Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil |
|
||||||||||
|
Yurdumuzun dağlarını kana bulayan,gencecik insanları,çocukları ve diğer sivilleri öldüren,yapılacak işleri durduran terör örgütüne,Türk ordusu elbette dur deme noktasındadır.Eleştirmek başka birşey,hepimiz zaten en iyi o işi yapıyoruz.Fakat ordumuzu yıpratarak mı başarılı olacağız,eleştiri diye diye.kimse kimseyi vatan haini ilan etmedi burada,buna hakkımız da yok elbette.Yazınızda katılmadığım nokta şu,iyi biliyorum ki evladı ölen babanıın tek bir tesellisi vardır,evladının vatan yolunda şehit düşmesi gibi.Benim için gururdur babamın şehit olması,bundan dolayı vatanseverliğimiz azalmaz ,çoğalır. yatırımları engelleyen,açılan okulları öğretmensiz bırakan bizim şerefli ordumuz değildir.Her gün bizler rahat uyuyalım diye,gecesini,gündüzüne katıp nöbet tutan,yurdu bekleyen ve en güvenilir,en çağdaş kurumdur askeriye.Tıpkı aşırı alkol alarak süratin son noktasına ulaşan ve uyarı lambası olmadığı için belki de bir kavşakta duvara toslayan gencin ailesinin trafik polisini suçlaması gibi askeriyenin bu durumda suçlu görülmesi tuhaftır,anlaşılmazdır,gereksizdir,hiç bir şeye çözüm değildir.Askerimiz görevinin başında mıdır?Başındadır.Teknolojiyi takip etmekte midir,etmektedir.Güvenilir,inanılır bir şekilde işini yapmakta mıdır,yapamkatadır.Ne bekleniyor askerden,ben onu anlamıyorum. Va-tandaşlarımız katledilecek,halk cahil bırakılacak,yatırımlar engellenecek ve görevi vatanı korumak olan asker bu işi yapmayacak öyle mi? Ağalar,beyler son model ciplerle,belinde silahlarla dolaşırken aç olduğunu söyleyen ve çoğunluğu okuma yazma bilmeyen marabalar mıdır dağlara çıkan?Niçin dağa çıkılmıştır peki?Çalışıp kazandığı para elinden alındığı için mi?Karısının kızının namusuyla oynadığı için mi askerimize karşıdır yani?Böyle bir iddia var da onun için mi karşısınız,eleştiriyorsunuz yani.Açılan okulları kapatan,cahilliklerini mazlumlukla süsleyen,bir çocuğa bakamazken,kendime bakamıyorum derken,uydunun,televizyonun girmediği ev kalmamış memleketimde neden ondan fazla çocuk yapılır ,bu da mı askerin suçu?Paralı asker çözer mi peki bu sorunları? Bizim buralarda insanlar yılda dört ürün ekerler.Yine de ancak kendilerini geçindirecek kadar kazanırrlar.Yılda bir şehit gelir bizim köye.Köyün okulunun gelişmesi için insanlar elindekini bağışlar hep.Parası yoksa çatısını tamir eder,bahçesini süpürür.Kooperatifler kurar,kobiler oluşturulur.Var gücüyle çalışır insanalr.Tek evladını askere düğünle yollar.Cenazesini törenle yapar,gurula taşır evladını gerekirse omuzlarında.Değil devletin çocuğuna vereceği 50 lira için daha çok çocuk yapmayı,baba parası yememek için dağ bayır dolaşır memleketinde memurluk yapar,mühendislik yapar,siyaset yapar.Dik yamaçlara zeytin ağaçları,uçurumlarda tütün diker bu ülke için.Vatanseverlik budur,her başımız sıkıştığında mızmız çocuk gibi annesinin kucağına gidip ağlamaz.Bu ülkede hangimiz hakettiğimiz değeri alabiliyoruz,herkesin işi tıkırında da mı o yüzden dağa çıkmıyor sanıyorsunuz?İstanbulun,İzmirin,Ankaranın dağ köyleirni bir dolaşın,oradaki okulları görün,anlatmak istediğimi daha iyi anlarsınız.Egede evinin yakacağını,okula vereni bilirim ben,doğuda 2 yumurtanın birini öğretmenine vereni.Eşekten başka hiçbir taşıma aracının gitmediği yolları bilirim.Babasının bir arabasının verigisi kadar maaş alacağını bile bile dağ köylerinde çalışan,çocuklara iyi birvatandaş olmanın önemini anlatmaya çalışan insanları tanıdınız mı hiç?Asgari ücretle görevlendirildiği okula yaya giderken soğuktan donan öğretmenin haberini okudunuz mu bilmiyorum Bizim için vatan yolunda ölmek bir şereftir,gururdur,en büyük aşktır.Kimimiz Çerkez,kimimiz Laz,kimimiz bilmem hangi ırktan ama hepimiz Türkiyeliyiz ve eğer gerçek vatanseveriz diyorsak bir şey yapmanın zamanıdır.Bizi bizden ayırmak zordur ve tek dostumuz biziz.EL DİLİNDEN SEVDA YAZILMAZ,EL DİLİNDEN VATANSEVERLİK YAPILMAZ, UNUTMAYALIM.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ümran Ateş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |