• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Yazarlar ve Yapýtlar |
201
|
|
|
|
Daima söylerim: “Her ölüm erkendir aslýnda.” Hayat bütün zorluklara ve sýkýntýlara raðmen yaþanmaya deðerdir. Ölümü kimse sevdiklerine yakýþtýrmak ve yaklaþtýrmak istemez. Her ölüm arkasýnda bir enkaz býraksa da þair ve yazarlarýn ölümü ayrý bir yýkýmdýr. Çünkü onlarýn hayran kitleleri vardýr. Böyle ölümler sadece yakýn akrabalarý deðil, ölen kiþinin sahip olduðu okur kitlesini de derinden etkiler. Ölüm, bu sefer de pek çok sözlük hazýrlayarak ve özgün eser vererek Türk diline hizmet eden Ali Püsküllüoðlu’nu aramýzdan ayýrdý. Püsküllüoðlu, bugüne kadar yirmiden fazla Türkçe sözlük yayýmlamýþtý.
|
|
202
|
|
|
|
Þair
Yazar Nihat
Malkoçla
Röportaj |
|
203
|
|
|
|
Bazý insanlar için bir yaþam tarzýdýr þiir, yaþama sebebidir. Belki de hayatýn ta kendisidir, öznesidir. Þiir, yaþam sevgisinin berrak pýnarýdýr. Hayatý idame ettirebilmek için nefes gibidir. Þair söyleyecek sözü olandýr. Þairlik en zor zamanlarda bile dik, diri ve iri durmaktýr. Sözcüklerin gücünü güç edinmektir. Bir duygu iþçiliðidir þiir. Yusuf'un zindandaki duasý, Züleyha'nýn sýcak gözyaþý, Ýbrahim'in teslimiyetinin söze bürünmüþ hâlidir. Ham sözlerin iþlenmiþ, son safhasýdýr. Þair kelimelerin elinden tutandýr. Þair, þiirin coþkun ve derin sularýna kendini býrakandýr. |
|
204
|
|
|
|
Edebiyat çocuklarýmýz için kurtarýlmýþ bir alan gibi kalmadý. Kalamadý... Bunun sebebine dair küçük bir deneme... |
|
205
|
|
|
|
Yoktan var etmek yaratýcýdan baþka bir varlýk için mümkün olamayacaðýna göre var olanýn deðer ve ehemmiyetinin farkýnda olmak gerek. |
|
206
|
|
|
|
Edebiyatýn ne olduðunu bilmeden edebi bir alanda edebsizce bir yol katetmek nereye kadar gidebilir ? |
|
207
|
|
|
|
Türkiye'de mekanizma böyle çalýþmaz. Parayý genellikle sadece yayýnevleri kazanýr, yazara pek bir þey vermezler. O yüzden pek çok edebiyatçý ve þair için yazarlýk ikinci iþtir. Onlar geçinebilmek için baþka iþlerde çalýþýrlar, artan zamanlarýnda da kitaplarýný yazarlar. |
|
208
|
|
|
|
Benim için çok önemli,þimdiden teþekkür ederim.. |
|
209
|
|
|
|
Polemikçi olmak ya da olmamak: Edebiyatý savunmak ya da savunmamak! |
|
210
|
|
|
|
Okuduðum iki kitap olan Zar Adam ve Zar Adamýn Peþinden isimli kitaplar ve yazarý Luke Rhinehart'ý eleþtirdim kendimce... |
|
211
|
|
|
|
Nietzsche : Derin olduðunu bilen kimse, kolay anlaþýlýr olmaya çalýþýr. Kalabalýða derin görünmekten hoþlanan kimse ise anlaþýlmaz olmaya çalýþýr. Kalabalýk dibini görmediði her þeyi derin sanýr çünkü.
|
|
212
|
|
|
|
Bu kitabý Elif Þafak’ýn Aþk’ýndan önce okumayý dilerdim.Çünkü bazý bilgilerin birbiriyle çeliþmesi, farklý kaynaklardan yazýlan çoðu þey sizi kitap okurken karmaþaya sürüklüyor, kitabýn sihrini öldürüyor. |
|
213
|
|
|
|
Trabzon’un deðerleri ve deðerlileri saymakla bitmez. Bu deðerlerden ve deðerlilerden biri de Ýnþaat Mühendisi-Þair Halit Macit Beyefendi’dir. Bu ‘beyefendi’ ifadesini özellikle kullanýyorum. Çünkü onun en belirgin vasýflarýndan biri de beyefendiliðidir. Onunla tanýþýp konuþanlarýn ilk izlenimi bu özelliðine dairdir. Halit Macit Aðabeyi 18 yýldan beri tanýrým. Karadeniz Yazarlar Birliði’nin kuruluþ aþamalarýnda kendisiyle tanýþmýþtým. Tabii ki ben o zamanlar yirmisinde bir delikanlýydým. O da ellilerindeydi. Halit Macit, Trabzon’da doðmuþ ve bu þehirde yetiþmiþ bir hizmet eri, bir idareci ve bir söz üstadýdýr. 1939 yýlýnda Trabzon Merkez Yeþilova Köyü’nde doðan Macit, 1959-60’da Erkek Sanat Enstitüsü’nü, 1964-65’de Tekniker Okulu’nu, 1969-70’de Yüksek Tekniker Okulu’nu ve 1991–92 döneminde de Cumhuriyet Üniversitesi Ýnþaat Fakültesi’ni bitirmiþtir. O zamanlar imkânlar bugünkü gibi geniþ deðildi. O, okumanýn erdemine inanmýþ, çok zor þartlarda tahsil hayatýný sürdürmüþtür.
|
|
214
|
|
|
|
ÞAÝRLER BÝRLÝÐÝ KAYSERÝ TOPLANTISI ÜZERÝNE
Türkiye Þairler Birliðinin bu yýlki toplantýsý Kayseri'de yapýldý. Öncelelikle toplantýyý hazýrlayan, düzenleyen, katkýda bulunan ve katýlan þair dostlarýmýza teþekkür ederek yazýya baþlamakla bir hak teslimi yapalým.
|
|
215
|
|
|
|
Þehirler, içinde yaþayan insanlarla deðer kazanýr. Þehirleri deðerli ve muteber kýlanlar, orada yaþayan insanlardýr. Bu insanlarýn bir kýsmý ön plandayken, bir kýsmý da geri planda durur. Fakat þehirleri sýrtlayan birkaç insan mutlaka bulunur. Bunlar o þehrin gözü, kulaðý ve dilidir. Tabir caizse gözbebeðidir. Bu insanlar þehre hizmet noktasýnda daima önde yürürler. Ýþte bunlardan birisi de, yaþadýðý þehrin kültürel açýdan imarý için canla baþla çalýþan Ýsmail Hayal’dir. Gümüþhane’mizin kültürel deðerlerini ortaya koyma gayreti içerisinde olan araþtýrmacý-eðitimci-þâir ve yazar Ýsmail Hayal, yaþadýðý þehrin tanýtýmýný saðlýyor. |
|
216
|
|
|
|
düþmek hiç ayýp deðil kalkmasýný bil yeter |
|
217
|
|
|
|
Ebu-Zer'i Tanýmak ve onu anlamak |
|
218
|
|
|
|
Trabzon’un en köklü ve donanýmlý gazeteci ve yazarlarýndan biridir Ömer Güner… Güner’in Trabzon basýn tarihindeki yeri ve önemi herkes tarafýndan takdir edilir. 1925 yýlýnda Trabzon’da doðan Güner, 83 yýldan beri Trabzon’un meselelerine tercümanlýk ediyor. 1976 yýlýndan beri emekli hayatý yaþayan Güner, hiçbir zaman dünyadan elini ayaðýný çekmemiþtir; daima hayatýn içinde olmuþtur. Trabzon’un son yarým yüzyýlýný onun kaleminden okuduk. Gazeteciliðe 1961 yýlýnda Trabzon’da yayýmlanan “Ses” gazetesinde baþlayan Ömer Güner, 1962’den sonra aralýksýz olarak Cumhuriyet gazetesinin Trabzon muhabirliðini yaptý. Bu görevinin yanýnda Trabzon’da yayýnlanan pek çok dergi ve gazetede kalem oynattý. Uzun zamandan beri hasta olmasýna raðmen Karadeniz gazetesindeki yazýlarýna devam etmektedir.
|
|
219
|
|
|
|
ÞAÝRLER BÝRLÝÐÝ KAYSERÝ TOPLANTISI ÜZERÝNE
Türkiye Þairler Birliðinin bu yýlki toplantýsý Kayseri'de yapýldý. Öncelelikle toplantýyý hazýrlayan, düzenleyen, katkýda bulunan ve katýlan þair dostlarýmýza teþekkür ederek yazýya baþlamakla bir hak teslimi yapalým.
|
|
220
|
|
|
|
Genel anlamda Orhan Pamuk ve onu destekleyenleri, özelde "Benim Adým Kýrmýzý" romanýný eleþtiren bir çalýþmadýr. |
|