Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
III. Nefes Kayıp gitme artık düşlerimden. Uzaklaşan her bir görüntüyü Kavşaklarda izliyorum. Her dönemeçte koşuyorum, Yok, kayboluyorsun... Kum fırtınası günler Uçuşup kayboluyor ard arda Ve solgun, sarı. Beni yetim bırakıyorsun Bir hevesin elinde piç oluyorum. Şehirlerin köprülerinden geçiyorum Hepsi tanıdık Bir rüya seyyahıyım, Derken kirpiklerini eğiyor ince bir acı Bildikçe sızım oluyorsun. Aklımın odalarına tüneller kazıyorum Kolaçan ediyorum dört bir yanı Kirli ve utangaç oluyorum. Issız bir şehrin insafına kaldım Bilmiyorsun. Kuru ve çatlak her köşe Gündüz değil azap gibi bir kış Ayazı içimde buza kesiyor Ve aynı kavşakta izlerini buluyorum. Gene mi gidiyorsun? Sözcüksüz tanımlamalar zinciri İzahı yok işte Aynı köşede bildiğim kavşakta Kaybolmadan az evvel Beni kurşuna diziyorsun Celladıma hiç kinim yok Çok önce bağışladım diyorum Ellerinin insafına kalıyorum. Sustuğum acılar konuşuyor şimdilerde Bilmediğim bir dil oluyor Beyhude bir çevirme telaşı Belki de öldüm çoktan Avuçlarımdaki soğuk toprak Delilidir, belki. Koyup gittiğin her köşe başında Her şehre, köprüye kırılıyorum Bir şehir çocukluğum oluyor Büyümeye kalıyorum. Geçmişi kundaklıyorum Eşgalleri yakıyorum Hafızamda bir bir. Şimdilerde kaldım ya burada İçimde geç kalmış bir mezarcı telaşı Kıstırıldım diyorum Dört yanım duvar Döndükçe kanıyorum. Bir kavşakta izlerini arıyorum Dikiş tutmuyor tenim. Beni öylece bırakıyorsun ya Dönemeçlerin bir yerinde Kayboluyorsun ya, kendimden düşüyorum ya, Dönüşüyorum ya bilmediğim herşeye karışırken; Anladım. İzi kalır herşeyin Bi'kaç geçmiş, yerine oturmayan söküklerin Kayan her yıldızın boşluğu ordadır Bazen bir rüya sebebi olur Ne diyeyim, herşey yolundadır belki de. Böyle iyidir... 3 2 1 Tekrar ve tekrar Bilindik dönemeç Bu sefer kapalı gözlerim Ben görmeden... Öylece git Usulca.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Başak İşur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |