..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Pek çok doktorun yardımı ile ölüyorum. -Büyük İskender
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Anadolu Kültürü > Şafak Karadeniz*




1 Şubat 2006
Kalvin Ahlakı Buldumcukları!.. - 2. Bölüm -  
Anadolu D

Şafak Karadeniz*


Son konjonktürde üretilen spekülatif- manipülatif harekette Karma ve başörtüsüz namaz olayındaki – ki bağlantılar ve katılan bireylerin kodları henüz ammeye ilan edilmemiştir- Protestan saldırı bir taş ile iki kuş vurarak şeklen Atatürkçüleri esasen de İslamcıları mestetmiştir. Bu tartışma geçici veya sürekli olsa da uzun vadede Protestan bir İslam toplum modeline ve dini eksene kaydırılmaya çalışılan Türk toplum yapısının direnen kodlarına saldırmaya devam edecektir. Kemalizmin seküler ve bağımsız , mihnetsiz yapısıyla Ortadoğuda radikalleşen İslami hareketle savaşamayacağını gören Amerikanın, din eksenli Protestan bir siyasi ve toplumsal yapı üretme isteği hiçbir zaman kaybolmayacaktır. Türkiyeye biçilen rol artık askeri jandarmalık değil – ki bu sebeple Kemalistler artık kolay ihmal edilebilir- ortadoğuya örnek gösterilebilecek veya çarpıştırılabilecek ve ‘PR’ ı güzel yapılabilecek bir vizyon olmaktadır. Bu konuda iradelerde, en sofistike ‘liberal demokrat’ dini eksenli iktidar ve pensilvanyadaki zat ile ince ve uzun soluklu ayarlarlarla zımni mutabakat sağlanmıştır.


:BJHF:



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Amerika ve Cinsel Kaos!..
Anlamak Acıtır!..
Kalvin Ahlakı Buldumcukları!.. - 1. Bölüm -

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Milliyetçilik ve Ahmet Altan Algısı!.. [Eleştiri]


Şafak Karadeniz* kimdir?

Hukukçu

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Haşim Nazım Orhan Kemal Nihat Genç


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şafak Karadeniz*, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.