Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli |
|
||||||||||
|
24 . 11 . 2009-SALI 10:20 PUŞTLUK VAKTİ ŞUTLAMA TÖRENİ Muallim Peri Nutuk Alanı’ ından bildiriyor..Öğretmenler çok mutlu…İşte bu harika!. Ey Ruhum ! Pişmiş kelle gibi sırıtıyorum..Görüyorsun işte..Tam bir com.edy.. Günün mana ve ehem ehem miyyetine binaen de .. Kazık gibi kırıtıyorum. Aman kimseler bilmesin. Aman a kimsecikler ayıkmasın. Saz söz evrad dümdızlak Kazak Abdal kaynatıyorum aslında. Eh mutlu görünmem de gerek..Ne de ol sa benim günüm..Sırıtışım bu yüzden. Çok ciddi bir mesele..Ne de olsa Devlet..Kazık gibi kırıtışım da bu yüzden. Tören başlıyor.Çocuklar üşümesin.”İçeri alabilir miyiz sayın müdürüm?.” Sayın müdür dışarısının daha sıcak olduğunu söylüyor..Hayret!..Fark etmiş. Çocuklar zaten her şeyin farkında..Oley!..Yaşasın müdür!”.. Müdür şöyle bir süzülüyor..Kaloriferciye sus işareti yapıyor.İkisinin de kalorisi yerinde. --Sayın müdürüm hediyeler ıslanmasın!. --Hediyeleri içeri alın!.. Görsel Medya görevinin başında..Otel Lobileri..Öğretmenevleri öğretmensiz adam kaynıyor. Saygılarını sunuyor saygı değer bürokratlar.Haşmetmeab hazretleri hazirunu selamlıyor. Apolet Generalleri a-apolitik konuşuyor..”Ey büyük Türk öğretmenleriii” Başöğretmeen!. Başım birden otomatik pürdikkat kesiliyor.N’olur n’olmaz çaktırmadan sağa sola şöyle bir.. Mesaj üstüne mesaj yağıyor ulu göklerden…Yüce Atatürklerden haberler full servis.. Esas duruşa geçiyorum yeniden.Ne de olsa benim günüm..Yeniden Hatırlıyorum.Pot kırmamalıyım. İmamlar günündeymişim gibi davranamam..Soruşturma moruşturma alamam başıma şu kış günlerinde. Sanatçılarımız sökün ediyorlar sahnelere.Yılın öğretmeni ödülünü alıyor muhterem bakanımızdan. Orkestra sarı zeybek çalıyor..Yahu!..Öğretmenim canım benim çalması gerekmez miydi? Organizasyon çok kötü..En yaşlı öğretmen dansa kalkıyor..Dört artist iki manken eşlik ediyor. E kolay değil..Ayakta duramıyor adamcağız..Kolay değil..Bilfiil elli sene..Genel müdür olamamış ama.. Aldığı maaş ne ki..Ben deyim bin siz deyin bin ikiyüz..Yüzssüzlüğün bu kadarı da fazla.. Beşyüzlük daha sıksalar nolurdu sankim?.Emekli genel müdür kırk yüzlük alıyor. Üçyüz günlük iş yapmış mı acaba? Birden ünlü işadamlarımız sökün ediyor.Ekranların rengi değişti..Mor ötesi ışıklar altında.. Yağlı enselerinden şişman mı şişman saygılarını fışkırtıyorlar bol bol..E tabi saygı bu. . Böyle günlerde cimrilik olmaz. Parayla değil a?. Gazetecilerimiz beliriyor ..Paneller başlıyor..Gaz’a tek tek misk-et basıyor oturum yönetmenleri.. Lobideyiz..Kadehlerini şerefimize kaldırıyor şişe yazarları..yutkunuyorum.Benim de canım çekti. Kalecik karası kanıyor kalbim.Yahu şerefimi bırakın da..Şurdan iki porsiyon eşliğinde..Di’mi ama?. Ne kadar ünlü-ünsüz parası baştan gani gayet zengin ve doygun adam var sa saygı yarışında. E tabi saygıda kusur olmaaazzz!..Ne demekhh!..Herşeylerini bana borçlular.Olacak okadar. Öğretmenlerinin günlerini kutlamaları gerekir.Oysa ben borç içinde yüzüyorum.Yüzüm daima kızarık. Sağlık ve sıhhatime yoruyorlar…Maşşallah aslan gibiyim..Hiç te yaşlanmamışım yahu!. Hey gidi günler hey!..Herşey daha dün gibi!.. --Öpelim hocam!.Şu mübarek ellerinizden.! “De gedin lan!.Kızıma dünür gelecek gibi..Töbe töbe..Bu ne ya?! Kızım geliyor aklıma..Onbeş yaşında.fakat dokuz yaşında görünüyor.X sendromu takılıyor zihnime. Daha fazla serpilip boy atamaz.Büyümeyecek daha.Hep melek kalacak.İnsan olamayacak.gözlerim buğulanıyor. Ama belki de böyle daha mutlu olacak. Fakat hayır!.Aldanacak ve aldatacak..Aldatılacak ve anne olabilecek olsaydı keşki.Anne olamayacak kızım!.Ah! Hayat bi garib!.Elma bi garib!.Cadılar belki de bu yüzden cazib . “Gamsız Hayaat!..Herkese başka sunaaar !..” ……..Bu vesileyleeee !..Eski cumhurreyyisslerimizdeeenn!..Merhum Cevded Sunaaayy..! “N’oluyo lan ?! Ölmemiş mi yoksa ?!..” --Hiçbiriii.. Ölmediii… İçimizzdee yaşıyoooorr..! --Bir içim kaldı mı acep?.İçimi kemire kemire .. İç etmediler mi içi mi?.! --Efendim hocams!?. -Nn..ne’?!..Şeyy!..Yani içim bi hoş oldu da..Ne güzel bi gün değil mi?..Hi hi hi !.. --Elbette hocam!.Gülmek size yakışıyor!..Verin bi daa öpüyüm ellerinizden!.. Pis pis sırıtıyorum yine. “Kredi Kartı Hazretleri yarın bi öper se..?!.. Kazık gibi oluyorum yeniden..Hi hi hii!.. Hiiiihhh!..Iyhhh!..Sarı Sendika hazretlerii.. --Muhterem başbakanlarına arz-ı endamlarını kurban ederler efendim!.. --Efferim!..Sen bu işin ehlisin!..Biliyosun bütçede bi bit yeniği var.. --Aman efendim ne demek?.Adam Smıth olduk sayelerinizde.. “ulan bi smith wesson olacak tı ki!..” --E tabi yaa!..Bakınız biz de simitle idare ediyoruz..simitçi delikanlıya bi soruverin isterseniz. “Ne bit yeniği bee!.Yedi düvel bütçenin içinde eniği enciği ereksiyon halinde bee!” --Efendim hocam? Ne buyurdunuz ?.Verin şu mü.. --Sittir lan gabcık ağaz!.Yüzüm bembeyaz!.Arkamda Sarı Sendika!. Görmüyor musun!?.. Ah Ruhum!.. Aha Durum!. Deloluyorum!. Wesselam!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |