..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Meslekler & İş Yaşamı > Zeynep Küçük




28 Ocak 2005
Müşteri Hizmetin En İyisine Layıktır  
Müşterimi Nasıl Memnun Edebilirim

Zeynep Küçük


2000 Yılında bir fabrikada çalışıyordum ve bu fabrikada düzenlenen bir yarışmada aşağıdaki yazım ile 2. lik ödülü almıştım. Bakalım sizde beğenecek misiniz?


:BEDB:
Müşteri Hizmetin En İyisine Layıktır

Müşteri satıcıdan neler bekler? Müşteri nazlıdır. Müşteri, güler yüzle karşılanmak, ilgi ve sevgi ister. Kendini evinde gibi hissetmek, ağırlanmak ister. Eşine, annesine naz yapar gibi naz yapmak; "Şu yok mu? Bu yok mu? Bu niye böyle?.." Adeta satıcının sabrını dener. Elleri boş çıksa bile uğurlanmak ister. Memnun kaldığı yeri türbe gibi ziyaret etmek, aldığı malı duyurmak, tellal gibi bağırmak ister. "Müşteri hizmetin en iyisine layıktır." Bunu hissetmek ister.

Müşteri üreticiden neler ister? Kalite her zaman önceliklidir. Müşteri aldığı malda öncelikle mükemmellik arar. Evirir çevirir bunu test etmeye çalışır. Müşteri marka ister. Aldığı malın markasıyla gururlanmak ister. Duyulmuş, bilinmiş bir marka olmalı. Markasını söyleyince herkes anlamalı, bilmeli, okey demeli, güzel bir imajı olmalı. Reklam izlemeyi sevmeyiz. Ama yeni aldığımız bir malın reklamının yayınlanması hoşumuza gider. Sohbeti keser, yanımızda bulunanlara "İşte bu! İşte bundan! Buradan aldım!.." deriz.

Müşteri teknoloji ister: Uzay çağını yaşıyoruz, bin yılları deviriyoruz. Teknoloji ile yarışıyoruz. Bu yarışı da ancak ışık hızı ile giden kazanıyor. Bol çeşit müşteriye seçme hakkı kazandırır. Dün aldığımız bir malın aynısını bugün tezgahta bulamıyoruz. Yeni bir versiyonu ile karşılaşıyoruz. Ama bu bizi şaşırtmıyor. Biz uyuyoruz, ama teknoloji uyumuyor. Aldığımız malda kaliteliyi, en kaliteliyi almak isteriz.

Aldığımız mal ne olursa olsun güzel servis yapılmalı. Güzel paketlenmiş, hoş bir görünümü olmalı. Kimimiz dikkatle okuruz paketin üzerinde yazanları, kimimiz ise bakmayız bile ne yazıyor diye... Ama mutlaka adı sanı yazmalı, halk pazarlarında satılan mamuller gibi olmamalı.

Ama hepsinden önemlisi, aldığımız malın cebimizi yakmaması. Dünya devlerinin yarıştığı pazarlarda, mükemmeli ucuza almak isteriz.

Müşteri sonuca bakar; olacakla, gelecekle, yapılacakla, çıkacakla değil, sonuçla ilgilenir. İşte yukarıda anlatmaya çalıştığım istekler yerine gelince, Müşteri memnun olur.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Hıııııım!
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
9 Şubat 2005
Merhaba Zeynep; Müşterileri iyi analiz etmişsin.Evet, müşterileri memnun etmek zordur.Çünkü her birinin tezgâhtardan ve satın almak istediği ürünlerden beklentisi farklıdır.........Sevgiyle kal....Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gelin, Kaynana - Kayınbaba Geçimsizliğine Son
Köylüm
Karı - Koca Kavgasına Son!
Eşinizin Kalbini Feth Edin
Kuyruğun Önemi
Yağmur İle İnsan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İstanbul - Kırşehir Otobanı [Şiir]
Özledim Annem [Şiir]
Gel Kağıt Kalem Dertleşelim [Şiir]
Bırak Beni Anne [Şiir]
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Aşkı [Öykü]
Ayrık Otu İle Menekşe Ayrıldı [Öykü]
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Mutluluğu [Öykü]
Çalış Aytekin Usta Çalış [Öykü]
Biz Seninle Ayrılmaz Bir Dörtlüyüz [Öykü]


Zeynep Küçük kimdir?

Okumayı ve yazmayı çok seviyorum. Sevdiklerim için zaman aramıyor, zaman üretiyorum. Bazen karanlık geceleri aydınlatıyor sevdiklerim. Bazen uykumu renklendiriyor. Bazen bir sözcük oluyor sevdiğim, Bazen de bitmiş bir kalem. Bazen kızgın bir surat oluyor: "Çayım nerde kaldı?" diye bağırıyor. Ama biz herşeye rağmen seviyoruz birbirimizi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazıda kendime ait birşeyler ararım. Özellikle; Ömer Seyfettin, Necip Fazıl, Doğan Cüceloğlu, Üstün Dökmen, Muhammet Bozdağ, Halit Ertuğrul, Dr.Lynn Weiss, Ali Erkan Kavaklı, Hasan Yılmaz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeynep Küçük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.