İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil |
|
||||||||||
|
Okullar da uygun değildi; öğretmen kadroları da yetersizdi den çok tek tip insan yetiştirmeye odaklanmıştı. Ezbere dayalı bir garabetti . O nedenle tümden yanlıştı. Bu zihniyetin kaynağı, içerde veya dışarıda her kim olursa olsun, o proje, emrivaki yapılmış bir yanlıştı. Şimdi, yeni kanun çıkmadan, okula başlama yaşının kaç olacağı tartışılabilir olmuştur. Bu projeye göre olası başlama yaşının, beş veya altı yaş olmasını yanlış gören tartışmalar başlamıştır. Kamuoyu bu konuda net bir düşünceye sahip değil. 4+4+4 zorunlu ve kesintili eğitimle birlikte Türkiye’nin kangrenleşmiş birçok meselesi de sona erecek mi? Öğrenciler 4 yıl ilkokul, 4 yıl ortaokul ve 4 yıl lise okuyacak. Açık öğretime geçiş ortaokulun ardından yapılacak. İlkokulda bütün öğrenciler aynı derslerden sorumlu olacaklar. İkinci 4 yıl olan ortaokulda ise öğrenciler ‘seçmeli ders paketleri’ ile eğitimlerine farklılık katacaklar mı? İsteyen öğrenciler dini ağırlıklı, isteyen öğrenci ise spor ve müzik gibi ders paketlerini tercih edecekler… Bu tercihlerde, velilerin, öğretmenlerin okulun yönlendirmesi nasıl olacak? Çünkü geleceğimizi şekillendirecek çocuklarımızı gerçek kabiliyetlerine yönlendirmek çok önemlidir. Yıllardır meslek lisesi mezunu öğrencilerin kâbusu haline gelen üniversiteye girişte uygulanan katsayı uygulamasına da kesin çözüm getirilecek… Bu önemli bir adım. Teklifle birlikte eğitim binalarına da ayar geliyor. İlkokul ile ortaokul, lise ile ortaokul “imkân ve şartlara” göre aynı binada açılabilecek. İmam hatip liselerinde ortaokullar da açılabilecek. Diğer iki yazımda dediğim fiziki şartlar yeterli olacak mı? Görünen değişiklikler bunlar. Serbest piyasa ekonomisinin yarım kalan siyasi ayakları bir bir giderilmeye çalışılıyor. Bu hükümetin yeni anayasa çalışmaları aslında bunlara temel çözümler getirmesi bekle önemli bir adımdı. En temel yasa anayasa değiştirilmeden atılan bu adımlar gerçek manda çözüm üretmeyeceği kanaatini taşıyorum. Eski garabetin kalkması çok önemli bir adımdır. Umarım bu kanundaki bilinen eksikler Mecliste düzeltilir veya yönetmeliklerle daha anlaşılır daha verimli hale getirilir. Yazacak çok şey var aslında! Bu konuyu burada bitirmek istiyorum. Geleceğimizin şekilleneceği yeni kanunun ülkemize hayırlar getirmesini temenni ediyorum. Sevgi ve saygılarımla….
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Metin TOPÇU, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |