..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Soyut > Serhat Merdivenci




23 Eylül 2008
Yüksek Gözyaşı Mahkemesi  
Serhat Merdivenci
Siz ! merakla dinlemesizce merakla dinlemektesiniz. Merakla izleyen gözler, mızrak uçlarıdır, asla gözlemsiz.


:BAII:
Kahverengi ve Yorgun

Düşkünlüğün perişan sözcüsü, sakin adımlarının farkında olmadan kürsüye yaklaştı, basamakları çıkarken dinlenmediğini ve söz edeceği uçurumların hangisinden başlaması gerektiğini düşünerek...
“Kahverengi ve yorgun diye bir masal yazmalıydım, kahverengi basamaklar diye düşünerek geç kalmış sayılmaz mı sizce içinizden geçen savruk yelkenciler” demese bile onu engelleyen şeyin ne olduğunu ortaya koymak için “nesnelleştirme çabası ve sonuç ! kişisel başarı ve ıssızlığın doğuracağı başarısızlık doğrusu asla nesnelleşemeyecek hatta; durma !” düşünmeye çalıştığı şeyin ne olduğunu unutup soracağı anı yaşamak üzere sakin adımlarının farkında olmadan kürsüye yaklaştı.” Demeyi düşünerek.

I. Celse

Pandora ‘nın özde bir yılan olduğunu düşünmek bir yana, kapanmış gözler bile (ki, koyun ve büyük baş hayvanların çayırlarda ögürce koştuğunu görüyorum) bunun bir hayal olmadığını anlayacaktır diye düşünmek bir yana, içimde tutamadığım ve sığmayan aşk; nerede bırakacaktır beni; tabi ki yarı yolda.

... Yarı yolda rastlayacağım yılan, zehrini akıtmadan önce, kendi zehrinin tadına bakacak, dişlerinden diline akıtıp da yaşayacak, sümüksü kimya doğasına ram olacak ki kaktüs ve çöl her şeyi anlatacak ama anlamayacaksınız, anlayamayacaksınız.

Ah. Tozutan kumların yüzüme çarpması sırasında söyleyeceklerimi anlatmayı düşünmek bir yana, bu gezegenler deryası tozlarda, yorgun ve kahverenginin üzerinde (ahşap bir sehpa anlamında, bir geniş ağacı olabilir veya darağacı) acıların sahrası nerede diyen ahmak kalabalığına göz karası yedireyim ama yine anlayamayacaklar keza düşünürler yılanın acısını bir ayin gibi düşünmek ve savrularak ölmeyi izlemek, beklemek, söylemek bir yana...


İkinci Kahverengi - Yılan ve Gemi

Sudaki balıklar, suyun dışındaki balıklar için bir varlık sorunudur. Demogojik bir içevurum değil tabi ki bu ! Umarsızlığın yüksek boyutu, hayır ! bu bir saçmalık diye düşünülecek olursa, saçmalıkların birinci basamağını kat edip ikincisine gelmiş olduklarını söylemeyi düşünüyordum ki yorgun ama kahverenginin birinci basamağında ah sufi sancım, ikincide söyleyeceklerime daha şimdiden yanma ! demeyi düşünmek bir yana, işte; çöle doğru uzanan bir yelkenli daha, peki kimin sesi bu ve hangi basamakta !


Kösnül Toz

Siz ! merakla dinlemesizce merakla dinlemektesiniz. Merakla izleyen gözler, mızrak uçlarıdır, asla gözlemsiz. O’nu anımsattınız birden; koyunlarını toplayan gök esirini. Keçilerini başıboş bırakmak zorunda kalışı, kendi beceriksizliğinizin aynası. Siz , Göksüz, sessizsiz, varlık sefilisiniz. Öte diyaloglar yankılanırken kafalarınızda ve çölü anımsadınız mı çölü ! ve de yılanı, kendi zehrini içen kadını; kutsal kadın ! Oysa çok daha büyük ve seranet dolu kösnül gizemleri çölün, kifayetinize mazhar olacaktır elbet tozutan taneler suratlarınızda. Belki ozan gelmeyi düşünmektedir, hatta şimdi ! demeyi düşünmek bir yana... bir yelkenli daha! Paylaşmaya kalk da gör, kendi zehrini içemeyen onursuz yılana, ki soksun dişlerini, sonsuz düşlerine. Yeğlerken adi ölümü işte bir yelkenli daha durduracak yılan gözünü, yalın özünü. Bir kelebek daha ölür, götürürken kendi kıyametine çiçekleri, siz... toz... sis... ses... bır bır bır bır bır bır bır... şimdi kısa bir ara... zıkkımlar tepsilerde...


Üçüncü Kahverengi - Bekleme Alanı

Ey gelimi olmayan yolun, damasız ve yalınsız yılanları... buluşun zehirevlerinizde mukadderatın,
Büyür daha da uzanan dillerden
Yalanların yılanları ki, yılanların yalınları.

Ey yılgın ruh !
Ve yalçın bulut !
Senin gafletin değildir yanılgın
Yanıtı değildir sorulmayan sorunun
Sorunun yılmaktadır
Yıldıkça koşturan yanmakta
Uzanmadadır şimdi yalçın bulutuna.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın soyut kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çımacı 2
Çımacı
Geldim...
Keneset

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şehrin Patikalarına
Kedi...
Güneşi Denizlere...
"Y" Ye Yazgı
Terk Etme Planının Anatomik Dışavurumu - 2 -
Terketme Planının Anatomik Dışavurumu - 1 -

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Kıyının Ölümü [Şiir]
Batık Şiir [Şiir]
Kestanemtrak [Deneme]
Hurdalık [Deneme]
Kestanemtrak - 2 - [Deneme]
Birkaçından Biri [Deneme]
Biçimleme Nöbetleri / [İnceleme]


Serhat Merdivenci kimdir?

giyecek kelimem kalmadı. .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Serhat Merdivenci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.