Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana |
|
||||||||||
|
oncelikle makarna cay suzgecinden gecirin.. boylelikle iri saglikli sozcukler ayrisip ustte kalir.. ezik kirik dokuk alta inip.. digerlerini curutmezler.. hem okurlar.. bu siir.. bayat.. kokmus.. turun de menfii fikir yurutmezler.. her canli gibi.. bakterilerin suya ihtiyaci vardir misralarini serin ve kuru bir kagida sardir direk gun isigina maruz birakip.. murekkebi soldurmayin golge yere alin.. aralikli dizin.. ustuste yigarak doldurmayin.. murekkebin suyu ucunca.. kagidi.. katlayip acin mustehcen sozcuk var ise kullanmaktan kacin siiri yatay olarak degil.. dikey dikip.. oyle yaz tek ayak ustunde dahi durur.. yeter ki yere saglam basarsa kaz dizeye.. yatay yuz soz yerine.. saglam.. on heceli bes soz yerlestir alt alta diz.. kita yap.. susle.. mana ile gurlestir.. her dort dizede bir.. hava.. boslugu birak okur teneffus etsin.. ferahlasin.. yeisten olsun irak siir bozulmaz siir.. siir dayanir.. ferda.. tuter burnunda yer yer.. her yani bahar.. itir.. yayan ir.. ic bayar.. asira gun sayar..cekersen ince ayarlar ardindan titrer toprak bir yildiz gibi kayarlar siir bozulmaz siir.. hicveder.. ve dikey.. bir kazik misali yere cakilir sonra.. islik calar.. bagira bir mizrak gibi kakilir.. siire serpmeli bol bol.. naftalin ile dedete o vakit.. guve ve kurt sebeb.. muhtac kalmaz medete uzmanina ciltlet.. bastir.. birinci hamura camura yatma.. grafikte.. yatir sahifeyi tuzlu su.. yap salamura fume de edebilirsin.. yani.isleme lakin.. edebi dil kullan..siiri pisleme muktedir yemyesil genis yaprak cinarlar gibi uzun omurlu duzgunse bugun bile is gorur.. utuler olur.. hani eski komurlu mukavemet gosterir siir meydan oku uzun yillara karinca islemez sararsan.. recine kapli.. keten cullara sirin mikrobu kir.. bal ile sekerle kaynat yer yer nuktedan uslup.. arada hacivat karagoz oynat siir bozulmaz siir.. siir.. her daim yasar siir ne beyaz peynir.. labne.. yahutta kasar siiri kurutucaksin.. alip ozunu feyz alsin kim okur.. icerik.. doyurur gonlunu gozunu siir bozulmaz.. koyup kapat.. kavanozun kapak hem sararmaz.. siirin kagit.. kalir.. bembeyaz apak siir bozulmaz siir.. bozulan sair soylenir sozu yok.. adamin.. baksan.. siire dair yakina kafasi basmaz.. uzaga akli ermez ermesede gercek sair.. bozuntuya vermez bozuntuya veren siirdir sair bozuntusu bozuntular bugun siir ise yarin saman tozuntusu...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © demir can, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |