İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
İstanbulu, Kaç İstanbul var içinizde. Fransız Geçidini bilir misiniz? Ya Feride Geçidini? Fil Yokuşu, Saraçhaneyi Zeyreğe bağlar. Yeni Caminin yanındaki Tonozlu Geçit'ten geçerken Neler duyar insan ? Anadolukavağına son gidişim 1949'un yazıydı galiba, Kumdöken suyundan içmiştim. Çocukluğumda Ümmügülsüm gelirdi Şehzadebaşı sinemalarına, Sonra Baytekin geldi Yeni Dünyalarda. Yeni Caminin yanındaki Tonozlu Geçit'ten geçtim, İstasyondan geçer gibi. Top oynar susardık, Tulumbadan su çekerdik, Sonra üzüm yerdik Şerif beyin bağında. Hayriye Lisesinin bahçesinden Ayna sıkardık Cibali'ye, Vebali kızların boynuna. Moda'nın gül fidanlığı, Biri gelip kaldırdı, Nerede kaldı insanlığı. Bakırköy'den sonra İlk istasyon Yeşilköy, Yeşilyurt istasyonsuz daha. İstanbul'un iki yakası pijama, Yokuşun başında Mahmutpaşa, Avrupa bir, Asya iki numara. İstanbul, eski bir deniz feneri, Görürsün heryeri isli camından, Çamlıcayı, dereleri, tepeleri. İstanbul'da otur da sen, Alemdağ'ın yolunu, Bulgurlu'nun tozunu bilme. Kaç kapısı var İstanbul'un? Pekiy Çatladıkapı nerede ? Onu da sorun bir bilene ! Fatih'te oturuyoruz Fatih'te, Erikler duvardan sarkıyor, Hurma yetişiyor bahçede. İki mendil eskittim, Dört de çamaşır, Kasımpaşa yokuşunu çıkarken. Boynum tutuldu kaç kez, Feriköy yolundan Kurtuluş'a dönerken. İstanbul, kahveye çıkar akşamları, Elinde kehribar tespihi, Gider Samatya'da nargile içmeye. Yeşilköy'ün bir ucu fener, Florya'ya doğru çiroz dizerler, Akşama oldu mu çıkar gıcır inciler. İstanbul'un bir ucunu bulduk, Adalar, denize dökülmüş boncuk, Onları da toplayıp ipe dizdik.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |