Şiir, duyguların dilidir. -W. Winter |
|
||||||||||
|
Ön Asya’da tutuşan bu ikinci ocağım Ay yıldızın ilhamı, kubbesidir otağım Demiriyle, örsüyle tanıyor yakınçağım, Yurdumuzun coşkusu 75 yıl marşında Hazırız biz alesta, yurdumun savaşında. İçinde bir hınç vardı, yüreğinde imanı Sayfa sayfa yazıldı özgürlüğün destanı Açılmış kitap gibi şehitler kabristanı, Önce Atatürk doğdu, sonra da ilkeleri Ak günlere çevirdi kararan gölgeleri. Atatürk biliyordu topraktaki cevheri Önündeydi yol açan, kurtarıcı rehberi Seferinde kırmızı, hazar vakti ak teri, Memur, işçi, ustası, neferi, komutanı Bu uzun yıl içinde, yücelttiler vatanı. Cumhuriyet ışıksa, demokrasi ak zambak Dolunay kadar açık, ay ve yıldızı parlak Halkın kendi oyuyla olmak veya olmamak, Ey Türk Ulusu çoğal, aş olumsuz engeli Kurulan bu Devlet’in sensin gövdesi, eli. Ülkenin kopmaz bağı, halktır asıl kıblesi Yönetimler bir hisar, savaşta Kars kalesi Vurduğu yerden belli tıpkı aslan sillesi, Burçlarda kıpır kıpır ak binitli küheylan Dostuna kucak açar, düşmana aman aman. Gümüş dere çağlayıp döndü birer denize Rüzgârla oynaşıyor ‘Harran’ filiz filize Nur saçtı tüm çevreye, fakir halka, işsize, Barajlar, santraller, büyük miras eserler Milletinin sağ koludur, bekçisidir askerler. Ata’nın son hedefi “A k d e n i z’dir ileri” Mardin’den Hakkari’ye at koşturdu süvari Uygarlıkta kalmadık hiçbir ülkeden geri, Yetmiş beş yıla bastı yaşasın Cumhuriyet Gençlik nöbet tutuyor, huzurlu olsun millet.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |