..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > havva gülbeyaz




3 Kasım 2009
Çorak Ruhum  
Ruhun Devrimi

havva gülbeyaz


Ruha hükmedip ruhu özgüvene götüren bir yol arayışı olarak değerlendirilebilir.


:AGCH:
Çorak topraklar bakılıp ilgiyle hizmet edildiğinde yeşerir; üzerinde otlar, çiçekler rengarenk açar. İlgiyle, şefkatle ve yeterince emekle yalnızlığından kurtulur. Biçimsizliğinden kurtulmaları ekilen tohumların sayesindedir. Ekip dikenlerin de emeği göz ardı edilmemeli…


Dünya canlı, diri bir oluşum. Onu dirilten güzelleştiren içindeki bitkiler, hayvanlar ve insanlar. Sarıp sarmalayarak dünyayı sahiplenen canlılar.

İnsan kendi içinde ayrı bir dünya, onun sevgiye ilgiye muhtaç bir varlık olması üzerinde yaşadığı dünyaya eş değer… Ruh insanın doğası dünyası…Ruh sahipsiz kalırsa bağsız yani bağlandığı bir düşünce idol ya da arzu olmazsa başı boş öteye beriye çarpıp durarak kendini arayışlar içinde kaybeder. Bu düşkünlük, yılgınlık onu çorak toprakların verimsizliği gibi ölüme mahkum bırakır.

Boş hayaller kuran ruhlar uyurgezerdir. Amacı olmadığı için yolunu bulamaz. Yolunu bulamadığı için yollar arasında dönüp durmaktan sersemler. Değişik bir ifadeyle her yerde olmak için hiçbir yere gidemeyenin durumuna benzer. Martalis “ Her yerde olan hiçbir yerde değildir” diyerek boşuna söylememiş.

Yaşamımın son yıllarını sakin bir ortamda küçük bir kasabada geçirmek isteyişimin nedeni belki de salt bir noktada bulunma arzusudur. Kaygı duymadan, rahatımı düşünerek tek bir amaca yönelişim parçalanmışlıklarımın verdiği yorgunluktan mı? Bu sebeple köşeme çekildim. Kendi benliğimi adam edip ruhumu dizginleyip onu sevgiyle doldurmak isteğimle varlığımı devam ettirmekteyim. Daha ağır ve olgun oluşum bu değişimin getirdiği yenilik. Aslında koskocaman bir devrim var olan bendeki… Bu devrimi kaldırmak kolay oldu mu? İlk zamanlar bocaladım, eskiye olan özlemle kıvrandım. Özlem olup olmadığından şuan emin değilim. O an için özlem olan şuan değişim…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Açık Denizlerin Kaptanı Olmak
Bugün 23 Nisan
Artıklar
Bendeki Benlerim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazar Mısın
Hayırseverler Nerede
İstanbul'da Özlem
Amansız Sevda…


havva gülbeyaz kimdir?

havva Gülbeyaz, içsel döngüleri kalemine döker.

Etkilendiği Yazarlar:
Mario Levi, Murathan Mungan, Jean Paul Sartre


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © havva gülbeyaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.