"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Mevki ve tecrübe, Kaçışlara yer yok artık. Kavga etme zamanıdır şimdi. Bu bir borçtur, Hesabı kesmek zamanıdır şimdi. Görmezden gelme, Kabullenme, Gerçeklerden kaçma, Bitmelidir. Kavga edip birilerini dövme zamanı gelmiştir, zira… Ya dövme ya dövülme günüdür bugün. Ya içimdeki kaçak, Ya çevremizdeki eşkıya Yemeli biri dayağı Hesap ödenmeli artık. *** *** *** İçimdeki gizedir pişmanlığım, Çevremdeki ise, Pisedir öfkem. Sıradan olmayı başaramadıysa kavga etmelidir, Bu yürek. İyi olan her şey adına, Mücadele dozunu yükseltmelidir. Ölçüye, sadeliğe özlemini dindirmeli, Borcunu ödemelidir, şimdi. Ya da içindeki kaçakla yüzleşmeli, Eskilerde gezinmeyi bırakmalı, Eskicileri gezmemelidir, artık… Ne kadar kalın da olsa ensesi, Gönlündekileri dökmelidir artık, Aramaları bundandır Çukurcuma, İstiklal, Cağaloğlu, Beyazıt… Boşunadır bu çaba, bu arayış, Mihenk taşı Anadolu’da, Yitirilenler orada veda etmiş, Yaşananlar ve hiç yaşanmayanlar Orada kalmıştır, Her bir cephe oradadır bu hesapta Büyümek mecburiyeti asılmıştır, boynuna… Yeni cephelere sürmek zamanıdır şimdi… İç hesap yapılmayacaksa Görev ifa edilmelidir Şimdi. Şimdi karar zamanı, Hesap dönemi, Ya savaşa girilecek yeni cephelerde… Ya savaş benliğinde kendisiyle sürecek. Ya dövülecek bu yürek Ya sürülecek bu kürek Ya kibar ama arsız ve sınır tanımaz eşkıyayla savaş, Yeni cephelerde… Ya da kaybolan günlerin arasında, Muzdarip bir ruhun iç çekişleriyle, Ölçü ve sadelik, Ve zarafet diye diye Kaçarak hesap ödemekten Kıvrana kıvrana Acıyarak Ve acıtarak.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Dosdoğru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |