..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > İbrahim Kilik




22 Eylül 2010
Şiire Dair  
Kalem ve Kelam

İbrahim Kilik


Sanki, kadim devirlerden günümüze bir esinti şiir. Bir güvercin kanadında, Bir turna katarında bereketlenen yakıcı nefes. Bulutlardan şairlerin ruhuna ıtırı süzülen bal özü. Her katresinde gül damlası güzelliği gizli billûr mayi. Gökkuşağının çözüldüğü anlarda yıldızların telaşı şiir.


:AIAH:
Arife tarif gerekmese de bazı tarife sığmayan, baktığınız pencerenin ufuk alanına, yükseltisine göre değişiklik arzeden manzaralar vardır. İhtiva ettiği güzellik aynı olsa dahi, her gözün ayrı kıratta gördüğü güzellik manzumesine dönüşür o manzara. Şiiri de bu cümleden kabul etmek lazım gelirse, biz de baktığımız pencereden şiiri nasıl gördüğümüzü izah etmeye çalışalım izin verirseniz.


Sanki, kadim devirlerden günümüze bir esinti şiir. Bir güvercin kanadında, Bir turna katarında bereketlenen yakıcı nefes. Bulutlardan şairlerin ruhuna ıtırı süzülen bal özü. Her katresinde gül damlası güzelliği gizli billûr mayi. Gökkuşağının çözüldüğü anlarda yıldızların telaşı şiir.


Şair, bir bahçıvan, Ferhat’ın Şirin’in aşkına dağları delmesine eş; ruhunun imbiğinden geçirerek Kaf dağının doruklarından lâlezara su taşıyan. Şiir, şairin uykusuz gecelerinin perisi. Kimi zaman erguvan dalına asılı bal peteği, kimi zaman deniz mavisinde tebessüm. Çöllerde su arayan ahunun gözündeki hüznün sözcüğe tebdil ettiği kadife bir ses.

Şiir, hiçbir yere sığmayan albeni yumağı.İpekten dokunmuş nahif bir kilim ki her düğümünde ayrı bir güzellik saklı. Ona, bazen bir Nedim gazelinde rastlarsınız, bazen billûr bir bakışta. Ve hayıflanıp, "Yok bu şehr içre senin vasfettiğin dilber nedim./ Bir peri suret görünmüş bir hayal olmuş sana." diye içlenirsiniz. Vuslatın deminden hasretin gamı ağır gelir..." Çekemem bu derdi de gülüm bölek seninle." dersiniz. Demesine dersiniz de bir yankı bulur mu arzınız orasını bilemem...


Şiir, tüm zamanların ecesi, aşka,sevgiye, hasrete açılan kapının altın takı. Sineye elif çeken elif kametlinin endamını yansıtan ayna. Zaman kütüğüne çakılan altın çivi. Esrarını kâhinlerin çözemediği hâlin,sözcüklerle perdelenmiş dilemması. Hüzünle sevincin aynı potada harmanlanması…


Suya düşen gül yaprağının nahifliğine düşülen tarih. Katı mantığı, ateşin demir dağları erittiği gibi,eriten kutlu bir nefes şiir. Bâki’nin beka âlemine göçerken saldığı hoş seda. Elveda ve merhabanın harman olduğu kuytu. Açık denizlerden esip dağ doruklarında soluklanan imbat.



Şiir, şairin yürek ağrısı. Şair, şiirin iskeletini hurufattan inşa eden münşi. Şairin, yüreğinden çektiği kana divitini batırarak yazdığı nâme şiir. Sözcüklerin imbikten geçerek gün yüzüne çıktığı billûrdan bir dünya şiirin dünyası. Ruhunuzu dinlendireceğiniz salim bir liman şiir.


Mehtaplı gecelerin sükûtunun sesi, Sevgilinin has nefesi, hurufata bürünüp şiir olur şairin duygu potasında. Potanın ateşi, şair ruhunun ocağında tutuşur. O ateş, gece gündüz yanar durur. Ta ki fani ömür tükeninceye kadar…


Şiirin mihengi söz, sözün mihengi ahenk. Şair, eline bir çekiç alıp duygu cevherine düşünce örsü üzerinde şekil veren usta. Çekici her vuruşunda ayrı seslerden bir ahenk yakalayabildiği ölçüde başarılı olur usta. Söz ustalarının yanında bencileyin ham ervahlara susmak yaraşır. Ve söze nokta koymak elzemdir bu ikrardan sonra…
Ankara, 21.09.2010 İ.K

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Merhaba!
Gönderen: Hilâl Erboyacı / , Türkiye
22 Eylül 2010
Şiiri tanımlayan, tabiri caizsse 'şiirleştiren' yazınızı kutluyor, selamlarımı gönderiyorum.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kahve Tadında Hüzün
Zaman ve Şiir
Su Güzeli
Kalem ve Kelam

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkçe Sevdası
Yazmak Yahut Yazmamak
Argo ve Siyaset
Son Mülteci
Argodan Esintiler
Yazarlar Şairler ve Şehirleri
Meçhule Yazılmış Mektuplar - 18
"Yok Bu Şehr İçre Senin Vasfettiğin Dilber"
Meçhule Yazılmış Mektuplar - 16
Ayrılığın On Yedinci Günü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hüznümüz Kahverengi [Şiir]
Arzu 1 [Şiir]
Cin Biberi [Şiir]
Erguvanlar Lâleler [Şiir]
Zaman Dar [Şiir]
Düş Gülü [Şiir]
Mülteci [Şiir]
Dem Masalı [Şiir]
Çççççççççççççççççççç [Şiir]
Pişmanlık Bestesi [Şiir]


İbrahim Kilik kimdir?

Demlik Güzeli (Namı Diğer Çay) Dilberin gamzeleri. Demliğin dem demleri. Bardakta keklik kanı. Tebessüm huzmeleri. Dostun dosta ikramı. Alır yürekten gamı. Fincanda türkü söyler. İnce bellide mani. Zamanın gül kurusu Gülde gülşen dokusu. Rehavetten kurtarır. Pek de şirin doğrusu. Bardaktır mihmandarı. Herkesin çeker canı. Yalnız bu kadar değil. Sohbetlerin mimarı. İnce bir gülüş gibi. İçe süzülüş gibi. Ülfete kapı açar. Kaldırır hep uzleti. Ankara,03. 09. 2007 İbrahim KİLİK

Etkilendiği Yazarlar:
Demlik Güzeli (Namı Diğer Çay)


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İbrahim Kilik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.