..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir gün karşıma biri çıkacak ve bana: "Herşey olması gerektiği gibi olmaktadır, efendim" diyecektir. -A. Ağaoğlu, Yazsonu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Zeynep Küçük




27 Mayıs 2005
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Mutluluğu  
Zeynep Küçük

Zeynep Küçük


Ayrık Otu sevdiğini düşünmüş. Bu soğuk havada yalnız bıraktığı sevdiğini… Sevgisi ile ısıtamadığı sevgilisini… Yersiz kıskançlıklarla üzdüğü sevgilisini… Şimdi ne çok istermiş sevdiğinin yanında olmayı, bedeninin sıcaklığı ile ısıtabilme


:BHBC:
Ah ayrılık... Severken ayrılmak, ayrı iken sevmek… Acıların en büyüğü imiş. Her iki gönülde birbirini seviyor fakat Ayrık Otu gururuna yediremediği için özür dilemiyor, Menekşe ise gururu kırıldığı için Ayrık Otu’nu bağışlamıyormuş. Şimdi Her ikisi de ayrılık acısı ile eriyor, kuruyorlarmış.
Menekşe hayata küsmüş. Ne yer içer, ne konuşur gülermiş.
Ayrık Otu ise ilk zamanlar kızmış, bağırmış, çağırmış, bahçe sakinlerini suçlamış:
- Eşekler... Domuzlar... Çalılar… Dikenler... Allah hepinizin belasını versin. Bizi siz ayırdınız. Sevgimizi kıskandınız… diye hakaretler etmiş, etrafına kin kusmuş. Sonra o da Menekşe gibi derdini içine atmış, susmuş.
Ayrılıklarının üzerinden günler, aylar geçmiş. Kış gelmiş, kar yağmış. Tüm bahçe karlar altında kalmış. Böcekler toprağın altına girmiş. Kış uykusuna yatmış. Çiçeklerde dallarını toprağın altına çekmiş.
Ayrık Otu sevdiğini düşünmüş. Bu soğuk havada yalnız bıraktığı sevdiğini… Sevgisi ile ısıtamadığı sevdiğini… Yersiz kıskançlıklarla üzdüğü sevgilisini… Şimdi ne çok istermiş sevdiğinin yanında olmayı, bedeninin sıcaklığı ile ısıtabilmeyi, teninin kokusunu duyabilmeyi…
Soğuk kış günleri özlemle, hasretle, çile ile geçmiş. Bahar gelmiş. Güneş sıcacık kolları ile sarılmış. Koyunlar kuzulamış. Leylekler gelmiş, köşkün duvarına yuva yapmış. Kuşlar baharı kutlamış. Yaylalar yeşillenmiş. Kırlarda sarı sarı çiğdemler açmış. Böyü, böcek bir bahar temizliğidir başlamış. Ağaçlar meyveye durmuş. O soğuk hava gitmiş yerine ılık ılık esen, ruhları okşayan bir hava gelmiş.
Köşkün bahçesindeki çiçeklerde yataklarından kalkıp dışarı çıkmaya başlamış. Uyanmayan bir tek çiçek varmış o da Menekşe imiş. Artık yaşamak istemiyormuş. Ne gülen güneş, ne ısınan toprak Menekşe’yi uyandırmaya yetmemiş. Onu hayata bağlayan hiçbir tat kalmamış. Bu üzücü duruma daha fazla dayanamayan bir çekirge gelmiş ve Ayrık Otu’na Menekşe’nin halini anlatmış.
Ayrık Otu kahır olmuş. Ama o da üzüntüsünden bir kış boyu ölmemiş mi? Ne dalı yaprağı, ne kökü toprağı kalmış. Bir tek yüreği kalmış. Ayrık Otu ağlamaya başlamış. Bir yandan ağlamış bir yandan söylemiş:
- Özür dilerim Menekşe!.. Beni affet!.. Ben seni çok seviyorum!.. Ne olur beni bağışla!.. Ne olursun ölme!.. Senin yokluğuna dayanamam!.. Sensiz yaşayamam!.. Ne olur affet!.. Affet!.. diye inlemiş.
Bu acıklı konuşma tüm bahçe sakinlerinin gözlerini sulandırmış. Bu konuşmayı yukardan dinleyen bulutlarda çok duygulanmış. Bulutlar da ağlamaya başlamış. Bulutlar öyle ağlamış öyle ağlamış ki bahçede seller sular gitmiş. Bahçede buluşan bulutların göz yaşları almış Ayrık Otu’nun yüreğini Menekşe’nin yanına götürmüş:
- Menekşe, biz affettik sen de affet demiş.
Menekşe, göz yaşları içimde mırıldanmış:
- Hangi canlı sevdiğini affetmez?.. Hangi yürek sevgiyi reddeder?.. Ben de seni seviyorum Ayrık Otu, demiş ve sevdiğinin yüreğine sıkıca sarılmış.
Bu sevdalıları bir daha hiçbir güç ayıramamış. Sevgilerinin kokusu tüm bahçeyi sarmış. Köşk sahibi bahçede dolaşırken burnuna harika bir koku gelmiş. “Bu ne kokusu acaba” demiş. Ayrık Otu ile Menekşe bağırmış “MUTLULUK”

.Eleştiriler & Yorumlar

:: beklediğime değdi...
Gönderen: gönül sevinç / türkiye/Türkiye
3 Haziran 2005
aşk...canlıları ayakta tutan en yüce duygu...ayrık otu ve menekşenin aşkına bu kadar güzel bir final hazırladığın,yorumları önemseyerek öyküyü devam ettirdiğin içinde ayrıca teşekkür ederim Zeynep.öykün içimi açtı mutlu etti beni.kahvaltı saatinde çayımın yanında ayrı bir tat bıraktı damağımda. yazılarının devamını diliyorum. eline kalemine yüreğine ve duygularına sağlık arkadaşım.sağlıcakla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Aşkı
Ayrık Otu İle Menekşe Ayrıldı

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çalış Aytekin Usta Çalış
Biz Seninle Ayrılmaz Bir Dörtlüyüz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İstanbul - Kırşehir Otobanı [Şiir]
Özledim Annem [Şiir]
Gel Kağıt Kalem Dertleşelim [Şiir]
Bırak Beni Anne [Şiir]
Gelin, Kaynana - Kayınbaba Geçimsizliğine Son [Deneme]
Köylüm [Deneme]
Karı - Koca Kavgasına Son! [Deneme]
Eşinizin Kalbini Feth Edin [Deneme]
Müşteri Hizmetin En İyisine Layıktır [Deneme]
Kuyruğun Önemi [Deneme]


Zeynep Küçük kimdir?

Okumayı ve yazmayı çok seviyorum. Sevdiklerim için zaman aramıyor, zaman üretiyorum. Bazen karanlık geceleri aydınlatıyor sevdiklerim. Bazen uykumu renklendiriyor. Bazen bir sözcük oluyor sevdiğim, Bazen de bitmiş bir kalem. Bazen kızgın bir surat oluyor: "Çayım nerde kaldı?" diye bağırıyor. Ama biz herşeye rağmen seviyoruz birbirimizi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazıda kendime ait birşeyler ararım. Özellikle; Ömer Seyfettin, Necip Fazıl, Doğan Cüceloğlu, Üstün Dökmen, Muhammet Bozdağ, Halit Ertuğrul, Dr.Lynn Weiss, Ali Erkan Kavaklı, Hasan Yılmaz


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeynep Küçük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.