..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Edibe Toğaç




15 Aralık 2014
Başlangıca 'Yani Senin Yanına'...  
Edibe Toğaç
Öyleyse dilediğin zaman alabilirsin beni yanına, çünkü bağlandığım yada tapındığım hiç bir şey yok buralarda, ne kadar az kalırsam dünya denen bu bataklıkta, o kadar karlı varacağım başlangıca, ''yani senin yanına'' ...


:AEBJ:
Beni gönderdiğin bu dünyada herşey sahte, aşklar, sevgiler ve yaşayışlar. Koca bir yalanın içine sıkışıp kalmışım, bu koca yalanın adına ise dünya diyorlar buralarda. Gerçek olan bazı şeyler de var elbette. Kendini kaybetmeden hep olduğu gibi sunan. Beni gerçeğin yoluna sevk eden. Yağan yağmurlar gibi mesela, her sabah doğan ışığıyla kalbimi aydınlatan güneş gibi, yada sürpriz güzelliğiyle gelen gece gibi, gün boyu geçip giden beni terk edercesine süzülen bulutlar gibi, açan çiçekler, zamanını dolduran ve solan çiçekler gibi. Burada insanlar öldüğü zaman bir süre kadar yas tutuluyor, daha sonra, belki bir kaç kuşak sonra ise sonsuza dek unutuluyorlar, oysaki sonsuza dek unutulmak çok acı bir şey olsa gerek, tıpkı hiç var olmamış gibi. Burada aşık oluyorlarmış, çok seviyorlarmış insanlar, aşk için ölenlerde var gariptir ki öldürenlerde. Aşkı doğru düzgün yaşayabilen pek az insan var buralarda onlarında ne bir ismi nede bir cismi var şimdi, aşk için ölenler o çok sevenler efsane olarak bazı kitaplarda yerini alıyor, diğer tarzdaki öldürenler ise cani olarak çürümeye bırakılıyor, yani bunlar anılıyor lakin gerçekte sevenlerden yada bunu başarmış olanlardan henüz tam anlamıyla bir iz yok buralarda. Küçük bir kağıt parçasına adeta tapınılıyor buralarda. Seni ananlar pek az, çoğu ise senden bu tapındıkları şeyleri diliyor olmalı, yani parayı. Bunun içinde ölenler ve öldürenler çokca, yada koca bir ömrünü çalışma hayatına harcayan, kazanan, daha sonra ise bir çoğu yiyemeden senin yanına gönderilenler, ne kadar da acı öyle değilmi, bununla yönetim sağlanılıyor buralarda. Niteliklerine dahil sokulmuyor insanlar buralarda sınavlara, hayatın döngüsünde yuvarlanma için, formaliteden bir kaç işlem için sokuluyorlar, ve adamlık yada insanlık sertifikaları öylelikle veriliyor ellerine. Bir düşünsene bu sertifikalar, diplomalar yanlış bir şekilde yanlış kişilere veriliyordur belkide. Kişiliğe dair pek az şey var insanlarda, gerçekten inanarak sımsıkı, inatla ve doğrulukla yaşama sarılanlar, sana bir an evvel ulaşmanın telaşı içerisinde, bir çoğu ise kalıcı olmak için uğraşıyorburalarda, sonsuz sanıyorlar dünyayı ve renkli hayatını, seviyor ve kopmak istemiyorlar bu yüzden. Oysaki senin oyunun ve onlar için hazırladığın büyük son, nede büyüktür. Bir adamını (meleğini) gönderiyorsun adı Azrail olan, en ummadıkları anda yanına alıyorsun onları, sonsuz düşleri ve istekleriyle kopup katılıyor çoğu mezarlara,yada kül olup savruluyor bir yerlere. Böylelikle herşey bitiyor, gerçek başlangıca yol alınıyor, kimsenin hiç bir fikri olmadığı başlangıca.

Öyleyse dilediğin zaman alabilirsin beni yanına, çünkü bağlandığım yada tapındığım hiç bir şey yok buralarda, ne kadar az kalırsam dünya denen bu bataklıkta, o kadar karlı varacağım başlangıca, ''yani senin yanına'' ...

-Denemeler-
-Yazan-Edibe Toğaç-

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ............
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
16 Aralık 2014
Güzel...Yaşamanın acı bir gerçeğine dokunmuşsunuz. Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Savrulmasını Beklemekteyim...
Tek Bir Aşk
Yaşam Sarmalı
Tıkanma Evresi...
Ruhum ve Kalbimle!
Sevgiyle Kuşat Bizi
Birgün Dünyayı Keşfedebilmek Dileğiyle!
Şaşıyorum Gülmelerimize Üstelik Ağlanacak Halimiz Dururken Öylece...
Hayır Hiç Sanmıyorum...
Kasaba!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Acı Bir Bekleyiş
Anne'ye Mektuplar
Hiç Bir Şey Geçmiyordu
Ölümün Olduğu Yer...
Yontulma Evresindeyiz...
Amacım Bilmek Çünkü Bilirsem Daha Az Hayal Kırıklığına Uğrarım!
Çocuk Düşlerim...
Kalben Körler...
ve Aslında Hepimiz Kalabalıklarda Yüzen Yalnız Çoğunluklarızdır...
Bulmayı Umduğunuz Düşleriniz Sahi Kaldımı Yanınızda...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Amacı Olmalı İnsanın! [Şiir]
Her Gün Ölüyorum Aralarında [Şiir]
O Gün Bugündür İşte [Şiir]
Sen Beni Unutsanda Ben Seni Unutmam! [Şiir]
Parçalansa Kelimeler [Şiir]
Layık Değilsin [Şiir]
Biraz Sana Biraz da Ölüme Hasret [Şiir]
Bana Sorarsanız [Şiir]
Yüreğinde Yer Yok Bana [Şiir]
Umutsuz Bir Aşk [Şiir]


Edibe Toğaç kimdir?

Naçizane yazan-Minimalist Şair. . . Edibe Toğaç http://sayfamdakalancumleler. blogspot. com. tr/

Etkilendiği Yazarlar:
Susan Sontag, İngeborg Bachmann,Montaigne,Dostoyevski,Henry David Throe, Tolstoy,Gogol,Albert Camus,Paul Auster,Susanna Tamaro,Paulo Coelho,Tezer Özlü vb...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Edibe Toğaç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.