"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck |
|
||||||||||
|
Bu tür elim hadiseler beklenmedik bir anda geliyor demek ki. Biz onu rahatsızlandı diye veterinere götürürken geri evimize getireceğimizi sanıyorduk. Kucağımıza cansız bedenini verdiler. Gece vakti götürüp ıssız bir dağ başında toprağa bıraktık narin vücudunu. Şimdi o ıssız dağ başında gece yıldızlar yoldaşı. Aslında biz onu yüreğimize defnettik. Sokakta, evde çarşıda, hemen her yerde yadımıza düşüyor nazeninliği ve masumiyeti. İşitme engelli olduğundan mıydı nedense çok nahif , munis ve kırılgan bir hâli vardı Buse’nin. Bir kere hiç obur değildi. Mamasını nazik nazik yerdi. Tuvalete gittiği vakit, tuvaletten çıkarken patilerini özene bezene temizlerdi. Görseniz hayret ederdiniz. Yüce Allah işitme hassasını almış ; fakat apayrı güzellikler vermişti ona. Bu yüzdende vedası içimizde ayrı bir yara oldu Buse’nin. Evde bir kedimiz daha var. O hem obur hem de biraz yaramaz. Ona zaman zaman kızdığımız olur; Lakin Buse’mize, Akça Kızımıza hiç ama hiç kızmışlığımız yoktu. Kızacak bir şey yapmıyordu ki kızalım. Sessiz geldi sessiz gitti. Vedaı çok ağır oldu güzel kızımızın. Bugün vedaının on yedinci günü Toplayıp çıkarıyoruz yarını dünü Boğazımız düğüm düğüm oluyor Gönlümüze dem dem hicran doluyor Duymazdı söylediklerimizi ancak Bakışlarıyla meramını derdi Bir şubat akşamı bu dünyadan gidiverdi… Hüzün oldu şiir oldu gidişi. Hüznümüzü kimselerle paylaşmadık ;ancak hurufat yetişti imdadımıza. Kendi mütevazı dünyamızda birkaç kelam, birkaç dize yazdık, yazmaya çalıştık.onun gidişinden sonra onun hayalini diğer kedimizin suretinde görmeye başladık. Onun hatırasını onda yaşatıyoruz. Hasılı Buse’mizi unutmadık, unutamadık; nefes alıp verdiğimiz sürece de unutmayacağız.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İbrahim Kilik, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |