..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşkın aldı benden beni. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > deniz




7 Temmuz 2007
İnsan  
deniz
karmakarışık olan hayat mı,insan mı?


:AIGI:
insanların en çok tartıştığı konu "insan nasıl yatarılımıştır?" gerçekten, insan nasıl yaratıldı? darwin'in dediği gibi "maymundan mı", yoksa dinin öğrettiği gibi "topraktan mı"? insanlar bu konuyu tartışırken hep esas konuyu unutuyorlar. esas konu da ne biliyor musunuz? esas konu "insan" ne demek? sadece beden ve ruhtan ibaret bir canlı mı, yoksa her şeyin, bütün kavramların ve duyguların yaratıcısı mı?
insan tanımlanamaz galiba. onu hiçbir kılıfa sokamayız. yani kavramları tanımlayabildiğimiz gibi onu tanımlayamayız. neden acaba, bunu hiç düşündük mü? kendimize bir gün olsun "ben neyim, neden yaratıldım, niçin yaratıldım?" diye sorduk mu? sanırım hayır. ya sormaya korktuk ya da cevabını bilmediğimiz konularla ilgilenmedik.
acaba insanın yaratılmasındaki sebep ne? biz dünyaya niçin gönderildik, görevlerimiz neler? insan ne ile görevlendirildi acaba? biz iyiliği yaymak için mi yoksa kötülüğü yaymak için mi gönderildik? eğer iyilik için gönderildiysek... biz bırakın başkalarını kendimize bile iyilik yapmıyoruz ki? yaratılış amacımız iyilik değil, buna eminim. eğer iyilik olsaydı; savaşları biz çıkarmazdık, kendi ırkımızı yok etmeye çalışmazdık, etrafımızdaki her şeye zarar vermezdik, ne bileyim bunun gibi bir sürü şey. her zaman şunu söyleriz: dünya ne biçim bir yer." bu dünyada yaşayan canlılar kim? biz. peki, bitkiler, hayvanlar yok mu diyeceksiniz. biz onların da ırkını yok ettik. yani evrene sahip tek canlı biziz. kötülediğimiz evreni bozan da biziz. sadece yakıp yıkmayı biliyoruz. hiçbir zaman yapmayı, düzeltmeyi öğrenemedik.
bir de şu soru var: karışık olan hayat mı, insan mı? karışık ve çelişkili olan insan. insan bir yanda düzenden,iyilikten dem vururken bir taraftan da kargaşa yaratıp, kötülük yapıyor. dedikleri ve yaptıkları çelişiyor. hayatın karışık olan bir yanı yok ki. o, bize kendimizi yansıtıyor. ayna gibi yani. kendimizi yaşadığımız hayatta görüyoruz.
umarım bir gün kendimizle yüzleşecek cesareti buluruz ve yüzleşiriz. o zaman bu soruları cevaplarız ve cevaplarımızdan korkmayız. bunu yapabildiğimiz gün niçin yaratılmış olduğumuzu anlarız.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: selam
Gönderen: mustafa / , Türkiye
24 Aralık 2008
mrb arkadaşım biz bu dünyaya bir müslüman nsanları olarak diğer insanlara iyi davranışlarımız ve güzel huylarımızla örnek ve bunuda yaparken okadark güel yapmalıyız ki diğer insanlarda bunun doğru yol olduğunu ve hiç bir insanın hiçbir insana zarar vermediğini gören insanlar yavaş yavaş dikkatlerini çekecektir onun için iyi olmaya gelmişz ki iyi olmalıyız diğer insanlarda yönelsiz bize biz bu dünyada sadece bir imtihandayız unutmayın bunu bilmek istiyorsan onun bunun dediği değil kendin inceliyip en ince ayrıntısına kadar kendein neyin doğru olduğunu anlayacaksın kesnlikte vereyim sana ok arkadaşım hadi iyi günler dilerim yorumumda bir yanlışlık varsa bende bilmek isterim ok.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Umut, Hâyâl, Cesaret
Hatalar ve Günahlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özne - Nesne
En Çok İncittiklerimiz
Kaçış
Kifayetsiz
Seven ve Sevilen
Kadının Ölümü
Yolculuklar
Ütopya
Zaman ve Kapanmayan Yaralar
Yalnızlık


deniz kimdir?

içinde fırtınalar koparken bile hayata gülümseyebilen biri

Etkilendiği Yazarlar:
orhan veli, cahit sıtkı,dostoyevski,peyami safa


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © deniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.