez her şey... Yaşadığımız, yaşamayı istediğimiz, bir gün yaşamayı hayal ettiğimiz her şey... Bütün ihtimallerden ve çevremde olan, gözüme batan, ayrıntıda kalan herkesten...Her şeyden...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nazlı usta, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.