..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Popüler Kültür > HASAN MAHİR




14 Ocak 2004
Türk Erkekleri Kadınlaştırıyor  
HASAN MAHİR
Bazı kanallarda özellikle kadın tavırlı erkek olarak adlandırılan kişiler program yapıyor yada programlara konuk oluyor. Bu programlar her geçen gün biraz daha artmaktadır. Görünüşte erkek gibi görünen bu kişilerin giyimleri kadınımsı. Kaşlarını almış kad


:CDHC:










Televizyonlar hayatımızın ayrılmaz bir parçası oldu. Televizyondaki programlarla, bilgileniyor, onlarla eğleniyoruz. Televizyonun özellikle çocuklarımızın kişiliklerinin gelişmesinde de büyük etkisi var. Bu etki bazen olumlu yolda olmasına rağmen çoğu zaman olumsuz yönde çocuklarımızın gelişimine etki ediyor.
Evde ağlayan çocuğumuza televizyondan bir kanal açıyoruz. O televizyonu seyrederken bizde gönül rahatlığı ile işlerimizi yapıyoruz. Çocuk neyin iyi neyin kötü hangi programın kendisine yararlı hangisinin zararlı olduğunu ayırt edemeyecek düzeyde olduğu için açılan kanalda ne çıkarsa seyrediyor.
Bugün asıl değinmek istediğim özellikle erkek çocukların cinsel gelişimini etkileyen program ve program sorumluları.
Medyada erkeklerin meşhur olmasının yolu ya yakışıklı olmasından yada kadınımsı bir yapıya sahip olmasından geçiyor.

Bazı kanallarda özellikle kadın tavırlı erkek olarak adlandırılan kişiler program yapıyor yada programlara konuk oluyor. Bu programlar her geçen gün biraz daha artmaktadır. Görünüşte erkek gibi görünen bu kişilerin giyimleri kadınımsı. Kaşlarını almış kadın gibi makyaj yaparak programa çıkmış durumdalar. Davranışlarına hal ve hareketlerine baktığınız zaman kadın gibi kıvırtıyorlar. Konuşmaları sokaka kadınlarının şivesinde. Ne erkek ne kadınlar.
Bu kişilerin tercihleri olduğunu yada doğuştan bu şekilde bir yapıya sahip olduklarını tartışmayacağım. Ama tartışılması gereken bunları izleyen erkek çocukların, bunları model aldığını düşünürsek bizi büyük bir tehlike beklemektedir. Bu bağlamda diyebilirim ki geleceğin Türk erkeği cinsel bozukluk ve sapmaların tehdidi altında.
Çocuk kendini erkek olarak görmesine rağmen kadınsı tavırlı kişileri izleyip onlarla özdeşim kurmaya kalkarsa, çocuklarda cinsel sapkınlıklar olacaktır.
Çocuk kadın kimliğini kendinde bulamayacak, erkek kimliği ise deforme edildiği için kadın tavırlı erkekler ortaya çıkacak. Çocuk cinsel kimliğini ön plana çıkaramayacak. Kadaın ve erkek olma arasında bocalayacaktır.
Bilerek yada bilmeyerek bazı kanalar ve programlar bu kimlikli insanlara yer vererek Türkiye’de ki gelecek neslin erkek kimliğini tehdit etmektedirler.
Öyle ki bu kadınsı tavırlı kişiler televizyonlarda her geçen gün çoğalmakta. Her geçen gün kameralar bu insanların üzerine zum edilmekte.Flaşlar bu adamların üzerinde patlamakta. Bu yanlış uygulamadan bir an önce dönülmeli. Bu tarz programlar yayından kaldırılmalı yada gece yarısından sonra yayınlanmalı.
Görülen o ki özellikle çocukların evde anneleri ile tek başına kaldığı. Annenin ev işlerine bakarken çocuğunu televizyonun karşısına bıraktığı sabah saatlerinde bu programlar ve kişiler televizyona çıkıyor. Bu saatlerde programlar yapıyorlar.
Bu kadınımsı kişiler genelde kadınlara hitap eden programlar yapıyorlar. Belki bu programa izleyici olarak katılan kadınların eşleri bu program sunucularının cinsel kimliklerinden dolayı eşlerini kıskanma gereği duymuyor. Belki sadece bu sebeple bu programlara göz yumuluyor olabilirler. Ancak yarın erkek delikanlı olarak yetiştirmek istedikleri çocukları karşılarına kadın tavırlı erkek olarak çıkarsa şaşırmamalılar.
Gelin Türk erkeğinin kadınlaşmasına göz yumamayalım. Gelin çocuklarımızın cinsel yapısını bozan bu programların kaldırılması için kanallara baskı yapalım.
Çocuklarınızın, Fatih Ürek yada Kuşum Aydın olmasını istemiyorsunuzdur umarım.
Yarın çocuğunuz için geç olabilir



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Medya Gençleri Önce İlah Yapıyor Sonra Pazarlıyor
Türkiye Cumhuriyeti’nin Sonu Geliyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ele Benzemezdin Sen [Şiir]
Garibanın Parkesi [Şiir]
Ben Aslında Buralı Değilim Hemşerim [Şiir]
İz [Şiir]
Minyatür Yüzlü Kız [Şiir]
Sırtı Yere Gelmeyen Pehlivan [Öykü]
Yalancı Bahar [Öykü]
Töre [Öykü]
Dağsız Kentlerin Dramı [Deneme]
Bazen Çekilmeliyiz İçimizdeki Hira’ya [Deneme]


HASAN MAHİR kimdir?

Hiç kimse

Etkilendiği Yazarlar:
Nfk


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © HASAN MAHİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.