..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Ayşegül Tezcan




23 Aralık 2007
Devasız Derdim Nerdesin!  
Ayşegül Tezcan
Nerdesin… Yokluğunda paramparça, kuru bir kalabalık sözlerim. Gel de bereketlensin sofrası düşlerimin. Gelişinle dinsin döktüğü gözyaşı, şiirlerimin. Geçen zamanla birlikte savruluyoruz uzaklara. İki efsane yürek, nedensiz kederlerimizle istemediğimiz yollara sapıyoruz. Bir “unutuluş” sürekli kendini hatırlatan. Sevda ile yüz yüze kalamadan, batan güneşe döndüm yüzümü. İstemesen de eğdim boynumu imkansızlığa. Acı olsa da bildim, her sevda yaşandığı kadardı. Yaşayamadım ki…


:AHHA:
Nerdesin… Yokluğunda paramparça, kuru bir kalabalık sözlerim. Gel de bereketlensin sofrası düşlerimin. Gelişinle dinsin döktüğü gözyaşı, şiirlerimin. Geçen zamanla birlikte savruluyoruz uzaklara. İki efsane yürek, nedensiz kederlerimizle istemediğimiz yollara sapıyoruz. Bir “unutuluş” sürekli kendini hatırlatan. Sevda ile yüz yüze kalamadan, batan güneşe döndüm yüzümü. İstemesen de eğdim boynumu imkansızlığa. Acı olsa da bildim, her sevda yaşandığı kadardı. Yaşayamadım ki…

     Nerdesin… Nice aşklar yitirdiğin yetmedi mi… Harfleri yan yana koyup anlatamadığın aşkın yüzünü çizdiğin yetmedi mi kadın düşlerime… Usulca kayboluyorum şehrinin karanlık mehtabında. Sevdalarınla aydınlanan yüzümün güldüğüne bakma sevgili, kanıyor avuçlarım. Taa şuramdaki bir sızıyla üşüyor yüreğim. Karanlık günler esir alıyor köksüz sevinçlerimi. Kocaman bir şehrin ışıklı sokaklarında öyle yalnızım ki. Oysa bütün bu sokakları anlatmak istiyorum sana. Kulağına fısıldamak nefesimi. Yok yapamıyorum. Bil ki insafsız hasretine inat, aynaya her baktığında, yüzünün haritasını çiziyor olacağım usumda. Senin bereketli sularınla besleyeceğim dizelerimdeki sevdalı küskün gülleri.

     Nerdesin… Özlem kayalıklarının keskinliğinde kanıyor çıplak ayaklarım. Takatim yok, sonsuz bekleyiş uçurumlarına bıraktım devasız dertlerimi. Düşlerimde bir sen yarattım. Sohbetinle şenlendim, omzunda ağladım, gözlerinle dertleştim. Gün geldi, siyah beyaz fotoğraflarda çocukluğuna koştum. Gün geldi, satırlarındaki deli sevdalarla coştum. Ufkun dışında hüzünlü düş kıyılarında seninle buluştum.

     Nerdesin şimdi… Hey gidi koca çınar, şehrinin ışıklı göstermelik yakamozlarında arama beni, beyaz elbisemle bulutlara uzandım seni beklemekteyim. Parmak uçlarımda kurumuş yapraklar, kirpiklerimde en deli yağmurlar, omuzlarıma döktüğüm simsiyah saçlarımda matemli yıldızlardan bir taç.

Ya sen, sen nerdesin…
Saçlarımı uzatmadan musalla taşına,
Gelir misin…

12/09/2007

Ayşegül TEZCAN



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Geleceğime / Kızıma Mektuplar - 1
Hüzün Akar Ömrümün Yanaklarından
Bir Düş Bağışla Bana
Terkedilmiş Bir İntihar Yüreğim
Yıldızlara Benzer Gözlerin
Tüm Sualler Yanar Gece Düşlere Kanatlanınca
Eski Bir Kente Gömüyoruz Düşlerimizi
Sustukça Yankılanırsın Semalarımda
Gönlümün Sonbaharı/sevdamın Eylül"ü
Bir Umut Vakası

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal Rengi Ellerinde Geceler [Şiir]
İyi ki Uzaksın Bana [Şiir]
Yüreğinde Ölmek Bile Güzel [Şiir]
Yürek Sancısı [Şiir]
Şiirden Korkma Anne [Şiir]
Ben Sana Hiç Kavuşmadım ki [Şiir]
Dudaklarımda Kaldın [Şiir]
Gözlerimden Akan Güneşle Islan [Şiir]
Şahit Yazdım Geceleri [Şiir]
Bari Sen Anla [Şiir]


Ayşegül Tezcan kimdir?

Umut kıyılarından hayal okyanuslarına kürek çeken deli bir kızın türküleri. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Altan, Cezmi Ersöz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşegül Tezcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.