..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan bir küçük dünyadır. (Mibres Kosmos) -Demokritos
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Rıdvan Kaya




24 Aralık 2024
Yanlış Tercihin Cezası: Şirk ve Sonuçları  
Rıdvan Kaya
İnsanların hayatındaki en önemli tercihlerden biri, kalplerinde yer edinmesi gereken değerlerdir. Bu değerlerin başında ise Allah’a duyulan sevgi gelir. Ancak zaman zaman insanlar, Allah’tan başka bir varlığı, Allah’tan daha çok severler. Bu, İslam’da şirk olarak tanımlanır. Şirk, Allah’a eş ve ortak koşmak, O’ndan başkasını, O’na karşı duyulan sevgi ve saygı seviyesinde sevmek demektir. Bu, bir kişinin yaratılanı, Yaratıcı’dan üstün tutmasıdır ve bu tercihin bedeli dünyada ve ahirette oldukça ağırdır.


:BA:
İnsanların hayatındaki en önemli tercihlerden biri, kalplerinde yer edinmesi gereken değerlerdir. Bu değerlerin başında ise Allah’a duyulan sevgi gelir. Ancak zaman zaman insanlar, Allah’tan başka bir varlığı, Allah’tan daha çok severler. Bu, İslam’da şirk olarak tanımlanır. Şirk, Allah’a eş ve ortak koşmak, O’ndan başkasını, O’na karşı duyulan sevgi ve saygı seviyesinde sevmek demektir. Bu, bir kişinin yaratılanı, Yaratıcı’dan üstün tutmasıdır ve bu tercihin bedeli dünyada ve ahirette oldukça ağırdır.
Şirk, İslam’da en büyük günah olarak kabul edilir. Allah, yaratılan hiçbir varlığı, kendisine tercih edilmesini kabul etmez. Allah’a olan sevginin önüne başka bir varlık koymak, O’nun mutlak kudretine karşı bir itaatsizliktir. Bu tür bir tercih, kişiyi Allah’a yabancılaştırır ve ruhsal olarak daralmasına sebep olur. İslam’a göre, bir insan yaratılan bir varlığı Allah’tan daha çok sevdiğinde, bu kişi, Allah’ın kudretini ve otoritesini göz ardı etmiş olur. Oysa Allah, insanı yaratandır ve O’ndan başka her şey geçici ve sınırlıdır. Bu nedenle, bir insanın kalbinde Allah’tan başka bir şeye daha fazla yer vermesi, ruhsal bir yozlaşmaya yol açar.
Şirkin bedeli yalnızca ahirette değil, aynı zamanda dünyada da hissedilir. Allah, O’na karşı gösterilen bu ihanetin karşılığını, kullarının kalplerinde hissedecekleri bir acı olarak ödeyebilir. İnsan, Allah’tan başkasını yücelttikçe, kalbine bir daralma çöreklenir. Bu daralma, maddi dünyanın genişliğine rağmen insanın ruhunu daraltır, sanki dünya bir hapishane gibi gelir. Her şeyin geçici olduğunu, gerçek huzurun yalnızca Allah’ta bulunabileceğini fark etmek, kişiyi kalbinde büyük bir boşlukla baş başa bırakabilir. Ruhsal sıkıntıların kaynağı, yapılan yanlış tercihin bedelidir. Kalpteki bu daralma, insanı yalnızlığa, huzursuzluğa ve içsel bir boşluğa iter.
Dünyada bir insan, yaptığı tercihin sonuçlarını yaşarken, ahirette de bu tercihin bedelini ödeyecektir. İslam’a göre, Allah’a eş koşanlar, ebedi hayatta büyük bir felakete uğrayacaklardır. Allah, şirk koşanları affetmeyecektir. Ahiretteki ceza, sadece dünyevi bir acıdan ibaret olmayıp, ebedi bir kayıp ve hüsrandır. Bu kayıp, Allah’ın rahmetinden mahrum kalmak ve O’ndan uzaklaşmaktır. Şirk, insanı Allah’ın huzurundan, rahmetinden ve affından mahrum bırakır.
İslam, Allah’ın mutlak kudretini ve yaratma gücünü kabul eden bir inanç sistemidir. Bu çerçevede, yaratılan bir varlık, yaratıcıya tercih edilemez. Allah, her şeyin Yaratıcısı ve Mutlak İradesi’dir; bu nedenle, bir insanın bir diğerini, özellikle de O’na yakın bir seviyede sevmesi, mantık dışıdır. Beşer, yaratılmıştır ve sınırlıdır. Bu nedenle, insanın beşeri bir varlığı, Allah’a tercih etmesi, akıl ve mantıkla bağdaşmaz. Allah’ın büyüklüğü, yüceliği ve kudreti her şeyin ötesindedir.
İman edenlerin Allah’a olan sevgisi, her şeyin ötesindedir. Bakara Suresi’nin 165. ayetinde bu durum şu şekilde açıklanır: “İnsanlar içinde, Allah’tan başkasını 'eş ve ortak' tutanlar vardır ki, onlar (bunları), Allah'ı sever gibi severler. İman edenlerin ise Allah'a olan sevgileri daha güçlüdür.” Bu ayet, iman edenlerin kalplerinde Allah’a duydukları sevginin hiçbir şeyle kıyaslanamayacağını vurgular. Allah’a olan sevgi, kişinin hayatını şekillendirir, ona rehberlik eder ve her türlü zorluğa karşı bir güç kaynağı olur. İman eden bir kişi, her zaman Allah’ı her şeyden daha çok sever ve O’na yönelir.
Yanlış tercihlerin bedeli, hem dünyada hem de ahirette insanın huzurunu bozar. Allah’tan başka bir varlığı, Allah’tan daha çok sevmenin cezası, kalpteki daralma, ruhsal huzursuzluk ve nihayetinde ebedi kayıptır. İslam, insanı doğru tercih yapmaya, kalbini yalnızca Allah’a yönlendirmeye ve O’na duyulan sevgiyi her şeyin önüne koymaya teşvik eder. İman, yalnızca Allah’a olan sevgiyi her şeyden üstün tutmayı gerektirir. Bu sevgiyi kaybetmek, insanın en büyük kaybıdır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
O'nu Bul!
Kim Kimdir?
İslam’ı Kur’an’dan Öğrenmek: Kültürel Miras ve Gerçek Bilgi Arasındaki Fark
Hidayet ve İnsanlık: Allah'ın İradesi ve İnsan Seçimi Üzerine Bir Düşünce
İnşaallah ve Âmin: Kur'an’a ve Geleneksel İnançlara Dair Bir İnceleme
Kur’an’ın Tefsiri ve Anlaşılması: Kur’an’ın Kendi Kendini Açıklaması
İslam'ın Toplumsal ve Ahlaki Perspektifi Üzerine Bir Değerlendirme
Tabu, Taassup ve Kur’an’daki İslâm
Hayatın Anlamı ve Ego ile Mücadele: İslami Perspektiften Bir Değerlendirme
Hayatın Anlamı ve Ego ile Mücadele: İslami Perspektiften Bir Değerlendirme

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şirk ve Tevhid

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Evrim Teorisi ve Fosil Kayıtlarındaki Tartışmalar [Bilimsel]
Atın Evrimi ve Diğer Evrimsel İddialar Üzerine Kritik Bir Bakış [Bilimsel]
Zaman Algısı ve İzafiyet: İnsan Bilincinin Gerçeklik Üzerindeki Rolü [Bilimsel]
Hayatın Kökenine Dair Evrimsel Paradoks: Rna Dünyası ve İmkânsızlık Zinciri [Bilimsel]
Neo - Darwinizm ve Evrim Teorisinin Temelleri: Eleştirel Bir İnceleme [Bilimsel]
Evrim Teorisinin Amino Asit ve Proteinlerin Kökenindeki Açmazları [Bilimsel]
İnsanlık Tarihine Işık Tutan Fosil Buluntuları ve Evrim Teorisinin Çıkmazları [Bilimsel]
Kuantum Fiziği, Bilinç ve Ruh: Evrim Teorisine Alternatif Bir Perspektif [Bilimsel]
Homo Erectus ve İnsan Evrimi Tartışmaları: Bilimsel Bir İnceleme [Bilimsel]
Evrim Teorisine Karşı Bilimsel Bir Yaklaşım: İnsan ve Maymun Arasındaki Biyolojik Farklılıklar [Bilimsel]


Rıdvan Kaya kimdir?

Merhaba ben Muhammed Rıdvan Kaya 2014 yılından 2021 yılına kadar çeşitli platformlarda dini paylaşımlar yaptım. Birgün Herkes Etik Hacker Olur, Yapay Zekayı Herkes Öğrenir, Herkes Prompt Mühendisidir, 2024 YKS TERCİHLERİ İÇİN REHBER KLAVUZ kitaplarının yazarıyım.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Rıdvan Kaya , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.