..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > laina




28 Mart 2006
Gül - Bülbül  
laina
‘ Bezminde kadeh kırdığımız sevgililer yok artık’


:CIHE:



Bu aşk hiç bitmedi hiç değişmedi. Kaç yazar kaç şair kelimelere döktü de bitiremedi. Bu ki bülbülün güle olan aşkı, sevdası.

Bülbül ki bir çocuğun avucunda bile narin, küçücükken, bilinmez nasıl sığdırdı içine deryalara sığmaz aşkını...

Yine bahar gelecek yine güller açılıp bülbüller aşk-ı ilan edecek. Ve yine dikenler yaralayacak bülbülün o nazik bedenini... Bülbülden sızan kan güle varacak, güle rengini verecek . Al bir gül, sevdasının elçisi olarak bir sevdalıdan yarine gidecek...

Yar elinde gül, bülbül ya hatırlanılacak ya da...( unutulacak )
Nice aşklar gibi bülbülün güle sevdası da yenik düştü zamana. Zaman veya teknoloji artık nasıl betimlersek her şey gibi yuttu tüketti bülbülün güle sevdasını...

Güller şimdi saksılarda, vazolarda kaldı. Bülbüllerse kafeslerde... Belki de bir çoğumuz bülbülün aşkından dile gelmiş figanını duymadık bile. Onun yerine korna sesleri duyduk, seyyar satıcıların nidalarını duyduk. Gülleri tezgahlarda unuttuk.

Ne zaman ki tüketici toplumumuzun ürettiği özel günlerimiz oldu, o zaman koşup soluğu çiçekçi tezgahlarında aldık. Bir yerlerden öğrenmiştik; Güldü ^seni seviyorum^demenin en yalın hali de, öğrenemediğimiz ona sahip çıkamayışımızdı.

Her şeyin canavarını üretti, tüketmeyi iyi bilen toplumumuz. Bizler de birer canavara dönüştük. Ne gelirse önümüze öğütür olduk . Ne sevdalar dayandı bize, ne sevdalılar. Yediğimiz, içtiğimiz, soluduğumuz hava gibi, her şey suni. Aşklar da suni artık. Suni aşklarımızı suni teneffüslerimizle yaşatmaya çalışsak da onu da beceremedik. Biz her şeyi elimize yüzümüze bulaştırır olduk. Değdiğimiz her yeri kurttuk. Ve gün geldi sevdalı bir yüreği kuruttuk... Şimdi suya hasret, sevdaya hasret yaşamak düşer bize...

Büyüdük canavar olacak kadar da ,bülbülün minicik yüreğine sığdırdığı aşkı biz sığdıramadık yüreklerimize, bedenlerimize. Oysa gülün dikeninden allara boyanan bülbül, geçmedi geçemedi sevdasından...

Ve bizim için;

‘ Bezminde kadeh kırdığımız sevgililer yok artık’

laina

09-10.03.06

.Eleştiriler & Yorumlar

:: gül kadrini bilmez ise deli bülbülün...
Gönderen: nezir keskin / istanbul/Türkiye
3 Nisan 2006
tanrı bilir kim sevebilir ki böyle umarsız kimi gelip geçen bir garip andelib ki, bir tanrı misâfiri gibi ne ilişir mahremine gülşenin ne hâtırâsını unutur! bir seher vakti yaprağından içtiği bir katre çiği, minnetle bir ömür anar durur! gül aldanır bâzen az ötesinde sessizce ve umutla bekleyeninden dikenini bile esirger de kimi kıymet kadir bilmeze uzanır bir müsrif ve hoyratın çorak kucağında uyur! O kıymet bilmez gülşende esrik ve eşsiz güllerin yağını sürer en ihtiyaçsız yerlerine gülleri kurutur! gül uğruna baş düşürüp, can veren kimi de uzaktan kokusuna bile hasret kalır hayat işte böyledir! hangi âşık deli bir ‘andelib’ kadar sâdıktır ki gül’e onun içindir ki bilmese de bunu mâşuk "sevdâsını gizleyerek ölenin ölümü, şehid ölümüdür! (a.s)" .... ey küheylan! Eşinip durma artık uyan! Yüreğini gül'ün dikenine asıp koş alabildiğine, yelelerini rüzgâra sal, o söylesin türkülerini sana, o avutsun seni, ana kucağı gibi... ne baba ocağı gördün, ne ana kucağı, ne yârin oldu, göğsüne baş koyacak, ne de bir dost, yüreğini örselemeden saklayacak... ne işin vardı endülüs’ün sarayında, gülşeninde, bülbüle bile yer yokken... adın batsın küheylan, ne şahbaz kalmış ne şahan... petrol artığı asfaltlara geçti tırnağın... mermer misâli otobanlarda savurdu seni, son model mersedesler... ne yazık ki, "gül" ün sadece rengi kalmış, iyi fırınlanmış kaportalarda, sentetik boyalarda... ey küheylan! bozkırın delisi... uyan ve dağına çekil, işte bak, bitti rüyân!

:: doğru
Gönderen: yusuf ziya / İstanbul/Türkiye
3 Nisan 2006
ama acaba hep başkaları mı yanlış yapan?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Amatör Sevdalıdan Sokak Lambasına...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Si Gi Zi Gi Ço Go K Se Ge Vi Gi Yo Go Ru Gu M... (Sizi Çok Seviyorum)
Delilik Üzerine Bir Akıl Yürütme Denemesi...
Post Yaramazlıklar
Kedi Köpek Vs. Üzerine
Neyin Bedeli?
Tanıştırayım, Obsesif Kompülsif Ben ve Laydy Macbeth
Görgü Tanığı
Aynama Benden Yansıyanlar...
Ah Osman
Yardım Et Anneanne...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aramızdaki Bağ... [Şiir]
Şaşkın Balık [Şiir]
Falan Filan [Şiir]
Haberler... [Şiir]
Salkım Kaçak... [Şiir]
Simitçi [Şiir]
Doktormuş... [Şiir]
Atmayın! [Şiir]
Perhiz [Şiir]
Cehenneme Kadar Yolunuz Var! [Öykü]


laina kimdir?

sizin gibi, sizden bir farkı yok. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © laina , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.