..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilen sever. -Leonardo da Vinci
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > ömer yavuzcan




12 Nisan 2008
Sosyalleşme Sürüleşmedir  
Tek birey,tek sevgili, tek arkadaş,tek Tanrı, tek amaç

ömer yavuzcan


dağıtılan kağıtlarla kazanma ihtimali yoktur.ne zaman ki kendi yaptığımız kağıtlarla oynamaya başlarsak kazanmayı düşükte olsa ihtimal dahiline eklemiş oluruz.Toplumsal yaşam sürecini durdurmayı amaçlayan bir yazı ya da bu endişeyi kaşındıran bir yazı ya da hiç bir şey ki kanaatimce en önemlisi de bu.


:BBIH:
İnsan, kendisi dışında kalan doğrulara yabancı kalmadıkça kendi gerçekliğini anlamayacaktır. Doğru kabul ettiği olgu ve olaylardan sıyrılıp kendine bakmadıkça, içini kabul etmediği doğrularla deşmedikçe ya kendisine verilen ya da kendisinin kazandığı konumu var olan sürü içerisinde kendi ekseni etrafında dönüp duracaktır.Hayatın gerçekliği ile bireyin yaşama gerekçeleri birbiriyle çeliştikçe hayat rutinleşmeye, birey anlamaya başlar.

Bireyin kendini sorgulaması; sürünün eşit olmayan parçalara ayrılmasına neden olur. Sürü çevresini saranlarla aynı şeyi yaparak kendini güvende hissederken kendini sorgulayan birey sürünün yaptıklarını yapmayarak yeni bir sürü oluşturmaya çalışır.ama sürü bütün ideolojilerin ya bütün toplumsal normların ortak paydası ve hareket noktası olma vasfını kendi yapısında koruduğu için sürüye karşı çıkanlar yeni ve işlek sürüler oluşturur.
Bu noktada sorular çoğalabilir. Ama bütün soruları tek bir cevapta toplamaya çalışalım. Sürü hep olacaktır.

Ayrıca sürünün sürü olmasında en büyük katkıyı kadınlar sunar. Zira bütün erkeklerin kadınlar konusundaki düşünceleri ortaktır.Zira bütün erkeklerin kadınlar konusunda bütün görüşleri hep erkektir.

Gerek kutsal düşünce sistemleri gerek kutsal menşeli düşünce sistemleri gerek bağımsız kendi içine kapanmış düşünce sistemleri varlıklarını sürülerden sağlamaya, devamlılıklarını sürüleşme üzerinden sürdürmeye çalışırlar.

Korkutmaya yönelik kurallarla sürüyü yarattılar. Daha önceleri rutin coğrafik rutiellerle korkutulan birey modern zamanda elektrik kesintisinden bile korkar hale geldi.mağaralara sığdırılmaya çalışılan bireyler artık modern ve çelik kapılı mağaralardan çıkmaz hale geldi.teknolojik gelişmelerle birey artık oturduğu yerden sürüyle bağlantısı daha aktif ve kontrol edilebilinir bir düzeye taşıdı.

Sürünün kurallarını koyan çobanlar bile kendi aralarında bir sürü oluşturdular. Bu cümleyi benimle yapılan bir söyleşide söyleseydim kesin bir kahkaha atardım.
Sürünün koruyuculuğunu üstüne alan sürüdekiler modernleşmeyle birlikte kendi kurallarını koymaya başladılar.Bunun adına da bireyselleşme denildi.bireyleşmeyle birlikte sürünün çeşitliliği arttı.


Bütün savaşlar sürünün sürü olmadan neler kaybedebileceklerini görmesi dolayısıyla hep çobanların birer oyunlarıydı. Çobanın kavalı yanlış değer yargılarıdır. Sürüyü hizaya getirmede çok etkilidir. Ama işin ironi tarafı yanlış değer yargılarına sürünün katkısı çobanın katkısından daha fazladır.

Sürünün belli bir amacı yoktur. Sürü olduğu sürece sürünün yaptığı her şey sürünün amaçları niteliğindedir.

Ve sürü hep olacaktır. Çözüm nedir sorusuna şöyle bir cevap versem acaba küçük ama nitelikli bir sürünün bireyi ya da çobanı olabilir miyim?
Tek birey,tek sevgili, tek arkadaş,tek Tanrı, tek amaç…….



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Herkes Bir Şekilde Herkesleşti
Aşk İmla ve Yazım Hatasıdır.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İçimdeki Kedi / Kedideki Sen [Şiir]
Oyunda Tut Beni [Şiir]
Saçlarımdaki Yalnızlığın Nefesi İsadan Önce Gelmeli [Şiir]
Kelimeler [Şiir]
Bir Deli Bir Deneme [Eleştiri]


ömer yavuzcan kimdir?

bir çocuk


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ömer yavuzcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.