..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Matematiğe, yalnızca yaratıcı bir sanat olduğu sürece ilgi duyarım. -Godfrey Hardy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Serap TAN




24 Mart 2008
Yazıldığı Gibi Yaşansaydı Aşk...  
Serap TAN
Bulduysanız eğer kötürüm etmeyin gerçek aşkı. Harcadığınız emeği kaprislerle küle döndürmeyin. Bulduysanız eğer yazıldığı gibi yaşayın onu. Fazlasını istemeyin...


:BBIJ:
Reklamı iyi yapılmış bir yaşanmışlıktan başka nedir ki Leyla ve Mecnun? Daha mı azdı yani 1.Abdülhamit'in Ruhşah'ına duyduğu aşk... Onun ayakları altına yüz sürmek isteyişi. Ya da Nazım'ın mektubunda dediği gibi "bin bir gece şehrinin altın kakmalı kapılarından muzaffer girmiş bir eski kahramanı gibi" hissettirmesi Piraye'nin daha mı azımsanacak bir duyguydu? Hepsi bir tarafa sıradan bir insanın belki de benim hissettiğim daha mı azdır bunlardan?

Aragon'un dediği "mutlu aşk yoktur" tümcesinin gerçekliği gerçek aşkı bulmaya engel midir? Beden ruhu inkar ederken, şuursuz bir "et" parçası gibi sürerken hayat dedikleri aşkı bulmak az şey midir? Ezbere okunan aşk cümlelerinden vazgeçilir de idareli kullanılmış sözcüklere çarçur edilmişliği yükleyip bulunur gerçek aşk... Kurumuş dillerde ürperme nöbetleri varken, yavan bir toz bulutuyken yağmur içmek sanki. İçip içip kaynağından delirip gelen sellere dönmektir gerçek aşk…

Gönüllü bir mahpustayız artık. Duvarlarımızda başlıksız yazılar, ellerimizde baş bağlamış çıbanlar... Sıvalarımız dökük ve içimiz renkten renge bürünüyor. Gözaltındayız ve tutuklanma emri kapımızda. Mübarek kapılarımızdan bir zat-ı muhterem misali giriyor aşk… Azrail gibi gelip sırtımızı okşuyor ama almıyor canımızı.

Gerçek olanı aramadık mı hep? Konuşun hadi! Sabra boyanmış dilsiz bakışlarınızla sustunuz mu sadece aşkın hatırına? Konuşun hadi! Dilinizdeki cephaneyi ateşe verin. Olanca gücüyle keskin olsun diliniz. Küfre benzeyen ağzınızla en ayıpları sayın dökün aşka. Kabahatin büyüğü onun belki. Acıyı bize hediye eden gerçek aşk mıydı? Kabahatin büyüğü onunsa eğer vurun o zaman öldürün aşkı, telden tele yürüyen aşkı kötürüm edin…

Ağlamayın yalnız. Geçecek bir acı için ağlamayın. Unutmayalım ki bu filmin devamı var daha. Ömür sürdükçe kaç kez yaşanacak kim bilir ve kimde son bulacak “hah işte buldum” dediğiniz yerde durun. Bulduğunuzda tevazu gösterin ve Kaf dağından çıkarın burnunuzu. Fazlasını beklemeyin, sevsin yeter diyordunuz ya gerçeğini arıyordunuz ya susun artık konuşmayın! Bulduğunuz yerde yapışın ona. İstesen de bırakamazsın deyin. Bir karış mesafe bile hasretlik çünkü. Tükürüğün parçalarına yapışmış “ben” deneni oluşturan en büyük parça sevdiğiniz… Kötürüm etmeyin gerçek aşkı. Adını anarken titrediğiniz gerçek aşığın bir benzeri daha yok. Değerbilirlikte çığırından çıkın. Olmaz isteklerle harcamayın onu!

Bilge değilim ben. Böyle “siz” diye konuştuğuma da bakmayın. Fakat az konuşan bilgelere yazdırmadılar aşkı, şair amcalar. Bilgeler yazsaydı eğer ve yazıldığı gibi yaşansaydı aşk doğduğum an yanımda olurdu sevdiğim. “siz” diye konuştuğuma bakmayın. Kötürüm etmeyin gerçek aşkı…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kasımüstü

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Köye Gitti Onlar!
Şehirlerarasında
Yasyarım...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sana Aşeriyorum... [Şiir]
Çengelli İğne [Şiir]
Meliha Teyze'nin Gülleri [Şiir]
Sendeleyerek [Şiir]
Uzağa... [Şiir]
Ortaçağ Yalnızlığı [Şiir]
Beklerken [Şiir]
Gebereceksin [Şiir]
Sahici Bir Kardan Kadın [Şiir]
Öyle de Olur Böyle De... [Şiir]


Serap TAN kimdir?

Edebiyat öğretmeni

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Serap TAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.