Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton |
|
||||||||||
|
Tabiki herkes gibi benimde aklıma önce Leyla ile Mecnun veya Romea ve Juilet gibi meşhur aşk madurları geldi. Birbirlerini çok sevmiş ama hiç kavuşamamış bu hayal kahramanlarının aşkı mı acaba gelmiş geçmiş en büyük aşklardı? Peki dedim sora hangisinin ki daha büyüktü? Leyla mı Mecnun'u daha çok sevdi yoksa Romea mı Juilet'i? Hem bu kadrada değil ki. Kerem ile Aslı, Ferhat ile Şirin? Bunlar benim aklıma gelenler. Daha nice bilmediklerim vardır. Kimin aşkı en büyük acaba? Kim daha çok sevdi? Kimin daha çok sevdiğini bilemem ama kimin daha çok acı çektiğini bulabilirm. Her nekadar bu saydığım aşıklar hiç kavuşamamış da olsa her biri birlerini sevdiklerinden haberdardı. Yani Leyla Mencununa hiç kavuşamadıysa da kendini Leylasının bulmak için çöllere atmış Mecnun'un onu çok sevdiğini biliyordu. Aynı şey diğer aşıklarımıs içinde geçerli. Demek istediiğim şey aşkları karşılıklıydı, iki kalpte birbiri için atıyordu. Her ikiside aynı hayalın başrol oyuncularıydı. Peki ama bir insanın diğerini hiç karşılığı olmadan sevmesi? Farklı hayallerde aynı rolleri birbirleriyle değilde başkalrıyla oynayanlar. Sevilmeyeceğini bile bile başkasının sevmek. Hiç bir zaman karşılık alamıcakta olsan onun için bişeyler yapmak. Sevdiğinin gözlerine baktığında başkasını göremek. Seven bir kalp için daha kötü birşey olabilir mi? Öbür tarftan belki hiç kavuşamassın belki Allah korusun sevdiğini bu dünyadan uğurlamak zorunda kalırsın belki elini bir daha hiç tutamassın ama bilirsin o da seni ne olursa olsun seviyor. Seven kalp sevilmek ister ne yazıkkı kendi aşkıyla yetinmes herşeyden önce içinde sevdiğinin de aşkını hissetmek ister. Hissetmez ise çaresiz kalır yapabileceği hiç bir şey yoktur. Herkes bilirki insanoğlu dünyalara hükmede bilir ama bir başka insanın kalbine dünyalara hükmetsede hükmedemez. Mesela Mecnun'u düşünün Leyla onu sevmeseydi Mecnun kendini çöllere karşılıksız bir aşk için atsaydı. Leyla taşlanarak öldürülmek yerine Mecnun'un önünde bir başkasıyla evlenseydi. Mecnunun aşkı şimdikinden daha acı olmazmıydı? Bence olurdu. Şimdi en büyük aşk kiminkisi bilinmez ama bence en acı veren aşk platonik aşk. Ama napalım? Yapcak bişe yok. Allah herkesi sevdiğine kavuştursun.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © merve, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |