..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Gülsüme Kaldıroğlu




27 Şubat 2013
Nasıl Yaşamalı  
Gülsüme Kaldıroğlu
Ben insanın aldığı her nefes için şanslı olduğunu düşünürüm...


:ABFG:
İnsan çoğu zaman karar noktasında bulur kendini.Tercihleriniz kimi zaman sıradandır; kimi zaman da hayatınızı kökten değiştirebilecek güçte.Sonucu kestirebilmekse bazen kolaydır , bazen zor ve hatta imkansız olduğu da olur.Tercihi yaparken başkalarından destek almışsanız eğer , işiniz kolaydır.Sonuç ne olursa birlikte göğüslersiniz.Ama karar sadece size aitse işiniz zordur.Sonuç her zaman olumlu olmayabilir.O zaman da yılmamak gerekir. Sonuç ne olursa olsun hayat sizin hayatınız gönlünüzce yaşamaksa hakkınız.Bırakın sonuç ne olursa olsun; zor ya da kolay doyasıya yaşamalı ...

İnsanoğlu yaratıldığı ilk andan beri tercih noktasındadır.Hz.Adem cennette bile tercih etmek zorunda kalmamış mı?İlahi Emirle nefsi arasında tercih yapmış.Mutlak Sahibin bilgisiyle nefsini, tercih etmiş ve dünyaya gönderilmiş.Sonuç; insanoğlu , bizler bu tercihin meyvesiyiz.Yani tercihimiz olumsuz da olsa kaderimiz.O zaman Kaderin Sahibi'ne bırakın bundan sonrasını.

Bir düşünür kendisine gelen ümitsiz,her şeyin sonundan korkarak endişe eden bir insana nasihat eder.Ona bir gemiye binerken sırtındaki yükü ne yaptığını sorar.Zavallı adam geminin ambarına vereceğini söyler. Düşünür de dünya gemisine binmişsin neden yükünü illa yolculuk boyu sırtında taşıyarak kendine zulmediyorsun der.

Ben insanın aldığı her nefes için şanslı olduğunu düşünürüm. O nefesi alamayanlara göre .Bir nefeslik sürede olsa şanlıyız.Mutlu olmalı ve mutlu yaşamalıyız.Bırakın mutluluğu size yakıştıramayanlar olsun .Onlardan uzak durup doyasıya yaşamalı.Kararlarımızı sonuçlarından korkmadan verebilmeli...Sonuçlarına ne olursa olsun tebessümle bakabilmeliyiz.

Sevdiklerimiz her an yanımızda olmayabilir.Hatta bazen sevdiğinizi uzaktan sevmelisiniz.Eğer böylesi size mutluluk getirecekse neden olmasın.Aşık olabilirsiniz , aşkınızdan vazgeçebilirainiz. Hatta ki bu hiç iyi değildir;aşkınızla birlikte olur, sevgiye döndüremediğiniz bu aşkta yok olursunuz.Bunlar hayatın sadece farkedilmeden zamanı geçirme oyunlarıdır aslında.Bir bakmışsınız zaman geçmiş, yıllar geçmiş,hayat tükenmiştir.Aşkınız da zaman aşımına uğramış sadece geçmiş anılarınız da kalmıştır.Öyleyse gerçekten hayatı güzel yaşamalı.İncitmeden, incinmeden mutlu olmanın yollarını bulmalı.

Eğer ki nefes alıyorsa insan şanslıdır.Hemen yüzüne bir tebessüm eklemeli.Yürekten bu hayatı ona bahşedene şükretmeli.Sevdikleriyle dilediğince paylaşmalı hayatı.Dostlarıyla mutlu olmalı.Bazen kıyasıya çalışmalı , bazen hayatta tembellik hakkını kullanmalı.Ama gönlünce yaşamalı.Ben mutluyum ya siz?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mezar Taşında Adın Yazılı
Salonumuzdaki Tabloda Hayatın Sırrı Yazılıymış
Gül Ağacı Değilim
Mümkün Mü Sil Baştan Yaşayabilmek?
Cami Avlusu
Camdan Bakarken
Var Olanı Değiştirmek
İnsan ve Zaman Yolculuğu
Öteki

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Duyguların Rengi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gönül Diyor ki [Şiir]
Fark Etmeli İnsan [Şiir]
Kehribar Tesbihte Yüreğim Saklı Kaldı [Öykü]
Senden Sonra Ben [Öykü]


Gülsüme Kaldıroğlu kimdir?

Yazmak kendimi ifade etmekte kullandığım en güzel metod

Etkilendiği Yazarlar:
Amın Maalouf


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gülsüme Kaldıroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.