• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Kültür Çatýþmalarý |
1
|
|
|
|
"Onlar, her þeye helaldir, haramdýr diye hüküm verirler, bu caizdir, o caiz deðildir, bu helaldir, þu haramdýr diye hükmederler de kendileri helal midir, yoksa haram mý; caiz midir, deðil mi; temiz midir, pis mi onu bilmezler." MEVLANA |
|
2
|
|
|
|
Çangaza Köyü o kadar çok ilgimi çekiyor ki araþtýrmadan, soruþturmadan yapamayacaðým. Bu konuda da You Tube imdadýma yetiþiyor.
Kadirli, gerçekten okuma oraný olarak belki de Türkiye’nin en yüksek orana sahip bir ilçe. O kadar çok okuyan insan var ki neredeyse bütün þehir çocuklarýný okutmuþ, üniversite mezunu etmiþ. Yani buradan o kadar çok okumuþ insan çýkmýþ ki bunlar önemli makam ve mevkilere gelerek Türkiye’nin her yerine yayýlmýþ. |
|
3
|
|
|
|
Kültürler arasý iletiþimde baþarýlý olabilmek için söz konusu yabancý dili iyi bilmenin yanýnda, o dili konuþan insanlarýn kültürünü de iyi bilmek gerekir. |
|
4
|
|
|
|
fatin hazinedar’ýn “balkon’dan düþen l’ kitabý günlerce elimden düþmedi. okudukça okudum. çok rahat okunan, yormayan, akýcý üslubu ile okuyucuyu etkileyen bir kitap. ben, okurken hem keyif aldým, hem de çok þey öðrenmenin mutluluðunu yaþadým. bu kitap bir defa okunup da býrakýlacak kitap deðil. bir baþucu kitabý. |
|
5
|
|
|
|
güzelliðini göstermekti. Sadece iyi vakit geçirtmek deðildi niyetimiz. Çünkü biliyoruz ki; tiyatro sadece eðlendirmez. Seyircimizi güldürüp eðlendirirken çaðýnýn gerçekleri ve insan doðasýnýn acýmasýz olabilecek yönüyle de yüzleþtirmekti, amacýmýz. Var olan gerçekleri kimi zaman komediyle, kimi zaman trajediyle sunduk seyircimize. Ýçtenlik, temel ilkemiz oldu.
Tiyatroya gönül veren bireyler olarak oynadýðýmýz oyunlardan herhangi bir kazanç elde etmedik ve bugüne kadar tüm oyunlarý halka açýk, ücretsiz oynadýk.” |
|
6
|
|
|
|
Üç yazarda gurbet ve vatan duygusunun iþleniþi |
|
7
|
|
|
|
Adam yüzünde hafif acý ve kahreder bir ifade ile devam etti:
-' Sonra annen bizi yarý çýplak yakalamýþtý ve bana bu rezilliði, seninle evlenerek temizlemezsem beni hapislerde kýrk yýl süründüreceðini söylemiþti...'
Biten sigarasýný küllüðe býrakýp yeni bir tane yaktý ve deriiiin bir nefes çekerken kadýn dayanamadý; |
|
8
|
|
|
|
“soðukoluk yosmasý” isimli kitabýnda ismail varol, iskenderun sokaklarýný, mekanlarýný adým adým dolaþýr tanýtýr. olaylar daha sokaklarda geçer. bu roman 1976'da istanbul'da yayýnlanmýþ. yazarý hakkýnda hiç bir bilgiye ulaþamadýk... |
|
9
|
|
|
|
1930' larda yapýlan Musýki Ýnkýlâbý konusunda bir çalýþma.. |
|
10
|
|
|
|
Her milletin kendine mahsus bir medeniyeti mevcuttur. Bunun yanýnda medeniyetlerin beynelmilel uzantýlarý da vardýr. Bugün, medeniyet kavramý “uygarlýk” sözcüðüyle karþýlýk bulmaktadýr. Kültür ve medeniyet kavramlarýnýn içeriði ve kapsamý konusu, bugüne dek çokça tartýþýlmýþtýr. Bazýlarý kültürü millî, medeniyeti evrensel olarak nitelemiþtir. Her ikisinin de millî olduðunu söyleyenler de vardýr. Bu konulardaki kiþisel kanaatler aslýnda sorgulanmalý ve bu hususta derinleþilmelidir. |
|
11
|
|
|
|
Bazýlarýnýz yazýyý taze olarak okuyor olacak, bazýlarýnýzsa yolu biraz sonra bahsedeceðim þehre düþeceði için google.com dan araþtýrma yaparak bu yazý yazýldýktan belki aylar, belki de yýllar sonra ulaþmýþ olacak. 14 Mayýs 2007 Ben ve beraberimdeki dokuz kiþi Belarus Hava Yollarý’nýn bizim köy dolmuþu kadar konforsuz uçaðýna binmiþtik. Ýki saat sonra Minsk þehrindeydik. Ýstanbul’un nemli havasýndan sonra Minsk’in havasý hepimizi büyülemiþti. |
|
12
|
|
|
|
Ýnsan sadece belden aþaðýsýný görüp de yargýlamamalý birini. Ahlaki deðerlerimizi özel yaþantýmýzý, tele kulak ve miko böceklerle deþifre ederek küçültmek bana göre pek saðlýklý deðildir. Tarihimizde ve özellikle Osmanlý Ýmparatorluðunun yönetiminde etik olmayan ahlak dýþý senaryolarýn her biri yazýlsaydý, acaba bugün o yüce deðerlerimize hayranlýkla bakar, sevgi besleyebilir miydik? |
|
13
|
|
|
|
Kayseri Yazarlar Þairler ve Sanatçýlar Derneði (KAYSADER) Baþkaný Ferhat Arslan Haliloðlu'nun sahibi olduðu ve 2 ayda 1 yayýnlanan Çýngý Dergisi'nin Ocak-Þubat 2016 tarihli 35.sayýsý çýktý, iç sahifeleri 3.hamur kaðýt olan 48 sahifelik Çýngý Dergisi'nin bu sayýsýnda aþaðýda isimleri belirtilen yazar ve þairler karþýlarýndaki baþlýklarý kullanarak bu sayýda yer almýþlar. |
|
14
|
|
|
|
gurbetçilik geçmiþte olduðu gibi, mevsimlik veya geçici deðil, süreklilik üzerine bir þekil almýþtýr. kazancýný bulunduðu yerde harcamakta ve deðerlendirmektedir. |
|
15
|
|
|
|
Avrupa’dan bakýnca Türkiye nasýl görünüyor » diye bir soru sorulsa... |
|
16
|
|
|
|
Ýnsan erdemleriyle yücelir. Erdemler içinde ilk sýraya: “kendini bilme”yi koyabiliriz. Belki borsalarda, kurlarda deðil ama gerçeði bilen gönüllerde kendini bilenin deðeri yükselir… |
|
17
|
|
|
|
-Bu yýlki 4. Malatya Anadolu Kitap Fuarý'na Malatya Belediyesinin davetlisi olarak katýldým.-Malatya Belediyesi bizi uçakla getirip götürdü.-Malatya'ya uçak indiðinde adýmýmý atar atmaz (sabah çok erken bir saat olmasýna raðmen) bir görevli tarafýndan karþýlandým. O nedenle ilk izlenimim çok olumlu oldu. |
|
18
|
|
|
|
çok az geçit veren amanos daðlarý’yla( nur daðlarý) çevrili, bereketli topraklarý bulunan kilikya ovasý pers Ýmparatorluðu) hazinesine büyük gelir saðlýyordu. issos, dörtyol’un kuzeybatýsýnda, ilkçaðda deniz kýyýsýnda idi. |
|
19
|
|
|
|
karamanlý aybastý’nýn ilk yerleþim yerlerinden de biridir. karamanlý’da bugün bile kullanýlmakta olan taþ merdivenli yol, kaya mezarlarý bunun önemli göstergesidir. |
|
20
|
|
|
|
abacýlýlar'la ilgili anlatýlanlar oldukça çoktur. benim gözlemlerim ise þöyle: abacýlýlar; nüktedan, þakacý, hazýr cevap, çalýþkan ve memleketsever insanlardýr. abacýlýlar’ýn; oðuzlarýn bozok koluna baðlý günhan boyundan Dûlkadiroðluna beyliðine baðlý bir büyük aile olduðu belirtilmektedir. |
|