Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka |
|
||||||||||
|
Acaba deliriyormuyum diye düşünmekten kendimi alamaz oldum. Bir öyleyim bir böyle. Bir türlü cevaplayamadığım sorularım var. Anlamıyorum mesela; gitmek mi daha zor kalmak mı? Sevipte sevilmemek mi daha kötü, sevilipte sevdiğini kaybetmek mi? Ağlamak mı daha kolay gülmek mi? Ölmek mi daha acı yaşamak mı? Unutmak mı daha zor unutulmak mı? Sanki her bir ben için bunların farklı cevapları var. Üç farklı ruh halime üç farklı cevap. Peki doğru hangisi. Hangisi normal olan. Normal olan insandan insana değişir mi yoksa tüm insanlar için tek bir noktada buluşmuş tek bir doğru mu var. Ama üç farklı ruh haliminde bir ortak noltası var. Hepsi doğruyu aradıkça kaybediyor. Sanki tek bir bedende üç ayrı insan oldum. Evde farklı bir ben, sokakata farklı bir ben, kendi içimde farklı bir ben . Bir bedende üç ruh çok fazla, sığamıyorum kendi içime bazen. Karar veremiyorum hangisiyle daha çok mutluyum hiç birinden vazgeçemiyorum.Ama düşünüyorumda ben kendi içimde neysem oyum o olmalıyım zaten. Belki yanlış düşünüyorun belki biraz fazla. Ben şimdilik içimdeki ben olmaya karar verdim, yada becerebilirsem üç farklı ruh halini yoğurup tek bir ruhta toplamalıyım belkide . Evet evet galba en ii çözüm bu olur benim için. Aslında anlıyorumda insan hiç bir zaman tek değidir tabiki farklı olaylarda farklı ortamlarda farklı davranırlar. Belki ben değilim yanlızca böyle olan. Sadace bazen ortaya çıkıp beni fazla düşündürüyor okadar. Aslında herkes canı sıkıldığında içine kapanır ve çaresiz hisseder, istedeği olmadığında kızar biraz küser, sevindiğine kabına sığamaz mutlu mesut güler. Farklı duygular farklı ortamlar ama yine tek insan . Evet belki de herkes az biraz vardır bu. Unutmadan soruların cevaplarına gelince yine aynı şekilde ortamına ve insanına göre değişir belkide bunlarda. Kimine göre yaşamak daha zordur kimine göre ölmek.Bazen dokunsalar ağlarsın bazen sebebsiz kahakaha atarsın. İnsanoğlu işte gün misali bir gece bir sabah.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © merve, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |