..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Yazarlar ve Şairler
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Sevdalanalım
Orhan Bani
Şiir > Garip

Hadi, yine öyle bak seviyor gibi, yeniden yak yüreğimi Kızarsın yüzüm, tutulsun dilim, bir garip olalım, sevdalanalım Vakit çok mu geç, sevemezmiyiz, ağarmış saçlarımın suçu benimmi? Varsın geçsin yıllar, ağarsın saçlarım, yine öyle bak, beraber yanalım Pek bir şey söyleme, seviyorum deme, yıllar çok şey aldı, sözüm yok kendime Ben yine suskunum, ben yine sensiz, bir nedeni yok, seviyorum nedensiz Gönül had bilmiyor, yak ki yanalım, dö

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler
81 
 Aşk Atına Binen Sözün Zamanda Yolculuğu -  (adnan durmaz)

Kum taneleri gibi savrularak yaşardı orada insan.Yüzyıllar önceydi.Cahiliye adı verilen zamanlardı.Mekke’yi çevreleyen yüzlerce kabile,belirli zamanlarda Kâbe’ye gelip,orada duran kendi putlarına tapınır,bayram ederdi.Şiir yarışmaları yapılır.Beğenilen şiirler Kâbe duvarlarına asılırdı.Delikanlılar sokakta genç kızlara laf atacakları zaman,bir şairin adını söyler,böylece o şairin en ünlü dizesini söylemiş olurlardı.Genç kızlar,adı anılan şairin o dizesini anında bilirdi çünkü.Onlar da aynı yolla,bir şairin adını söyleyerek yanıt verirlerdi âşıklarına.Saray şairleri kasidenin bütün incelikleriyle şehirli şiirler yazarlardı.Çöl şairleri ise başlı başına,fırtınalı yaşamlarıyla birer serüvenciydi çöl ahalisi arasında. Akîmû benî ummî sudûra matıyyikum fe'innî ilâ kavmin sivâkum le-emyelu ('Ey anamın oğulları! Yola hazırlayın bineklerinizi Bensiz gidin, çünkü başka bir oymaktadır benim gönlüm'
82 
 Bir Portre/mustafa Düzleme  (Şevket Başıbüyük)

Bilirsiniz sanatçılar için, “dâhilik ve delilik arasındaki ince çizgi” diye bir tabirden bahsedilir… Mustafa Düzleme bu ince çizgiden geçmiş bir dahi… Sanatı uğruna birçok cenderelerden geçtiği halde sanatçı kimliğini/feryadını duyuramamış bir sanatçı. Gelen ilhamları sustura sustura şimdi açıktan sesler duymaktaymış Mustafa Ağabey. Bunlardan bazılarını kayıt altına almış. Tarihiile birlikte yazıya dökmüş. Bana gösterdi, okudum, düşündüm, ‘hayır’ dedim, ‘bunlar bir şizofrenin hezeyanları değil, olsa olsa bir dahi sanatçının iç yankılarıdır’ dedim.
83 
 Minik Bebeğim  (FUNDA BİLGİLİ)

Şimdi yeni bir gündoğumunda kelimelerim. İki kızımdan sonraki üçüncü çocuğumun doğum sevincini yaşar gibiyim. “İmzamı Bıraktım Teninde” adını verdiğim minik bebeğim artık kucağımda. Bu güzel doğumu paylaşmak istedim sizlerle. Çünkü beni destekleyen, bana yazma gücü veren dostlar sayesinde kavuştum bu kitaba. Okuduğum, beni okuyan, yorum yapan, yazılarımı kütüphanesine alan tüm İzedebiyat dostlarına teşekkürler!
84 
 Sözlence  (Ömer Akşahan)

Kazandığın an kaybettin demektir. Çünkü kazanmak, aynı zamanda bir vazgeçiştir. İster bir piyango, ister yıllarca peşinde koştuğun bir makam ya da iş olsun, değişmez. Değişen yalnızca yeni bir katmanda yol alacak olduğundur. Kazanmadan önceki konumda artık olamazsın.
85 
 Malatya'da Kültür Denilince...  (Şevket Başıbüyük)

Malatya halkının istifadesine sunmak üzere açmak istediği bilgisayar ve internetine kadar okuma merkezinden müteşekkil kütüphanenin bir odasına Büyük Doğu’nun kurucu üyelerinden M. Sait Çekmegil’in, bir başka okuma odasına da Malatya ekolünü oluşturan Müftü İsmail Hatip Erzen’in kendi kaleminden çıkan kitapları ve kaynağından beslenip “Malatya Ekolü”nü oluşturduğu kitaplar ile meydana getirilen kütüphaneyi kurarak halkın istifadesine sunmayı düşünüyordu. Ne yazık ki, ilimiz adına kültürel açıdan ehem olan bu projesini gerçekleştiremeden ikinci kez aday gösterilmedi… Umut ediyorum; Sayın Akın’ın gerçekleştiremediği bu projeyi Belediye Başkanımız Sayın Ahmet Çakır gerçekleştirir.. Bu unut ve beklentilerle, şehreminim Ahmet Çakır’ın kulağı çınlasın…
86 
 Zulümname Üzerine  (Mustafa Mert)

Öyledir işte Anadolu’nun toprağıyla yoğrulanlar, onun suyunu içip, güneşinde yananlar umutlarını ve onurlarını asla yitirmezler.
87 
 Toprak Gönüllü Cengiz Aytmatov  (Adem KALINSAZ)

Yazdığı eserlerle özelde Türk, genelde dünya edebiyatına şeker gibi eserler kazandıran ünlü yazar Cengiz Aytmatov Kırgızistan’ın Başkenti Bişkek’in Talas Kasabası’nın Şeker Köyü’nden dünyaya merhaba demiştir.
88 
 Yazarlara Duyuru  (Semrin ŞAHİN)

ÖNCELİKLE MERHABALAR BİR DUYURUM VAR ARKADAŞLAR.. Ben ve bir arkadaşım içinde her tarz hikayenin olduğu(AŞK, KORKU, DUYGUSAL,CİNAYET,FANTASTİK,MACERA,KOMEDİ )VB.. kırk kişiden oluşan bir hikaye kitabı çıkarmak istiyoruz. kendine güvenen kalemi kuvvetli her tarz yazarım dİyen arkadaşların bana ulaştıkları halinde itina ile anlatacğım projeyi.. kitabımız önce yazarın fotosu ve kısa özgeçmişi ardından da hikayesi şeklinde olacaktır.. SAYGILARIMLA...
89 
 Mutlu Prens  (Hacer Aktaş)

Birkaç soru takılıyor aklıma. Acaba Oscar Wilde hangi kahramanla daha çok özdeşleştirmişti kendini? Kırlangıçla mı yoksa mutlu prensle mi? Belki de her ikisiyle de…
90 
 Üstad  (Adem KALINSAZ)

Bir mecliste: “Üstad İskender Pala bu konuyu şöyle ifade ediyor.” demiştik de, mecliste bulunan bir dostumuz: “İskender Pala ne zaman üstad oldu?” tepkisinde bulunmuştu. Peki, üstad nedir? Ya da üstad kimdir, kime denir? İskender Pala üstad mıdır?
91 
 Vefatının 30. Yılında Trabzonlu Tarihçi Osman Turan  (M.NİHAT MALKOÇ)

Değerlerimiz ve değerlilerimiz ne çabuk unutuldu. Sanki gözlerimiz bağlandı, kulaklarımız tıkandı, idraklerimiz zincire vuruldu. Son senelerde büyüğü küçüğü tanımaz olduk. Tarihimize ve bu ülkenin temel dinamiklerine sırt çevirdik. Bu memleket için gece gündüz fikir üreten ve çalışan kişiler ölünce kimse onları hatırlamaz oldu. Aslında kişi maddeden dünyadan ayrıldığı zaman değil, hafızalardan silindiği, hatırlanmadığı zaman ölür.
92 
 Tarih Bize Anlatıyor 17  (Öner KARADAĞ)

köşe yazılarından
93 
 Elbet Şiir Olacak Şairin Tesellisi  (Emine Pişiren)

Kadın: - “Beni tanımadın mı,” dedi. Adam: - “Hayır tanımadım, ” dedi. Kadın: -"Nasıl tanımazsın!" Ve kadın hayretler içinde kaldı; şaşırarak devam etti sözlerine:
94 
 Bir Öykü Kadar Kısa, Bir Roman Kadar Derin Hayatlar  (Aysel AKSÜMER )

Sizlerle mutluluğumu paylaşmak istedim. Artık benim de bir kitabım var. İsmi "Bir Öykü Kadar Kısa, Bir Roman Kadar Derin Hayatlar". Darısı kitap çıkarmak isteyen bütün dostlara. Bana şans dilemenizi istiyorum. Sevgiler.
95 
 Sokrates Neden Yazmadı  (Murat M. UĞURLU)

Çağdan çağa ulaşan Sokrates düşüncesinin bilinmesi gerçeğine karşı, düşünürün neden yazılı eser bırakmadığı sorusunu sormak gerektiği kanısındayım.
96 
 Güneşçağ Savaşçısı Erdem Bayazıt  (Oğuz Düzgün)

Kabuğunuza çekilin yorganınızı çekin üstünüze Kalsın titrek ve mavi elleriniz Bekleyin geliyor ölüm usulca Usulca girer koynunuza.
97 
 Ürpertici Bir Temas; Keyfekader Kahvesi  (leyla karaca)

Kitapta hikemî bir edep, sufîyane bir sezi, yazarın kelimelerin bohçasına sakladığı bir çeyiz gibi korunuyor. Saflık ve temizlik içinde dupduru, yalın, hoş bir sızı kendini ele veriyor. Öykülerdeki oyun içinde oyun, zaman içinde zaman, kuş bakışı bir görünümle ama aynı zamanda tüm detayları ince ince, sabırla çizen bir anlatım hakim.
98 
 Şinasi Özdenoğlu'nun Türkiye Sevdası  (M.NİHAT MALKOÇ)

Son dönem Türk şiirinin köşe taşlarından birisidir Şinasi Özdenoğlu!....Gümüşhaneli’dir köken olarak!...Şairliğinin yanında yazardır da…Güçlü bir kalemi vardır.
99 
 Dipsiz Umman  (Şevket Başıbüyük)

Bilmez miyim ben Kemal Hocam… Ben ki kırk küsür yılı bir içim su gibi tüketmiş, kırk beşlere merdiven dayatmışım. Oysa daha dün gibi… Her şey ‘DÜN’ gibi… Bana dün gibi geliyor senin gırtlak patlatırcasına bizlere ders anlattıkların… “Dipsiz Umman/Kemal Deniz” Hayır, okumuyorum, bir içim su gibi yutuyorum; bazı mısralarda tebessüm ederken bazı mısralarda da gözyaşı, sel olup bu dipsiz ummanın dibindeki sonsuzluğa akıyorum…
100 
 Okumak ve Yazmak En Soylu Eylemlerden Birisidir  (Ahmet Zeytinci)

Okumanın ve yazmanın sabır gerektiren bir eylem olduğu gün gibi aşikar. Her gün, evet evet her gün değişirsiniz okuyunca... Bir saat önce ki, bir dakika önce ki, bir gün önce ki siz, siz değilsinizdir artık... Hayata dair daha anlamlı cümleler kurarsınız... Dolgun başakların, başı da eğik olur. Bilgi ile dolan insan da alçak gönüllük her zaman ön plandadır... ''Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmanın.'' aslında çok önemli olduğunu kavradığınızda bir çok şeyi de halletmiş olarak çıkarsınız diğer insanların, toplulukların karşısına da...

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ruhu Vurgun Yemiş Dalgıçlar
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Bir Çığlık
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Âşıklık Edebiyatı
Cahit KILIÇ
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Değişimler Işığınız Olsun
Hüseyin İbiş
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Dilaver Cebeci
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
"Anlamı Yok Tüm Sözlerin"
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
İlla da Ben… Ben!..
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Verem Edebiyatı
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Sevgi - Li Edebiyat
GAYE DİLEK GEZER
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Günde 25 Dolar Artı Masraflar
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Abdülbaki Gölpınarlı
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Tolstoy’un Karısı
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Deneme Ustası Evliya Çelebi
Yûşa Irmak
Deneme > Yazarlar ve Şairler

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.