Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
Vazgeçişlerinin, tercih etmemelerinin nedenini bilmez isen, neden olmamaları gerektiğini Yaşamındaki herhangi bir parçanın; bir duygunun, bir yaşantının nedenini bilmez isen eğer, başka parçalarla ilişkisini, bir arada olmalarının anlamını, birbirlerine yükledikleri anlamları, nasıl değiştireceklerini birbirlerini, nasıl dönüştüreceklerini Bir parçanın neden diğerine ihtiyacı olduğunu bilmez isen, neden başka birini şiddetle reddettiğini Her birinin tek tek anlamını bilmez isen, olabilirliklerini, değişen öncelikleri, nasıl ve neden değişmeleri gerektiğini Bir aradıklarının hangi anlatımı sunduğunu bilmez isen, öylesine seçtiğin birinin nasıl yama gibi yapıştığını Amacın birlikte oluşturdukları bütün içindeki olağanüstü uyum değil ise eğer; bir yerlerde hep bir şeyler vardır, hep rahatsız eder : Yolunda gitmediğini hissettiğin, sürekli tökezleten, Nedenini bulamadığın, doğru sorulara yanlış yanıtlar verdiren, yanlış sorular da çözüm aratan Bir şeyler vardır nefesini daraltan; nedenini bulamadığın hüznün, mutsuzluğun, huzursuzluğun Bir şeyler vardır rahatsız eden; hiçbir yaşantının seni tatmin edememesine neden, yakanı bırakmayan Ne olduğunu bilmeyişinin seni, sen olamadığın yerlere sürüklediği bir sorunun vardır ; ruhunun zindanı, yüzünün gölgesi, gözlerindeki anlamı katili, yaşamının hafıza kaybı, coşkularının felci, ruhunun bitkisel yaşamıdır. Yaşamının omurgasını sen yapmamış isen, sen inşa etmemiş isen iskeletini, her hücreyi özenle bir araya getirmemiş isen, Damarlarında dolaşan kanı sen pompalamamış, yönünü, hızını ritmini sen belirlememiş isen akışın, Ruhunu vermemiş ve tanrısı olmamış isen yaşamının; Anlayamazsın coşkusunu, bilemezsin tutkusunu, hissedemezsin ürkekliğini, korkusunu Taşıyamazsın riskini, yaşayamazsın aşkını, nefretini, öfkesini ve göremezsin aldığı her nefes ile göğsünün hareketini. Sen; ya kendi yazdığın öykünün kahramanı olmalısın, ya da başka öykülerde kahraman olamadığında şaşırmamalısın. Senin resmin değilse yaşamın, altına imzanı atmamalısın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sabiha, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |