..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Pink Floyd




16 Kasım 2008
Suça Övgü  
Pink Floyd
… işte böyle bir insanlıkta şuçtan söz etmek imkansız olacak ve öyle olmasındansa şuç işlemek daha iyidir.


:AIFD:
İnsan bulunduğu düzeyle yaşar. Bu tarihi gelişimle farklılık gösterir. İnsan için şuç işlemek günümüzde yanlıştır ve cezalandırılacak bir şeydir. Bu konu neyi yanlış görüp neyi doğru gördüğümüzle alakalıdır. Bu gün çalmak bir suçtur çünkü belirli kriterlere göre insanlar bunu toplumsal düzen için yanlış bulmuş ve uygulamışlardır. Ancak günümüzde fiziksel varlık eskisinden olduğundan daha önemlidir ve gelişime baktığımızda büyük savaştan önce bunun daha da artacağını söyleyebiliriz. Fiziksel varlığın değerinin iyice arttığı ve yalnızca fiziksel varlığın bir anlam ifade ettiği dünyayı bir düşünelim. Orada suçtan söz etmek söz konusu değildir. Çünkü fiziksel varlık olan insan bu gün tanıdığımız anlamda bir insan değil robot olabilir. Tam bu noktaya ulaşılmasa da buna çok yaklaşılması mümkündür. Belirli şeyleri isteyen ve onlarla tatmin olan insan toplulukları hayvan sürüsü gibi yaşadıklarında yapay bir ahlak anlayışına sahip olacaklardır. Bu insanlar doğru ve yanlışları kendi seçtikleri için değil kural bu olduğu için uygulayacaklar. İnsanların bulunuşluk düzeyi – kutupta neredeyse son noktaya ulaşacak ve bu insanlar bilim ve teknolojide çok ileriye gidecekler. Ama sevginin olmadığı, sevgilinin olmadığı, sevinç ve üzüntünün olmadığı bir dünyada yaşayacaklar, tabi buna yaşamak denirse. Kural olarak kendi seçimleri olmayan şeyleri gerçekleştirecekler. Yaptıkları şeyleri olması gereken bu olduğu için yapacaklar. Tüm tercihler listelenecek vs. o dünyada yaşayan insanın akla ve fiziksel varlığa ihtiyacı olacak. Bu duygusuz hayvan sürüleri muhtemelen daha modern? olacaklar.
Bu günde insanlara sunulan bu ürünler aslında insanın insan olma kabiliyetini yitirmesine sebep olmaktadır. Aynı zamanda tüm bunlar daha modern daha matah bir şey olarak sunulmaktadır. Halbuki insanın varlığı yalnızca fiziksel olsaydı bu gün bizler olmazdık ve bizden öncekiler. İnsanlık çok yanlış bir yolda çok hızlı adımlarla ilerlemektedir. Dünya insan içindir ama bu bizim bildiğimiz insan. İnsan kendi varlığını sadece fiziksel varlığa indirgediğinde o zaman insan değil yalnızca bir hayvan olur ve insan için olan bu dünyanın varlığı anlamsız hale gelir. İşte bu en büyük sondur.

Bu insansılar artık robot oldukları için onlar için doğru ve yanlıştan, iyi ve kötüden, şuç ve cezadan söz etmek söz konusu olmayacaktır. Orda kimse çalmayacak çünkü çalmak için insan olmak gerekir. Orda kimse öldürmeyecek, kimse sevmeyecek, kimse kızmayacak, kimse trafikte durup sopalarla birbirine girmeyecek, kimse gülmeyecek, kimse ağlamayacak, kimse tatmin olmayacak(her manada), kimse inanmayacak… işte böyle bir insanlıkta şuçtan söz etmek imkansız olacak ve öyle olmasındansa şuç işlemek daha iyidir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Sahne Vardı Aklında

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Umuda Yolculuk [Öykü]
Bin Yıl Sonra Geri Dönüş [Öykü]
İki Dünya... [Öykü]
Yalnız Adamın İnsanlığa Ültimatomu [Öykü]
Bireyin Parçası: Toplum? [Eleştiri]
İstek - Gerçekleşme İlişkisi? [Bilimsel]
Kaosun Yöntemi ve Tek Mutlak Yol [Bilimsel]


Pink Floyd kimdir?

Ankaranın taş sokaklarında düşe kalka büyümeye çalışan, dizlerinin kanata kanata acıya alışan, mululuğu ankaranın sıcak yazlarında bir serin esinti olarak gören, dünyanın en sıradan insanı.

Etkilendiği Yazarlar:
hiçkimse


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Pink Floyd, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.