..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Edip Ayhan Balkaya




10 Haziran 2010
Dikkat İnsan Var  
Afrika Açık Hava Müzesi

Edip Ayhan Balkaya


İnsanlık insanlığın düştüğü vicdani durumdan kar etme çabasına girdi.Birinin düşkünlüğü,zor durumu başkaları için bur durumdan ne kadar kazanırım sorusuna cevap bulmak için kullanıyor.Bunun en büyük örneği müze sanılan Afrika Kıta'sı...


:AGCG:
Dersler ve diğer oyalayıcı aktivitelerden zaman kaldıkça internetten gazeteleri takip ediyorum.Hepimizin bildiği gibi en genelinden en yereline her gazetenin internet sayfasında galerileri var.Burada güncel ve ya genel konuların multimedya olarak yayınını yapıyorlar.İşte bu galerilerden birinde dolaşırken ünlü ve ya amatör fotoğrafçıların çektiği resimler dikkatimi çekti.Hepsi ilginçti ve kendisine hayran bırakıyordu.Biraz baktıktan sonra zihnim bazı şeyleri geçte olsa algılamaya başladı.İki üç resimden birinde Afrika’da açlık çeken insanlar ağırlıklı olarak çocuklar vardı.Bu resimlerin burada sınırlı kalıp kalmadığını öğrenmek için başka sayfaların galerilerine de baktım bu fotoğrafların türevleride oralarda kendine yer bulmuştu.
Beş-Altı yaşlarında olduğum zamanları hatırlıyorum.Televizyonda Safari’den dönen gezginlerin fotoğrafları yayınlanırdı.Onlara da hayranlıkla bakardık.Şimdi aynı Safari’de ki hayvanlara baktığımız gibi hayranlıkla ama boş ama vicdansız gözlerle açlık sınırını negatif yönde ihlal etmiş ağırlıklı olarak çocukların yer aldığı fotoğraflara bakıyoruz.İnsanlar Afrika’ya Sahrayı,piramitleri,Nil’i,hayvanları görmek için değil orda acımasız dünyanın kalıntılarını görüp onlar üstünden para kazanmaya gidiyorlar…
Afrika’da ki acımasız hayat oyunu kuzeyin gelişmiş ülkeleri için sadece bir açık hava müzesinin animasyonu gibi algılanıyor ve ülkelerinde sergileniyor…
Yer:Afrika Açık Hava Müzesi
Konu:Belki bu fotoğraftan sonra ölürüm…

EAB(Alef)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yirmi Yıl Sonraya Mektup

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Çöl Rüzgarı [Şiir]
Bir Film [Şiir]
Nedir Şiir? [Şiir]
Küçük Pasta Şekeri [Şiir]
Gelincikler [Şiir]
Ben Giderim [Şiir]
Aşk Sensin [Şiir]
Temiz Kalacaksın [Şiir]
Kızaran Onların Yüzü Değil Bizim Yüzümüz [Eleştiri]
Ne Güzel Affediyorsunuz? [Eleştiri]


Edip Ayhan Balkaya kimdir?

Metal müzik,jazz,blues ve rock dinlerim. . . Yazılarım ayrılık şiirleri dışındakiler yaşanmış olayları anlatmaktadır. . . Yeşil Ay'cıyımdır. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Donatien Alphonse François le Marquis de Sade,Orkun UÇAR,Burak TURAN,Gorki,Horace McCOY,Thomas BERNHARD,Andre CHENIER etkilendiğim yazarlardır...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Edip Ayhan Balkaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.