..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir kış sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uğramadan geçmiyor. -Hal Borland
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Halk Öyküleri > Sıraç Ar




1 Aralık 2007
Hasta  
Sıraç Ar
İki kardeş uzun bir yolculuktan sonra Lokman Hekim’in yanına gelirler.Kardeşlerden biri çok kötü bir hastalığın pençesine düşmüştür.Hangi doktora,büyücüye,falcıya gittiyseler elemlerine bir derman bulamamışlardır.Son çare olarak hekimler hekiminin yanına gelmişler.Hastanın iyileşmesi için ondan bir ilaç istemişler. Lokman Hekim: ‘Kardeşini al eve götür.Onun hastalığına çare olacak derman yoktur bende.Evine götür ki en azından orada canını versin daha fazla dolaştırarak ona daha fazla eziyet etme.’ Kardeşini sırtına alan ağabey bütün ümitleri kırılmış bir şekilde evlerinin yolunu tuttu.Epey bir mesafe kat edikten sonra dinlenmek için kardeşini sırtından indirir ve biraz yemek bulmak için dolaşmaya başlar.Hasta ot yığının üzerinde mışıl mışıl uyumaktadır.


:BCEG:
İki kardeş uzun bir yolculuktan sonra Lokman Hekim’in yanına gelirler.Kardeşlerden biri çok kötü bir hastalığın pençesine düşmüştür.Hangi doktora,büyücüye,falcıya gittiyseler elemlerine bir derman bulamamışlardır.Son çare olarak hekimler hekiminin yanına gelmişler.Hastanın iyileşmesi için ondan bir ilaç istemişler.
Lokman Hekim:
‘Kardeşini al eve götür.Onun hastalığına çare olacak derman yoktur bende.Evine götür ki en azından orada canını versin daha fazla dolaştırarak ona daha fazla eziyet etme.’
Kardeşini sırtına alan ağabey bütün ümitleri kırılmış bir şekilde evlerinin yolunu tutarlar.Epey bir mesafe kat edikten sonra dinlenmek için kardeşini sırtından indirir ve biraz yemek bulmak için dolaşmaya başlar.Hasta ot yığının üzerinde mışıl mışıl uyumaktadır.
     Koyunlarını otlatmaya götüren çoban otların üzerindeki hastayı görünce önce korkar daha sonra ise onun hasta olduğunu anladıktan sonra ; siyah koyununun sütünü bir tasa sağıp hastanın yanına tası bırakır.Otların içinde süzüle süzele simsiyah bir yılan çıkıp zehrini süt dolu tasın içine boşaltıp oradan hiç gelmemiş gibi oradan uzaklaştı.
     Bu olayı gören hasta artık hem hastalığının vermiş olduğu bıkkınlık hem de artık abisine yük olmamak için intihar etmeye karar verir. Yılanın zehrini sütün içine boşalttığını gördüğünde dolayı sütü alır ve içer.Sütü içer içmez bütün içi dışarı çıkacak gibi kusmaya başlar ve bütün içindekileri dışarı atar ve rahatlar.Yarım saat sonra artık abisiyle eve gidebilecek duruma gelir.Abisi eli boş olarak kardeşinin yanına geldiği zaman gözlerine inanamaz .Kardeşi hiç hasta olmamış gibi ayakta görür ve sevinçle boynuna sarılır.
‘Haydi ağabey bak ben iyileştim artık eve gidelim.’,dedikten sonra abisine her şeyi anlatır.Abisi: ‘hayır eve gitmeyeceğiz ,Lokman Hekimin yanına gideceğiz.Çünkü o senin öleceğini hiçbir ilacın sana yaramayacağını söylemişti.Bende şimdi ondan bunun hesabını soracağım.’
Lokman Hekimin yanına varır varmazlar sinirli bir şekilde: ‘Hani kardeşimi iyileştirecek bir ilaç yoktu? Bak kardeşim iyileşti. Bir de sana hekimler hekimi diyorlar.’Onlar olayı anlatmadan Hekim anlatmaya başlar: ‘Ben nereden siyah bir koyun bulup sütünü sağacağım haydi koyunu bulup sütünü sağdım diyelim ya ondan sonra simsiyah bir yılan bulup onun zehrini sütün içine boşattıktan sonra hangi el o sütü kardeşine içerecek ve ondan sonra kardeşin iyileşecek.’
     Rivayet odur ki lokman Hekim hastaya bakar bakmaz onun hastalığına ilaç olabilecek ilaç onun kulağına fısıldarmış. Bu hasta da yılan çarenin kendisinde olduğunu söylemesine rağmen, ölüm riski bulunduğun dolayı hekim o ilacı hastaya vermeye yanaşmaz.
Daha sonra ise iki kardeş de hocanın eline kapanırlar. Af dilenirler.
SIRAÇ AR

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Kaleminize sağlık.
Gönderen: özgür yenigün / Kırıkkale/Türkiye
22 Aralık 2007
Merhaba, Çok güzel bir öyküydü. Ders verici bir öykü. çok hoşuma gitti. Kısa ve özdü. Yalnız zaman kiplerinin uyumsuzluğu öykünün tadını biraz kaçırmış bence. "Hastanın iyileşmesi için ondan bir ilaç istemişler." dedikten sonra "Kardeşini sırtına alan ağabey bütün ümitleri kırılmış bir şekilde evlerinin yolunu tuttu." denmesi tuhaf kaçmış yani. Kaleminize sağlık.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın halk öyküleri kümesinde bulunan diğer yazıları...
Klamira
Altın Aşk

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen Yoksun [Deneme]
Disleksi (Öğrenme Bozukluğu) [İnceleme]
Türkçe Konuşmak [İnceleme]


Sıraç Ar kimdir?

Dünya denilen bu kalabalık ve bir o kadar ıssız yere gelmişsek bizim de geriye bırakacağımız bir çift kelimenin olması gerekir.

Etkilendiği Yazarlar:
Victor Hugo,Ece Ayhan,Mehmet Uzun,Yaşar Kemal


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sıraç Ar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.