Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb |
|
||||||||||
|
1 güzel bir mayıs gecesi doğmuşum havanın nasıl olduğunu sormadım anneme öyle bir duygu var ki içimde pırıl pırıldı o gece ondandır yıldızları sevmem besbelli kimi yaşam bir başkasının yerine doğar bencilce çeker herşeyi kendine toplar sığdırır körpe bedenine bense destek olmuşum babama yıldırımdan da kurtulmuş morgdan da ve az daha yenilirken yeniden altetmiş herşeyi 2 masallarla büyüdüm toprak az gökyüzü boldu doğduğum yerde topraktan gerçeği gökyüzünden düşlemeyi öğrendim kimi bilerek kimi bilmeyerek kimi gülerek kimi gülmeyerek geçti çocukluğum ağladım ecelsiz ölenlere 3 beş buçuk yaşımda okula yedi yaşımda sinemaya gittim çok korktum belli etmedim otuz yedi yaşımda öğrendim dedemin tanrıya ateş ettiğini çok sevdim dedemi belli ettim 4 bölük pörçük yaşadım bir zaman ne kendimi verebildim ne uzak durdum çoğundan denizde kağıttan bir kayık gibi çaresiz güçsüz oldum avcumdaki damla gibi görüldü deniz başkalarınca 5 bir gece konuk etmek için sıraya girenler görünce başını çevirdi zor zamanlarda çoğuna minnettar oldum yine de (ihbar da edebilirlerdi öyle ya) 6 kurtarmalardan kurtulduğumda değişti çok şey kurtarmam gereken kendimdi nasıl becerdiğimi anlamış değilim tümüyle şansım mıydı yardım eden rastlantılar mı 7 şiddeti yüceltip herkesle bir başıma göğüsledim acıyı her seferinde azaldı gücüm sonra gördüm ne olduğunu ömrümün yarısı çoktan uçup gitmişti başkalarına öfke çaresizlik pişmanlık belki duygularım karma karışık çekilip saklandım kendi içime orası da yetmedi dar sıkışmış dört duvara bedenim bedenim beynimi taşımaz unutmuş yaşamamış gibi (yok saymak değil aslında) bir sürü şey uçup gitti ne kadar da zayıf belleğim şaşarım kendi kendime 8 çokyönlü zorluklar yeni yaşamla çokyönlü tanıdım kurtarmak istediğimi ne kadar yeniydi herşey ne kadar yabancı elyordamıyla yürüdüm kör karanlıkta söylenenleri kulaksız duydum yarısı yanlış yarısı eksik sevgiye düşmanlığı gördüm dehşetle yarım kaldı sevişmeler 9 gücüm azaldı giderek dostluklara haksızlık ettiğim doğrudur itiraf ederim dostluklara verecek gücüm azaldı aldı düşmanlarım saldırdılar soysuzca anladım ki sonunda savunmaya verilenin yarısı çok daha köklü olurdu dostluklarda verilseydi hesapsız korkusuz yüreksizliğime hayıflandım sonradan 10 bugünü lanet olası bir dolu insan büyüdü gözümde geçmişiyle önceki devler küçüldü tozdan bir parça şimdi çoğu 11 başka diller başka insanlar tanıdım başka ülkeler başka yasalar tanıdım yasalar birbirine benzeyen yasalar şiddetin öteki adı gücünü şiddetini gördüm yazılı olmayanların daha da çaresizleştirdi daha da belirsizleştirdi yazılı olmayana karşı olmak yumruk sallamak gibi karanlıkta 12 başka dillerde yaşadım hüznü sevgiyi başka dillerde sevdim erich fried’i nelly sachs’ı kendi dilimde aktardım başkalarına 13 yazdıklarımı beğendiremedim kimseye hiç düşünmedim beğendirmek için yazmayı yalnızlığım oğuz atay misali 14 türkü söyledim kendime yalnız kendime çaldım bağlamayı yalnızken daha çok yazdım yazdıkça kapandım yazdım yaptıklarımdan değil yap- ma- dık- la- rım- dan pişman olduğumu 15 okumayı öğrendim yeniden okudukça bilmediğimi okudukça kendimi başkalarını gördüm okudukça (Gecikmiş Şiirler, Kum Yayınları, 1999) * Almanya'nın Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Kültür Bakanlığı ve çeşitli kurumlarca düzenlenen şiir yarışmasında birincilik ödülü.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bekir Karadeniz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |