İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal |
|
||||||||||
|
Yarımım. Yasyarım. Yaşamadım, yaşayamadım, yaşatılmadım. Her neyse! Bu yüzden her kapı yarı aralık durur bana. Her an suratıma kapanmaya hazır. Alışkınım. Gurur duyuyorum yarımlığımla! İyi ki hayatımın bir kısmını böyle yaşadım diyebiliyorum. … bir hayatım olmadı. Beni düz bir çizgi haline getirecek hiçbir şey yaşamadım. İş – ev ikilemini, yemek masası- televizyon kumandası diyologlarını yaşamadım iyi ki! Kalabalıklara benzemedim. Sürüden ayrı kaldım! ( kurt falan da kapmadı bu ara) Yarımım. Arızalıyım belki biraz. Ama gücüm enerjim buradan geliyor. Değerini biliyorum bütün olabilmenin. Gerçekten senle bir bütün olabildiğimle sımsıkı sarılacak ellerim var. Hayatı devşiriyorum ellerimde her gün. Ona anlam katıyorum seninle bir bütün olmaya giderken… Tıngır mıngır işleyen hayatları seyredip sızlandığım cimcimenin kabız hallerini çoktan geride bıraktım ben. Gizlendiğim, sakladığım, sızlandığım da oldu. Artık afişe ediyorum kendimi. Yarımım tamam mı? Siyah bir valizin üstüne oturup Cevizli Sokağın köşe başında,elime sigara alıp nereye gideceğimi bilemezken, seyyar olmayı alın yazısı zannedip, yerleşkesi uyduruk bir ikametgah adresi edinebilmişken kendime hep yarımdım ben. Yaşamak değil konaklamaktı yaptığım. Bu kadar açıklamadan sonra yine mi soruyorsun be güzelim şimdi ne oldu diye? Şimdi mi? Ne büyük yalnızların büyük lafları var dilimde tüy bitiren, ne de kelek küfürlerim var kaderime. Şimdi göç eşyası indi bu kentin çukur sokaklarından birine. Anamdan yarım doğmadım ya! Hem zaten kaçımız bütün olabilmeyi becerebildik bir başka yarım olanla? Yarımım, yarımsın, yarım… onu anladık da hadi dön be öbür yarım! Dön de artık bi bütün olalım...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Serap TAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |