..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Popüler Kültür > Fatih Mehmet Mirza




26 Şubat 2010
Utanıyorum Anne"ler Gününden  
Fatih Mehmet Mirza
Anne, ana, mother, мама, mutter, madre, mamma, μητέρα… Her dilde farklı bir yazılışı olan; fakat yüreklerde hep aynı yere sahip olan ulvi bir varlıktır ANNE. Sevginin doruk noktası, AŞK’ın gizemi, utangaçlığın masumiyeti ve özlemin durak noktasıdır ANNE.


:AIAB:
Anne, ana, mother, мама, mutter, madre, mamma, μητέρα… Her dilde farklı bir yazılışı olan; fakat yüreklerde hep aynı yere sahip olan ulvi bir varlıktır ANNE.

Sevginin doruk noktası, AŞK’ın gizemi, utangaçlığın masumiyeti ve özlemin durak noktasıdır ANNE.

Ardı arkası gelmeyen hıçkırıklı ağlamaların düğüm noktası oluverir evlatlarının nazarında.
Şefkat yumağı barındırır kucağında, çocuklarına yumuşak huyluluğu anlatabilmek için. İyi bir öğretmen aynı zamanda bir yaşam kılavuzudur ANNE.

“Yavrum” kelimesinde saklıdır O’nun büyüsü.
“Evladım” demesindedir koruma içgüdüsü.
“Yavru Kuşum” söylemindedir merhametin özü.

Uzaklardan bir mektup, bir çağrı, bir mesaj heyecanlandırır O’nu. “Evlat” kelimesi farklı manadadır ANNE’nin lügatinde. Bunu yalnızca ANNE’ler bilir, ANNE’m bilir.


Bugün 10 Mayıs güya ANNE’ler günü. İnsanın hayattaki en değerli varlığının yalnızca tek bir güne sıkıştırılmış ANNE’ler günü bugün. İnancı körelmişlerin bir hediye ile ANNE’lerini hatırladıklarını sandıkları gün, bu gün. ANNE’lerini başkalarına terk etmiş, kendilerine olan şefkatini unutmuş küçük yaratıkların o yüce insanı hatırladıkları gün bugün. Bugün ANNE’ler günü, ANNE’lerimizin günü. Cennetin anahtarının ANNE’ye ait olduğu varlığın günü bugün. Senenin bir gününde farkına vardığımız kahramanın günü bugün. (!)

Zavallıların ANNE’lerini mutlu ettiklerini sandıkları bugün belkide Sizi biraz üzmüş olabilirim. Fakat bugün benim ANNE’ler günüm değil, olmayacakta. Onu hatırlamak için özel bir güne ihtiyacım hiçbir zaman olmadı ve olmayacakta. “Sözüm O’nu yalnızca bu gün hatırlayanlara ve yalnızca O’na bugün daha değerli olduğunu söyleyenlere.”

ANNE’m, Seni sevmek yaşamaksa Ben hiç ölmeyeceğim.

Bu AŞK devam ediyor…


Fatih Mehmet Mirza



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tek Bir Sözle Başladı Her Şey
Aliya Sen Olmasaydın
Özgürlük Müzesi (!)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Son Sözümüzü Söyledik Konuşmadan [Şiir]
Sensizliktir Canımı Acıtan [Şiir]
Beni Ben Yapana [Şiir]
İçindem Gelen Sesler [Şiir]
Bir Kadın"ın, Bir Sevgili"nin, Bir Aşk"ın Anatomisi [Şiir]
Mağrur Bir Eda [Şiir]
Restore Etmeliyim Yıpranmış Duygularımı [Şiir]
90"larda Çocuk Olmak [Öykü]
Aşk Hüzünde Saklıdır [Öykü]
Natüralist Bir Aşk Hikâyesi [Öykü]


Fatih Mehmet Mirza kimdir?

Muhteşem bir maziyi, daha muhteşem bir istikbale bağlayacak köprü olmak isterdim, kelimeden, sevgiden bir köprü. Sanat düşüncenin, düşünce mukaddeslerin emrinde olmalı.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatih Mehmet Mirza, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.