..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Matematiğe, yalnızca yaratıcı bir sanat olduğu sürece ilgi duyarım. -Godfrey Hardy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gülsüme Kaldıroğlu




27 Şubat 2013
Öteki  
Gülsüme Kaldıroğlu
¨Öteki¨lerden Farklı...


:AAIG:
İnsanlık varolduğundan beri ''öteki'' de vardır.Başlangıçta ilk insanın yaratılışı aslında ''öteki''nin yaratılışıdır.Çünkü bizler aykırı, uyumsuz kalan ve kabul görünenin tersi olarak kullanırız bu kelimeyi.Kavramı kelimeye oturttuğumuzda da ''ilk öteki'' olarak insan çıkar karşımıza.Adem bilmez ''öteki'' olarak yaratılışını.Ve ''öteki''oluşundandır cennete olan uyumsuzluğu ve kovuluşu.

Bir başka ''öteki''nin kaderi ilk insanın yaratılışıyla kendini gösterir.Hazindir aslında şeytanın ''öteki''ile tanışması ve aynı anda isyanıyla birdir ''ötekileşivermesi''.Oysa o kendini bilinmez alemin bir parçası bilirdi.Alemi yaratanın isteği gerçekleşip te insan yaratıldığında ''öteki'' olmuştu diğer yaratılmışların yanında.Öyle de kalacaktı ...

Havva ise Adem sadece ondan önce yaratıldığı için ''öteki'' olarak seçilmişti.Adem cennetinde Havva da ''öteki''ydi.Zira fark çok belirgindi.Yasak meyveyi tatmak isteyen O değilmiydi?İlk cezayı Ademle paylaşan ''öteki''.

Tasavvufta bir ''öteki' daha vardır.Nefs de ''ötekiler kervanı''ndadır.O da kamil insan olma adayının ''öteki''si olmuştur.

Tarih boyunca insanlık hiç durmadan ''öteki'' ler bulmuştur.Peygamberler geldikleri toplumlarca ''öteki '' olarak isimlendirilmişler.Büyük devletler diğer devletlere ''öteki''liklerinden dolayı savaş açmış.Dinler savaşı temelde ''öteki''nin kabulsüzlüğünden kaynaklanmış.Günümüzde kendimiz düşünce dünyamıza bir çok ''öteki''ler katmışız.

Ben topluma göre ''öteki''olduğumun farkındayım.Ama toplumda benim gibi düşünmeyenler de ''öteki''ler değilmidir ?''öteki''olmaktansa neden farklılıklarımızın insanlığın gerekliliği olduğunu düşünmüyor insanoğlu? Elma bahçesindeki kiraz her zaman ''öteki'' midir? Kirazın gözünden bakıldığında elmalar da ''öteki''olduğuna göre bunun doğallığı neden bizi uyumsuzlaştırsın.Hayatın farklı kılınışındaki güzelliktir aslında...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mezar Taşında Adın Yazılı
Salonumuzdaki Tabloda Hayatın Sırrı Yazılıymış
Gül Ağacı Değilim
Mümkün Mü Sil Baştan Yaşayabilmek?
Cami Avlusu
Nasıl Yaşamalı
Camdan Bakarken
Var Olanı Değiştirmek
İnsan ve Zaman Yolculuğu

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duyguların Rengi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gönül Diyor ki [Şiir]
Fark Etmeli İnsan [Şiir]
Kehribar Tesbihte Yüreğim Saklı Kaldı [Öykü]
Senden Sonra Ben [Öykü]


Gülsüme Kaldıroğlu kimdir?

Yazmak kendimi ifade etmekte kullandığım en güzel metod

Etkilendiği Yazarlar:
Amın Maalouf


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülsüme Kaldıroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.